Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor alpha 300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: welke lens voor alpha 300

    Oorspronkelijk geplaatst door svenne alpha Bekijk bericht
    Denk je dat die sigma bruikbaar is voor enkele portretjes, een kerktoren in de verte en foto's te nemen in het (hopelijk overdreven) zonnige turkije?
    Zolang je niet in alle omstandigheden dé perfectie verwacht van die lens, kan je geen miskoop doen.
    Kijk eens op www.photozone.de of www.dyxum.com naar test en voorbeeldfoto's, best naar deze met een gelijkaardige body gemaakt (zelfde mp's bv.). Als die OK zijn voor je dan weet je in elk geval wat te verwachten.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #17
      Re: welke lens voor alpha 300

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Zolang je niet in alle omstandigheden dé perfectie verwacht van die lens, kan je geen miskoop doen.
      Kijk eens op www.photozone.de of www.dyxum.com naar test en voorbeeldfoto's, best naar deze met een gelijkaardige body gemaakt (zelfde mp's bv.). Als die OK zijn voor je dan weet je in elk geval wat te verwachten.
      van een lens van om en bij de 200 euro verwacht ik helemaal geen perfectie, wel een duidelijke foto ik heb al de gegeven links bezocht enkele dagen geleden en ik moet zeggen de lens bevalt me zeer goed als ik die foto's zie, vandaag langsgeweest in 2 fotospeciaalzaken in het brugse de ene zegt ook die sigma te nemen, de andere zegt neem de sony 75 300 die is veel beter en steviger, maar de testfoto's zijn toch stukken minder mooi vindt ik. nuja de keuze is gemaakt denk ik, zal die sigma kopen op cameranu.nl (hopelijk beetje deftig) want daar betaal ik met de verzendkosten en al nog geen 200 euro en zo heb ik nog wat budget over om er een lowepro flipside 400 bij te kopen of mss nog een 50 mm 1.8 van sony.

      allemaal bedankt voor de reacties
      Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget :p for more pics, visit www.svenne.be

      Comment


      • #18
        Re: welke lens voor alpha 300

        Oorspronkelijk geplaatst door svenne alpha Bekijk bericht
        van een lens van om en bij de 200 euro verwacht ik helemaal geen perfectie, wel een duidelijke foto ik heb al de gegeven links bezocht enkele dagen geleden en ik moet zeggen de lens bevalt me zeer goed als ik die foto's zie, vandaag langsgeweest in 2 fotospeciaalzaken in het brugse de ene zegt ook die sigma te nemen, de andere zegt neem de sony 75 300 die is veel beter en steviger, maar de testfoto's zijn toch stukken minder mooi vindt ik. nuja de keuze is gemaakt denk ik, zal die sigma kopen op cameranu.nl (hopelijk beetje deftig) want daar betaal ik met de verzendkosten en al nog geen 200 euro en zo heb ik nog wat budget over om er een lowepro flipside 400 bij te kopen of mss nog een 50 mm 1.8 van sony.

        allemaal bedankt voor de reacties
        Wel, de reden waarom ik dit zeg over de sigma 70-300 is omdat ik (samen met een vriend van mij) onlangs de 70-300 van sigma tegenover de 70-300G van Sony heb gezet...

        Heel sterk van sigma, want die lens kon op korte afstanden (bv 3 meter) heel goed mee met de G (de G is bijna perfect als je kijkt hoe scherp de extreme hoeken zijn tov het centrum!!!) en de sigma is zelfs zeer behoorlijk scherp in de (extreme) hoeken op een crop sensor! We waren (vooral mijn medefotograaf vriend) verbaasd! (Ik was vooral verbaasd over zijn G lens, en hij vooral over mijn sigma)

        Maar op afstanden groter dan 5meter, gaat de sigma razendsnel achteruit vind ik...Vandaar mijn opmerking over vliegtuigspotten


        Alleszins, ik heb weinig moeite om je de sigma aan te raden, het is zeker geen verloren geld (tenzij je full frame zou kopen of zo ) En als je eentje koopt: koop dan zeker de APO versie!

        Comment


        • #19
          Re: welke lens voor alpha 300

          Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
          Wel, de reden waarom ik dit zeg over de sigma 70-300 is omdat ik (samen met een vriend van mij) onlangs de 70-300 van sigma tegenover de 70-300G van Sony heb gezet...

          Heel sterk van sigma, want die lens kon op korte afstanden (bv 3 meter) heel goed mee met de G (de G is bijna perfect als je kijkt hoe scherp de extreme hoeken zijn tov het centrum!!!) en de sigma is zelfs zeer behoorlijk scherp in de (extreme) hoeken op een crop sensor! We waren (vooral mijn medefotograaf vriend) verbaasd! (Ik was vooral verbaasd over zijn G lens, en hij vooral over mijn sigma)

          Maar op afstanden groter dan 5meter, gaat de sigma razendsnel achteruit vind ik...Vandaar mijn opmerking over vliegtuigspotten


          Alleszins, ik heb weinig moeite om je de sigma aan te raden, het is zeker geen verloren geld (tenzij je full frame zou kopen of zo ) En als je eentje koopt: koop dan zeker de APO versie!
          het zou idd da apo versie worden, wat je zegt over afstanden groter dan 5 m dan zal ik wss wel zo geen scherpe foto's kunnen maken van een kerktoren in de verte denk ik zo
          Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget :p for more pics, visit www.svenne.be

          Comment


          • #20
            Re: welke lens voor alpha 300

            Oorspronkelijk geplaatst door svenne alpha Bekijk bericht
            het zou idd da apo versie worden, wat je zegt over afstanden groter dan 5 m dan zal ik wss wel zo geen scherpe foto's kunnen maken van een kerktoren in de verte denk ik zo
            Aaaaaaaaaaaach...dat valt wel mee, minder scherp dan van kortbij...'t is immers geen G lens é, meer bedoel ik daar niet mee
            Misschien ben ik al wat te "verwend"

            Prima lens! Prijs/kwaliteit op crop

            Comment


            • #21
              Re: welke lens voor alpha 300

              Persoonlijk zou ik eerder voor 200€ wat gaan jagen in de 2de hands markt. Daar kan je heel wat lens voor kopen - zeker in 't oude K-M gamma.

              Minolta gerief is iets minder vlot te vinden - maar wel mits geduld kan je mooi gerief bij mekaar sprokkelen voor een redelijke prijs ('t is wel verslavend).

              Dyxum.com kan een leidraad vormen naast dit forum - vooral omdat ze een overzicht geven van heel 't gamma dat beschikbaar is voor de K-M/sony AF-vatting.

              Comment


              • #22
                Re: welke lens voor alpha 300

                Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                Persoonlijk zou ik eerder voor 200€ wat gaan jagen in de 2de hands markt. Daar kan je heel wat lens voor kopen - zeker in 't oude K-M gamma.
                Inderdaad. Ik vind bv. een KM 100-300 D Apo ook nog altijd een heel degelijke lens.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #23
                  Re: welke lens voor alpha 300

                  een 70-210 f/4 beercan is ok een hele fijne lens om mee te kunnen werken.. de prijzen zakken gelukkig weer wat, en ondank dat het al een oudje is, doet dat ding het ontzettend goed.. weliswaar minder bereik in mm´s, maar de beeldkwaliteit maakt ontzettend veel goed..(en hij valt ook binnen je budget..)

                  Comment


                  • #24
                    Re: welke lens voor alpha 300

                    maar zoals al eerder gezegd ben ik een nieuwkoper, ben niet zo te vinden om een lens te gebruiken die al een paar jaar oud is, die al in het bezit geweest is van een ander, ik ga voor de sigma 70-300, de voorbeeldfoto's die ik daarvan gezien heb op sony body's zien er super uit voor mij.
                    Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget :p for more pics, visit www.svenne.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: welke lens voor alpha 300

                      Vandaag de lens ontvangen en even binnen getest: autofocus gaat snel genoeg voor binnenshuis te zijn, voelt stevig genoeg aan, toch de scherpte is op 70 mm goed tot zeer goed, op 300 mm ziet alles er een heel stuk minder scherp en softer uit zowel bij macro als normale modus, alles met f8 geschoten en zelf dan is niet alles scherp, bij macro wel wat moeilijk om uit de vrije hand te schieten maar das zeer normaal denk ik zo. hopelijjk morgen wat beter weer zodat we buiten kunnen testen maar al bij al toch zeer tevreden.
                      Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget :p for more pics, visit www.svenne.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: welke lens voor alpha 300

                        Met F8 nog niet scherp ? Verschiet ik eerlijk gezegd wel erg van
                        Wat ik tot nu toe van die lens gezien heb vertelt me dat die lens op F8 ongeveer even scherp is als de 70300G op F5.6! Velen vinden dat het maar weinig de moeite is om de 70300G dicht te knijpen en gebruiken hem dan ook op 300mmF5.6.

                        Kan je zo een voorbeeldfototje posten ? liefst natuurlijk een cropje

                        Comment


                        • #27
                          Re: welke lens voor alpha 300

                          Oorspronkelijk geplaatst door c_v Bekijk bericht
                          Met F8 nog niet scherp ? Verschiet ik eerlijk gezegd wel erg van
                          Wat ik tot nu toe van die lens gezien heb vertelt me dat die lens op F8 ongeveer even scherp is als de 70300G op F5.6! Velen vinden dat het maar weinig de moeite is om de 70300G dicht te knijpen en gebruiken hem dan ook op 300mmF5.6.

                          Kan je zo een voorbeeldfototje posten ? liefst natuurlijk een cropje
                          Je mag natuurlijk ook niet vergeten dat hij de lens nog maar net heeft en niet eens te goei heeft kunnen testen
                          Daarbij komt dan nog dat je voor elke lens toch paar weken (afhankelijk van hoe intensief je ermee bezig bent) nodig hebt om je lens goed te kennen en goed te gebruiken...

                          Maar ik kan wel beamen wat je vertelt

                          Comment


                          • #28
                            Re: welke lens voor alpha 300

                            vandaag nog eens wat gaan testen hier in het bos, en toch nog altijd niet volledig tevreden, kga proberen om straks enkele voorbeeldfoto's te tonen en ekele crops, let wel alles schiet ik uit de hand ook op 300mm en met de stabilisatie aan.
                            Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget :p for more pics, visit www.svenne.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: welke lens voor alpha 300

                              hier enkele voorbeelden van deze middag, alle foto's zijn genomen op 300mm steady shot was aan en middelste scherpstelpunt is geselcteerd.


                              exif:
                              f8 1/640s iso 400

                              cropje:






                              exif:
                              f8 1/640s iso 400

                              cropje:






                              exif:
                              f5.6 1/1000s iso 400 (macro functie)

                              cropje:






                              exif:
                              f5.6 1/1000s iso 400

                              cropje:



                              de mening en tips zijn meer dan welkom.
                              Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget :p for more pics, visit www.svenne.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: welke lens voor alpha 300

                                Wel, ik denk dat dit perfect is wat je van die lens mag verwachten.
                                Ze is niet bedoeld om er op 300mm zodanig vergrotingen mee te gaan maken dat je er een muur mee kan vullen, maar voor de gewone prints voldoet ze ruimschoots.

                                Als je ooit beter wil, dat je naar een KM 100-300 D Apo, 70-300G, 70-400G, 300/4G, 400/4.5G, 300/2.8G of 500G moeten, telkens met het bijhorende prijskaartje, en sommige zijn dus enkel nog tweedehands te krijgen...
                                Maar dat is geen must hé. Alles hangt ervan af hoe groot je je afdrukken wil, en hoeveel belang je hecht aan bv. een specifiek kleurweergave, of contrast, of bokeh. Voor velen is deze Sigma gewoon ruim voldoende.

                                Geniet ervan !
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X