Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor een sony a 390

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor een sony a 390

    hey,

    ik ben pas begonnen als fotograaf, ik heb me een sony a 390 aangeschaft met de kit lens
    nu wou ik eens vragen of dit voldoende is om landschappn en mensen te fotograferen en eventueel heel soms optredens
    of welke lens zouden jullie me aanraden om zulke zaken te fotograferen.

    Groetjes
    Glenn

  • #2
    Re: Welke lens voor een sony a 390

    Kun je gewoon proberen toch, alleen het laatste onderwerp is meestal problematisch met een kitlens.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor een sony a 390

      Optredens zijn inderdaad niet evident met een kitlens, gewoon omdat ze niet voldoende licht door laat... De rest kan zeker, maar er is natuurlijk altijd nog beter (en meestal duurder) materiaal te vinden.

      Als je graag voor weinig geld toch iets meer wil, kijk dan eens naar de volgende :
      - Sony 50/1.8 DT: prima portretlens voor aps-c sensorformaat (dus zoals jouw toestel heeft)
      - Sony 85/2.8: ook een uitstekende portretlens tegen democratische prijs
      - Minolta 135/2.8: tweedehands voor nog redelijke prijs te koop (<200).

      Deze zouden het ook goed moeten doen bij optredens.

      Voor landschap is je kitlens zeker geschikt. Mooi scherpe beelden en helemaal geen last van flare (vandaar ook geen zonnekap meegeleverd).
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor een sony a 390