Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lenzen voor de Canon 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lenzen voor de Canon 5D

    Mijn 20D gaat een deze dagen weg en komt er een 5D voor terug.

    Wat is de meest logische stap voor zowel binnen als buiten :

    de 24-70 2.8 + de 70-200 2.8 eventueel met extender of
    de 24-105 IS 4.0 + de 100-400 IS 4.5

    de flitser is een 580EX

    wat zou de betere keus zijn, betere lichtsterkte of de IS

  • #2
    Re: welke lenzen voor de Canon 5D

    Oorspronkelijk geplaatst door rvduijn
    Mijn 20D gaat een deze dagen weg en komt er een 5D voor terug.

    Wat is de meest logische stap voor zowel binnen als buiten :

    de 24-70 2.8 + de 70-200 2.8 eventueel met extender of
    de 24-105 IS 4.0 + de 100-400 IS 4.5

    de flitser is een 580EX

    wat zou de betere keus zijn, betere lichtsterkte of de IS
    Eerst beslissen of je de 70-200/2.8 of de 100-400 kopen wil
    Als je de 100-400 neemt, en je hebt geen lichtsterke primes in het 24-135 bereik, zeker de 24-70, zoniet de 24-105

    sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: welke lenzen voor de Canon 5D

      Ik heb al de 50 mm 1.8

      Comment


      • #4
        Re: welke lenzen voor de Canon 5D

        De keuze is snel gemaakt ... 24-105, ook al neem je de 70-200 erbij.
        Ja, ze overlappen maar met de 24-105 ben je veel minder snel toe aan een lenswissel en je hebt de IS erbij ...
        En voor de overlapping heb je zelf de oplossing al voorgesteld, de extender.

        Maar ja, ieder zijn keuze hé ... ga ze gewoon zelf ergens uittesten.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: welke lenzen voor de Canon 5D

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
          De keuze is snel gemaakt ... 24-105, ook al neem je de 70-200 erbij.
          Ja, ze overlappen maar met de 24-105 ben je veel minder snel toe aan een lenswissel en je hebt de IS erbij ...
          En voor de overlapping heb je zelf de oplossing al voorgesteld, de extender.

          Maar ja, ieder zijn keuze hé ... ga ze gewoon zelf ergens uittesten.
          Hangt volgens mij af van wat hij wenst.
          Als hij vaak een bereik van 400 mm nodig heeft, is de 100-400 beter dan de 70-200 + extender.


          sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

          http://supermasj.zenfolio.com

          Comment


          • #6
            Re: welke lenzen voor de Canon 5D

            Oorspronkelijk geplaatst door sugar
            Hangt volgens mij af van wat hij wenst.
            Als hij vaak een bereik van 400 mm nodig heeft, is de 100-400 beter dan de 70-200 + extender.

            sugar
            Ja ... of kan hij de 100-400 op z'n 20D zetten ... heeft hij de FOV van een 160-640 ...
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: welke lenzen voor de Canon 5D

              Ok de 20D met 17-85 en de grip is verkocht, nu de 60mm macro nog

              En de Canon 5D heb ik vandaag opgehaald samen met de 24-105 en wat een verschil met de 20D en de 17-85, de 100-400 komt ook een deze dagen.

              Morgen eerst is de met de 580EX proberen, zonder was al super.

              Nu nog ff dubben welke macro ik terug wil de 100 of de 180 mm.

              Comment


              • #8
                Re: welke lenzen voor de Canon 5D

                Oorspronkelijk geplaatst door rvduijn
                En de Canon 5D heb ik vandaag opgehaald samen met de 24-105 en wat een verschil met de 20D en de 17-85, de 100-400 komt ook een deze dagen.
                Mooie keuze

                Nu nog ff dubben welke macro ik terug wil de 100 of de 180 mm.
                Sigma 150mm
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: welke lenzen voor de Canon 5D

                  Oorspronkelijk geplaatst door rvduijn
                  Ok de 20D met 17-85 en de grip is verkocht, nu de 60mm macro nog

                  En de Canon 5D heb ik vandaag opgehaald samen met de 24-105 en wat een verschil met de 20D en de 17-85, de 100-400 komt ook een deze dagen.

                  Morgen eerst is de met de 580EX proberen, zonder was al super.

                  Nu nog ff dubben welke macro ik terug wil de 100 of de 180 mm.
                  de 150 mm misschien (sigma)

                  sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lenzen voor de Canon 5D

                    Oorspronkelijk geplaatst door rvduijn

                    Nu nog ff dubben welke macro ik terug wil de 100 of de 180 mm.
                    De 180 mm van canon is een droomlens wat betreft scherpte, kleuren enz..
                    Maar oooooooooo zo traaaaaaaaaag in het scherpstellen en max. f 3.5 maar ik weet niet of dit een nadeel is.Heb deze ooit analoog getest

                    Ik heb nu een 100 mm met een macroflits, maar ik moet eerlijk zijn, moet eerst nog met mijn digitaal toetstel leren werken

                    MVG Remip
                    Nieuwe website

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lenzen voor de Canon 5D

                      Oorspronkelijk geplaatst door remip
                      De 180 mm van canon is een droomlens wat betreft scherpte, kleuren enz..
                      Het is een héél dure lens en "ziet" er prachtig uit ...

                      Ik heb ze getest en vergeleken met de Sigma 150. De beslissing was snel genomen, de kleuren waren natuurgetrouwer met de Sigma 150 dan met de Canon 180 en inderdaad was deze lens ook sneller.

                      Nu ... snelheid en Macro is niet echt een zeer goede combinatie maar beeldkwaliteit primeert toch boven alles.

                      En om te zeggen dat die Canon dan nog eens 900€ duurder is dan de Sigma ... dan zou er toch al héél veel verschil in mogen zitten hoor ... maar in de omgekeerde richting dan
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lenzen voor de Canon 5D

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                        Het is een héél dure lens en "ziet" er prachtig uit ...

                        Ik heb ze getest en vergeleken met de Sigma 150. De beslissing was snel genomen, de kleuren waren natuurgetrouwer met de Sigma 150 dan met de Canon 180 en inderdaad was deze lens ook sneller.

                        Nu ... snelheid en Macro is niet echt een zeer goede combinatie maar beeldkwaliteit primeert toch boven alles.

                        En om te zeggen dat die Canon dan nog eens 900€ duurder is dan de Sigma ... dan zou er toch al héél veel verschil in mogen zitten hoor ... maar in de omgekeerde richting dan
                        Ga ik me dan toch nog laten overtuigen om ooit eens sigmalens te kopen?
                        Vroeger had ik een 70-210 f 2.8 van sigma waar ik zeer tevreden van was , maaaaaaar niet op mijn EOS1Dn werkte.
                        Maakt die veel lawaai bij het scherpstellen die sigma? Ben allergisch voor lawaai, maar moet toegeven dat ik ze (canon) ook niet gekocht heb omdat ze veeeel te duuuuur was.
                        Vroeger kon je bij canon al eens een lens testen voor een weekend, maar nu….en waar kan je dan terecht voor een sigma te testen? (Niet in ne winkel 2 of 3 foto's trekken)

                        Wat betreft snelheid, ik ben al niet van de snelste, en vlinder enz… zijn dan telkens zo snel weg.
                        (en brildrager voor ver en kortbij of omgekeerd)
                        Bij mijn vorig toestel had ik daarvoor een ander venster geplaatst, je weet wel maar ik kan niet op de naam komen om vlugger juist scherp te stellen, kan dat bij een 5D ook,gewoon uit interesse, ik weet graag veel

                        PS:maakt de spiegel van een 5D ook zoveel lawaai, vind dit nogal storend aan mijn 1 D MK II N.

                        Mvg Remip
                        Nieuwe website

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lenzen voor de Canon 5D

                          Oorspronkelijk geplaatst door remip
                          Ga ik me dan toch nog laten overtuigen om ooit eens sigmalens te kopen?
                          In het begin was ik anti alles wat niet Canon was ... tot ik de 100mm Macro had van Canon, niet echt tevreden was ... veel macro-foto's tegen kwam die gemaakt waren met een Sigma en besloot deze eens te gaan testen ...
                          Vergelijk tussen verschillende Sigma en Canon lenzen maakten mij zeer snel duidelijk dat de Sigma 150mm was wat ik zocht

                          Maakt die veel lawaai bij het scherpstellen die sigma? Ben allergisch voor lawaai, maar moet toegeven dat ik ze (canon) ook niet gekocht heb omdat ze veeeel te duuuuur was.
                          Valt heel goed mee ... mits ik het kan verdragen zal het zekers niet te veel zijn, ben ook nogal allergisch aan geluid

                          Vroeger kon je bij canon al eens een lens testen voor een weekend, maar nu….en waar kan je dan terecht voor een sigma te testen? (Niet in ne winkel 2 of 3 foto's trekken)
                          Ik ga daarom altijd bij geheugenkaart.be

                          Bij mijn vorig toestel had ik daarvoor een ander venster geplaatst, je weet wel maar ik kan niet op de naam komen om vlugger juist scherp te stellen, kan dat bij een 5D ook,gewoon uit interesse, ik weet graag veel
                          Bedoel je een ander matglas? Indien dit de vraag is, dan is het antwoord ja.

                          PS:maakt de spiegel van een 5D ook zoveel lawaai, vind dit nogal storend aan mijn 1 D MK II N.
                          Ik ken de 1D MK II N niet zo goed, heb er maar 1 keer mee gewerkt maar weet niet meer hoeveel lawaai die maakte.
                          Het lawaai van de 5D is in ieder geval veel minder dan dat van een 20D. Het klinkt ook doffer (lees kloeker) en is daardoor veel minder storend dan dat geklak van sommige toestellen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke lenzen voor de Canon 5D

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                            In het begin was ik anti alles wat niet Canon was ... tot ik de 100mm Macro had van Canon, niet echt tevreden was ... veel macro-foto's tegen kwam die gemaakt waren met een Sigma en besloot deze eens te gaan testen ...
                            Vergelijk tussen verschillende Sigma en Canon lenzen maakten mij zeer snel duidelijk dat de Sigma 150mm was wat ik zocht

                            Valt heel goed mee ... mits ik het kan verdragen zal het zekers niet te veel zijn, ben ook nogal allergisch aan geluid

                            Ik ga daarom altijd bij geheugenkaart.be

                            Bedoel je een ander matglas? Indien dit de vraag is, dan is het antwoord ja.

                            Ik ken de 1D MK II N niet zo goed, heb er maar 1 keer mee gewerkt maar weet niet meer hoeveel lawaai die maakte.
                            Het lawaai van de 5D is in ieder geval veel minder dan dat van een 20D. Het klinkt ook doffer (lees kloeker) en is daardoor veel minder storend dan dat geklak van sommige toestellen.
                            Niet dat ik echt op zoek was naar iets toch vriendelijk bedankt voor de uitleg.
                            Voor mij 2 grote nadelen aan de 1D MK II N, gewicht en spiegel die te veel lawaai maakt (bij elke foto die ik in een kerk maak, maak ik de koster wakker )maar ja, dat wist ik op voorhand.

                            Mvg Remip
                            Nieuwe website

                            Comment

                            Working...
                            X