Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens raden jullie mij aan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens raden jullie mij aan.

    Ik heb een Canon 350D gekocht. enkel de body.
    Ik zou een lens moeten hebben die geschikt is voor verschillende soorten foto's te trekken.
    Ik zit in mijn eerste jaar fotografie. Men zegt ons echter niet welke lens we moeten aanschaffen.
    Misschien hebben jullie wat tips.
    Want vermits ik net met deze opleiding begonnen ben weet ik hier nog niets van af.

  • #2
    Re: Welke lens raden jullie mij aan.

    17-40 L f4 .
    Of 70-200 L f4

    Maar voor studie fotografie zou ik voor de 17-40 gaan. Veel tele ga je nog nie werken denk ik
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens raden jullie mij aan.

      Wij moesten destijds met een standaard (50 mm) objectief beginnen, IMO een goede stelregel om de basis op te doen Bovendien zijn dit meestal lichtsterke en haarscherpe objectieven, bovendien vaak tweedehands te vinden

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens raden jullie mij aan.

        koop gewoon de kitlens erbij.
        kun je in ieder geval aan de slag.

        daarna de zoekfunctie gebruiken op dit forum
        want dity topic komt elke week terug.
        dus eerst goed inlezen en daar een keuze maken.
        zo simpel kan het zijn.

        en zoek met google op reviews van de lenzen die je wilt aanschaffen.
        kijk op www.pbase.com in de camera database hierin staan ook vrijwel
        alle lenzen met voorbeeld foto's

        koop geen L lenzen om te beginnen is echt complete onzin...
        L = canon marketing....
        lees dit topic maar eens: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=127145
        Ik ben het volledig eens met de topivc starter!
        Met vriendelijke groeten,
        Ronald
        www.konings.biz

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens raden jullie mij aan.

          Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
          Wij moesten destijds met een standaard (50 mm) objectief beginnen, IMO een goede stelregel om de basis op te doen Bovendien zijn dit meestal lichtsterke en haarscherpe objectieven, bovendien vaak tweedehands te vinden
          Ben ik volledig mee eens. Eerst leren je voeten gebruiken en pas later een zoom.

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens raden jullie mij aan.

            Ik dacht dat bij een opleiding in het begin enkel met een prime mocht gewerkt worden. Ik zou dan kiezen voor de 50mm F1.4 USM .

            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens raden jullie mij aan.

              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Ik dacht dat bij een opleiding in het begin enkel met een prime mocht gewerkt worden. Ik zou dan kiezen voor de 50mm F1.4 USM .

              MVG, Jeff
              Of als de beurs wat geringer is de 50mm 1.8
              Lijkt mij idd de beste lens om te leren.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens raden jullie mij aan.

                Ik zou geen 50 mm/1.8 kopen. Ik zou kiezen voor een 35mm/2.0. Deze lens heeft een beeldhoek die overeenstemt met de beeldhoek van een 50 mm op een 35 mm camera

                sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                http://supermasj.zenfolio.com

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens raden jullie mij aan.

                  Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                  Ik zou geen 50 mm/1.8 kopen. Ik zou kiezen voor een 35mm/2.0. Deze lens heeft een beeldhoek die overeenstemt met de beeldhoek van een 50 mm op een 35 mm camera

                  sugar
                  Da's waar, maar een 50mm (op digitaal 75mm, laat ons zeggen) heeft dan het voordeel dat ge niet met uw neus op iemand zijn gezicht moet zitten voor een portret.
                  fotosite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens raden jullie mij aan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                    Da's waar, maar een 50mm (op digitaal 75mm, laat ons zeggen) heeft dan het voordeel dat ge niet met uw neus op iemand zijn gezicht moet zitten voor een portret.
                    De mm spelen niet zoveel rol, als je maar met je voeten leert werken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens raden jullie mij aan.

                      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      De mm spelen niet zoveel rol, als je maar met je voeten leert werken.
                      Klopt, maar ik bedoelde eigenlijk dat ge met die 35 mm nogal dicht op iemand zijn gezicht moet gaan om een portret te maken en de meeste gaan zich dan redelijk nerveus beginnen gedragen
                      fotosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens raden jullie mij aan.

                        Kijk bv hier eens

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens raden jullie mij aan.

                          ja ik heb nu ook al een lens hoor van mijn vader zijn oude analoge canon. is 35-80 mja daar hebde zo goe als niks groothoek mee.
                          Heb ook al occasie ef 35mm/2.0. gevonden maar zal nog wel verder zoeken.
                          In de hoop de gepaste lens te vinden

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens raden jullie mij aan.

                            ik zou ook als beginner geen geld beginnen uitgeven aan die L lenzen... daar ga je niets meer aan hebben dan aan andere lenzen. ik zou je ook de 50mm 1.8 aanraden omdat ik uit de keuze van de 350d misschien mag afleiden dat je geen onbeperkt budget hebt en als student fotografie aardig wat portretten zal gaan fotograferen...
                            als je dan nog een allround lens wil, koop je een 17-85 + 70-300 die je allebei bij wijze van spreke voor een prikje kan op de kop tikken. (de 70-300 al een kleiner prikje dan die 17-85)
                            ik heb zelf als beginner een jaar aan een stuk met een 10 jaar oude 100-300 schuifzoom gewerkt en nooit van te klagen gehad (zeker niet als je weet da je daar nog geen 100 euro meer aan geeft)
                            maar zorg toch dat je zeker een groothoek hebt (17 of 18mm) want die zal je anders serieus beginnen missen als je bv kiest voor een 24-105 ofzo iets in die aard
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens raden jullie mij aan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Cute_but_Psycho Bekijk bericht
                              Ik heb een Canon 350D gekocht. enkel de body.
                              ... Men zegt ons echter niet welke lens we moeten aanschaffen.
                              Wil je nu zeggen dat ze WEL zeggen welk merk (en type camera) je moet kopen ?
                              Of ben je vrij om een ander merk of type te nemen ?
                              www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                              Comment

                              Working...
                              X