Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor Sony A7III - Portret+Straatfotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor Sony A7III - Portret+Straatfotografie?

    Hallo

    Ik ben momenteel in het bezit van een Sony A7III met de volgende lenzen:
    - Sigma 14-24mm F/2.8
    - Tamron 28-200mm F/2.8-5.6

    De focus van mijn fotografie lag voornamelijk op urbexfotografie in het verleden. Sinds kort ben ik me ook aan het focussen op natuurfotografie en wat straatfotografie.
    Nu ben ik aan het overwegen om een nieuwe lens bij te komen en ik dacht aan een primelens.
    Ik heb zitten kijken naar een 35mm, 50mm en 85mm en denk toch voor die laatste te gaan. Natuurlijk hoor ik graag jullie mening hierover.

    Mocht ik de 85mm kopen, dan twijfel ik hard tussen de Sony 85mm F/1.8 of toch een Samyang 85mm F/1.4. Heeft er iemand ervaring met 1 van deze lenzen?

    Zoals gezegd: ik sta open voor elk type advies.
    Bedankt!

  • #2
    Re: Welke lens voor Sony A7III - Portret+Straatfotografie?

    Ik heb zelf momenteel de 85mm van Viltrox (type II) en die voldoet uitstekend.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor Sony A7III - Portret+Straatfotografie?

      Hallo,

      Ik heb, net als Spanjaart, de Viltrox 85mm f1.8 en ben er ontzettend tevreden over.
      Qua prijs/kwaliteit onklopbaar. Als je die f1.4 niet echt nodig hebt, dan is het bokeh van de f1.8 erg mooi.

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor Sony A7III - Portret+Straatfotografie?

        ben de gelukkige bezitter van samyang 45 mm 1,8 en samyang 75 mm 1.8 (niet te duur en heel goed resultaat).
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor Sony A7III - Portret+Straatfotografie?

          Ik heb zelf de 85 f/1.8 Zeiss Batis en ben daar zeer tevreden mee, maar heb ook lovende woorden gehoord over de meer budgetvriendelijke Sony 85 f/1.8. Daar kan je niet verkeerd mee gaan, denk ik. De Sigma 85 f/1.4 DG DN zou ook héél goed zijn, maar wel wat duurder - wél een stuk lichter en compacter dan de DG HSM-versie. De 85 f/1.4 GM is de duurste vogel en ik heb geruchten gehoord dat die wel eens een update zou krijgen (en misschien naar een f/1.2?), in navolging van een aantal andere oudere GM-objectieven (24-70 + 70-200 GM zijn recent ook vernieuwd en zijn nu een stuk beter/lichter). 1.8 vs 1.4 is een kwestie van smaak, met die laatste is de bokeh iets specialer met iets meer tolerantie voor lichtarme omstandigheden maar het verschil is niet wereldschokkend.

          85 mm vind ik zelf een héél fijne korte tele om aan straat- en portretfotografie te doen. Als je openminded bent is zelfs landschap en semimacro een mogelijkheid met die lens. Je kan youtuben op "battles of the 85's" voor Sony, maar er zijn véél interessante keuzes.

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens voor Sony A7III - Portret+Straatfotografie?

            Viltrox heeft nu deze 85f1.8 uit in een 2e versie zou nog een haartje beter zijn dan de voorganger. Zie maar 's op sonyalpharumors.com

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens voor Sony A7III - Portret+Straatfotografie?

              Heel tevreden van mijn Sony 85/1.8.


              Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment

              Working...
              X