Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor D70

    Ik zou me een een lens voor mijn nikon D70 willen kopen maar ik twijfel tussen deze twee. Welke zou de beste zijn?
    Nikon 70-300/4,0-5,6 AF G of
    Sigma 70-300/4-5,6 AF APO Macro Super II
    Nikon D70 18-70 SB600 Nikon 80-200 AFS 2.8 50/1.8

  • #2
    Re: Welke lens voor D70

    Oei, hier zijn al veel topics over geweest (even zoeken misschien?)
    Zelf heb ik een Sigma 70-300 APO Super Macro II. Lens is goedkoop, dus je zult er niet gauw aan verkocht zijn. Ik heb hem bij Corné vandaan voor € 225,00. Hij is niet super lichtsterk, dus binnen moet je wat eerder flitsen en de ISO wat opschroeven, maar wees eerlijk, hoe vaak gebruik je een tele binnen. Wil je binnen wat met sport gaan doen heb je gewoon een andere lichtsterke lens nodig. Praat je meteen over een heel ander budget. Het aardige van de Sigma is dat hij van 200-300 een macro heeft, die (nogmaals voor z'n prijs) goed presteerd.
    Hieronder twee foto's als voorbeeld, waarvan ik de foto met de 18-70DX een slechte referentie vind, maar meer om aan te tonen dat die Sigma een leuke (beginner) lens is. Foto's zijn vanaf dezelfde plek genomen.

    Nikon 18-70DX
    Sigma 70-300

    succes met je aankoop
    NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor D70

      MarcT,

      Een aantal maanden geleden heb ik ook serieus koppijn gehad over deze keuze.
      Een kwaliteits indicatie kan je vinden op http://www.photozone.de/bindex2.html
      Dit is niet de bijbel maar geeft toch een aanduiding wat je in huis haalt.

      Het hangt er een beetje vanaf wat je met de lens wil gaan doen.
      Voor natuurfotografie is 300mm eigenlijk te min.

      Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Sigma 135-400mm. Ook geen superlens maar een mooi bereik voor 400 Eur (bij Corne)

      Ondertussen heb ik wel al iets (licht) sterkers aangeschaft
      Last edited by JePe; 22 januari 2005, 14:17.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment

      Working...
      X