Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen voor Nikon D5600: 18-55mm / 55-200mm / 35mm / ... ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lenzen voor Nikon D5600: 18-55mm / 55-200mm / 35mm / ... ?

    Hallo,
    We gaan onze oude Nikon vervangen door een D5600. We hebben momenteel 2 objectieven van onze vorige camera die we nog zouden willen blijven gebruiken:
    • AF-S DX NIKKOR 18-55MM F/3.5-5.6G VR II
    • Nikon AF-S 55-200mm f/4-5.6G ED VR DX

    Daarnaast denk ik er nog over na om de Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX eventueel bij aan te schaffen.

    De bedoeling voor het gebruik is vooral dierenfotografie (paarden & honden) en daarnaast ook nog evenementen op onze tennisclub vastleggen (portretten & actiefoto's)

    Wat zijn jullie tips qua objectieven? Zijn deze 2 (of 3) hiervoor voldoende? Of raden jullie eventueel nog andere aan?

    Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Last edited by ShenziBoom; 27 augustus 2019, 12:24.

  • #2
    Re: Welke lenzen voor Nikon D5600: 18-55mm / 55-200mm / 35mm / ... ?

    Persoonlijk:
    * AF-S DX NIKKOR 18-55MM F/3.5-5.6G VR II
    * Nikon AF-S 55-200mm f/4-5.6G ED VR DX
    zak ik die toch in de loop der tijd - direct - vervangen en dan te beginnen met die laatste voor een 70-200mm f/2.8 en die eerste door een 24-105mm f/4 en of 18-35mm f/1.8

    Comment


    • #3
      Re: Welke lenzen voor Nikon D5600: 18-55mm / 55-200mm / 35mm / ... ?

      Die 35mm f1.8 dx zou ik ook aanschaffen. De andere lenzen kunnen vast nog een tijdje mee. Alles goed leren gebruiken en veel foto's maken.

      Comment


      • #4
        Re: Welke lenzen voor Nikon D5600: 18-55mm / 55-200mm / 35mm / ... ?

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        Persoonlijk:
        * AF-S DX NIKKOR 18-55MM F/3.5-5.6G VR II
        * Nikon AF-S 55-200mm f/4-5.6G ED VR DX
        zak ik die toch in de loop der tijd - direct - vervangen en dan te beginnen met die laatste voor een 70-200mm f/2.8 en die eerste door een 24-105mm f/4 en of 18-35mm f/1.8
        En misschien kijk je dan ook beter naar een tweedehandse opvolger van de D300s. Ik denk dat de Nikon D5600 maar beperkt geschikt is voor actie. Maar voor portretten is hij wel geschikt. En een 35mm 1.8 DX is een hele mooie lens voor zijn prijs.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Welke lenzen voor Nikon D5600: 18-55mm / 55-200mm / 35mm / ... ?

          Oorspronkelijk geplaatst door ShenziBoom Bekijk bericht
          Hallo,
          We gaan onze oude Nikon vervangen door een D5600. We hebben momenteel 2 objectieven van onze vorige camera die we nog zouden willen blijven gebruiken:
          • AF-S DX NIKKOR 18-55MM F/3.5-5.6G VR II
          • Nikon AF-S 55-200mm f/4-5.6G ED VR DX

          Daarnaast denk ik er nog over na om de Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX eventueel bij aan te schaffen.

          De bedoeling voor het gebruik is vooral dierenfotografie (paarden & honden) en daarnaast ook nog evenementen op onze tennisclub vastleggen (portretten & actiefoto's)

          Wat zijn jullie tips qua objectieven? Zijn deze 2 (of 3) hiervoor voldoende? Of raden jullie eventueel nog andere aan?

          Alvast bedankt voor jullie reacties!
          Je spreekt over eventueel aanschaffen gepsate lenzen voor de D5600 ....
          Maar !
          Wat is het huidige toestel waarover je beschikt ?
          Welk bedrag wil je eventueel spenderen ? Een totaalsom toestel-lenzen of een max bedrag fototoestel en een max lenzen ?
          Bij actiefoto's stel ik me de vraag welke actie ? Een paard dat over een barage springt is wel iets anders in actie dan een voetbalwedstrijd, een tennisbal ... en vlinder die vrijuit onvoorspelbaar fladdert.
          Bij dergelijke acties spreken we over een iets andere reactietijd waarbij scherpstellen ... en slaaptijd reageren fototoestel een belangrijke rol spelen .
          Wat baat een snelle lens indien je toestel ultra traag is en omgekeerd.
          Met wat ik lees zou ik toch een iets hoger gamma fototoestel zoekn en durven kijken naar een tweedehands D500. Hierbij denk ik dan vooral bij het blijven in de crop-reeks (DX)
          Anderzijds moet je je de bedenking maken indien je niet naar FF overstapt, maar dat is dan wel een grote investering die je zal moeten doen en waarbij verkoop van je huidig materiaal geen echt soelaas zal brengen in die investeringskost.
          Ook eens na checken hoeveel foto's je gemiddeld neemt per dag, week ? Indien dit heel laag is wijst dat naar eerder sporadisch gebruik en moet je zelfs de aanschaf van de D5600 overwegen evenals de extra lens.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Welke lenzen voor Nikon D5600: 18-55mm / 55-200mm / 35mm / ... ?

            Oorspronkelijk geplaatst door ShenziBoom Bekijk bericht
            Daarnaast denk ik er nog over na om de Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX eventueel bij aan te schaffen.

            De bedoeling voor het gebruik is vooral dierenfotografie (paarden & honden) en daarnaast ook nog evenementen op onze tennisclub vastleggen (portretten & actiefoto's)
            Hello,

            Gezien ik met ongeveer dezelfde vraag zit voor mijn Nikon D5600 wou ik eens horen welke lenzen je uiteindelijk hebt aangeschaft, en of je hier tevreden over bent.

            Zelf heb ik de "standaard" 18-140 lens en ook de prime lens 35mm F/1.8.
            Die laatste kan ik echt aanraden. Maakt mooie portret foto's, ook binnen bij weinig licht.

            Comment


            • #7
              Re: Welke lenzen voor Nikon D5600: 18-55mm / 55-200mm / 35mm / ... ?

              Met de info die je nu al gegeven hebt en je blijft na langere tijd een crop sensor gebruiken zou ikzelf zeker de 50-100f1.8 van sigma overwegen, als het gewicht er niet toe doet uitt

              Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment

              Working...
              X