Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Lens Voor De Opdracht,18-55mm Kitlens Of De Nieuwe Tamron 18-75mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Lens Voor De Opdracht,18-55mm Kitlens Of De Nieuwe Tamron 18-75mm

    -Mijn baas , probeert om op zijn mailings naar de klanten toe een natuurgetrouwe weergave te geven van zijn werknemers (eventsecurity),
    hoe die te werk gaan ,dit moet gepaard gaan met het nodige beeldmatriaal ,
    nu heeft hij al enkele malen een poging gewaagd om dit vast te leggen ,maar dit wil niet echt lukken.ook voor op zijn website.
    -Hij is op de hoogte van mijn amateurfotografie en heeft gevraagd of ik geen poging wil wagen ,
    -wat bezit ik : canon eos 300D MET 18-55mm en ergens volgende week de nieuwe tamron 28-75 f2,8.
    -opdracht is zoals hierboven beschreven ,maar dit mogen geen geposeerde fotos zijn ,de agenten moeten op een niet vooraf vastgesteld moment getrokken worden ,(dus bewegende beelden )
    -probleem is ,1e altijd donker (fuifen en galabals enz...),2e bewegende mensen ,3e focussen is bijna niet te doen de af van de kitlens doet niks anders dan jagen en heel af en toe (waar een beetje licht is lukt het wel)

    -eerste wilde ik de breedhoek van de kitlens gebruiken ,maar dit wil niet echt lukken (begint van f3,5) daarom denk ik dat de lens niet lichtsterk genoeg is en het beter zal gaan met de tamron f2,8 maar waar ik ook een probleem mee heb is de insteling van het toestel , welke instelling zou ik best gebruiken
    het is geen betaald opdracht ,maar wil wel het beste er uithalen ,en zo toch de nodige ervaring opdoen ,
    dus welke lens en welke instelling (of ongeveer) hoe zou u het doen ??
    Last edited by DES; 24 januari 2006, 07:57.

  • #2
    Re: Welke Lens Voor De Opdracht,18-55mm Kitlens Of De Nieuwe Tamron 18-75mm

    Heh ik schrok me rot, ik zag een Nieuwe Tamron 18-75 en dacht komt die uit, die MOET ik ook hebben. Maar volgens je signature is het een type-fout helaas. Heh dat was net een geweldig bereik voor mij geweest. Maar over je vraag, ik zou een 50 mm f1.8 voor een paar tientjes kopen dan heb je een vrij snelle lens die toch een stuk lichtsterker is dan je tamron of kit-lens. Die lens wil je denk ik toch wel een keer hebben, die is nooit weg. Succes en laat me niet meer zo schrikken ja
    Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

    Comment


    • #3
      Re: Welke Lens Voor De Opdracht,18-55mm Kitlens Of De Nieuwe Tamron 18-75mm

      Oorspronkelijk geplaatst door Ranon
      Heh ik schrok me rot, ik zag een Nieuwe Tamron 18-75 en dacht komt die uit, die MOET ik ook hebben. Maar volgens je signature is het een type-fout helaas. Heh dat was net een geweldig bereik voor mij geweest. Maar over je vraag, ik zou een 50 mm f1.8 voor een paar tientjes kopen dan heb je een vrij snelle lens die toch een stuk lichtsterker is dan je tamron of kit-lens. Die lens wil je denk ik toch wel een keer hebben, die is nooit weg. Succes en laat me niet meer zo schrikken ja
      Sorry zenne heb het effe aangepast ,

      Comment


      • #4
        Re: Welke Lens Voor De Opdracht,18-55mm Kitlens Of De Nieuwe Tamron 18-75mm

        subject nog niet
        Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

        Comment


        • #5
          Re: Welke Lens Voor De Opdracht,18-55mm Kitlens Of De Nieuwe Tamron 18-75mm

          Om vertekening te vermijden zou ik de groothoek al volledig uitsluiten, ik zou is proberen met in RAW te werken, op 800 ISO en met een 50mm F1.8 of F1.4 de lens ff dichtdraaien tot een F2.8 en hopen geluk. Nu met de tamron moet dat ook lukken maar dan ga je wel op volle opening zitten om een f2.8 te krijgen.

          Door in Raw te werken vergroot je de mogelijkheden van de postprocessing wat nodig kan zijn omdat je in echt moelijke omstandigheden moet werken.
          Je zou eventueel ook kunnen gebruik maken van een flits en toch de hoge ISO behouden samen met een behoorlijk lange sluitertijd zodat je de sfeer der ni uitflitst. Toestel op manueel plaatsen en de flits op ETTL dan regelt de flits de hoeveelheid licht. Ik spreek hier wel over een externe dedicated flash type 550 EX of 580 EX.

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment

          Working...
          X