Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke macrolens aanschaffen Nikon D3200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke macrolens aanschaffen Nikon D3200

    hallo,

    ik volg nu 2 jaar avondschoolfotografie en wil me een nieuwe lens aanschaffen, graag zou ik een macrolens afschaffen maar weet ni goed welke. het zou zijn voor het fotograferen van kleine diertjes en natuur! Welke zouden jullie mij aanraden? max budget ligt rond 600 euro

    dank bij voorbaat
    Last edited by james1984; 6 april 2014, 16:44.

  • #2
    Re: welke macrolens afschaffen Nikon D3200

    Ik heb de Sigma 150mm. Zeer goeie lens waar je heel wat plezier aan zal beleven. Ligt wel boven je budget (op A&C €899). Ik zou dus nog even door sparen want voor kleine beestjes heb je toch wel meer dan 100mm nodig, liefst 150mm of meer. Want die kleine beestjes zijn nogal schuw en sneller weg dan je denkt, dus als je wat meer afstand kan bewaren. Ik zeg niet dat het niet lukt met wat korter, het zal alleen (nog) stukken moeilijker worden


    Groetjes
    Roeliee

    PS: misschien je titel aanpassen. Want nu wil je een macrolens AFschaffen
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

    Comment


    • #3
      Re: welke macrolens afschaffen Nikon D3200

      voila gebeurd! ;-)

      Comment


      • #4
        Re: welke macrolens aanschaffen Nikon D3200

        Wat is er gebeurd?


        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: welke macrolens aanschaffen Nikon D3200

          mijn titel aangepast

          Comment


          • #6
            Re: welke macrolens aanschaffen Nikon D3200

            wat zijn de grote verschillen tussen de sigma 150mm en bv de tamron 90mm of de tamron 180mm want die zijn toch een pak goedkoper. zit er een beeldstabilisator op en autofocus?

            Comment


            • #7
              Re: welke macrolens aanschaffen Nikon D3200

              Heb voor dezelfde keuze gestaan en heb me een tweedehands nikon 105 gekocht. Ben zeer tevreden van deze lens!

              Comment


              • #8
                Re: welke macrolens aanschaffen Nikon D3200

                Oorspronkelijk geplaatst door james1984 Bekijk bericht
                wat zijn de grote verschillen tussen de sigma 150mm en bv de tamron 90mm of de tamron 180mm want die zijn toch een pak goedkoper. zit er een beeldstabilisator op en autofocus?
                Als je even de zoekfunctie gebruikt zal je merken dat er kwalitatief weinig verschil is tussen de verschillende macrolenzen. De Sigma 150mm is erg populair, en terecht (ik gebuik al een paar jaar de "oude" versie zonder beeldstabilisatie). Met andere woorden: er zijn weinig of geen slechte macro lenzen.
                Wil je zenuwachtige beetjes fotograferen, neem dan een wat "langere" lens (150 of 180mm), zodat je wat verder van je onderwerp kan blijven en toch 1:1 realiseren. Anders kan je ook met een kortere werken. Denk ook eens aan een statief, zelfs met beeldstabilisatie is "uit de hand" werken niet eenvoudig met een wat grotere macro lens.
                It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

                Comment


                • #9
                  Re: welke macrolens aanschaffen Nikon D3200

                  Je kan ook uitkijken naar een Nikkor AF-D 105mm Micro. Deze gaat wel geen autofocus hebben op je D3200.
                  AF is uiteraard wel handig, maar voor macro ga je meestal toch wat bijstellen en zonder kan dus ook.
                  Wat kwaliteit betreft was deze lens lange tijd een referentie en deze mag je nog steeds als heel goed beschouwen.
                  In prijs zou je dan wel ergens rond de 300€ moeten uitkomen en verschil is toch ook een mooie besparing.
                  D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                  Comment

                  Working...
                  X