Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens moet ik nemen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens moet ik nemen?

    Ik wil binnen kort een nieuwe lens aanschaffen. Nu is de vraag, welke?
    Ik fotografeer met een Canon 350D.
    Ik heb al een Sigma 18-125 die me niet goed bevalt. Dit is gewoon een slechte lens.
    Ik heb een 50 mm 1.8, een 70-300 en de kitlens.

    Ik zat zelf te kijken naar de Tamron 17-50 2.8 die goed bevalt bij anderen mensen en goed uit tests komt. Heeft iemand hier ervaring mee?

    Ik wil hem gebruiken voor binnen en landschap fotografie.

    Ik wil maximaal 450,- uitgeven aan de lens, het hoeft dus geen top lens te zijn, dat haal je niet met dat bedrag.

    Iemand een goede lens?

  • #2
    Re: Welke lens moet ik nemen?

    Op je oorspronkelijke vraag kan ik je niet echt antwoorden, wegens geen ervaring.
    Wel heb ik die 50/f 1.8 en de 70-300. Die lenzen zijn meer waard dan hun prijs doet vermoeden. Niet wegdoen. Nooit wegdoen.

    Van horen zeggen en lezen zou die Tamron 17-50 een heel goede lens zijn. Eentje die, optisch, de kwaliteit van een Canon L lens zou evenaren.

    Groetjes
    Skitch
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens moet ik nemen?

      Nee, ik doe die lenzen niet weg. Dat is inderdaad zonde. Die 50mm is een erg fijn lensje en de 70-300 is ook niks mis mee...

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens moet ik nemen?

        als het geen toplens hoeft te zijn, kan je toch gewoon je 18-125 gebruiken.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens moet ik nemen?

          Nee, want dat is gewoon een erg slechte lens. Kleure zijn niet goed, weinig contrast, steld heel moeilijk scherp, veel vignettering en tonvorming...

          Ik wil een betere lens als de 18-125.

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens moet ik nemen?

            De Tamron 17-50 f2,8 XR DI II LD en de Sigma 18-50 f2,8 EX DC Macro zijn allebei optisch heel wat beter dan de Sigma 18-125.
            En die kan je nieuw kopen voor zo'n 390 euro.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens moet ik nemen?

              Ik heb hier een test liggen uit het magazine Digital photo van mei/07.
              Hier heeft men verschillende breedhoeklensen getest en ...
              No. 1; De Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM voor £290
              No. 2: de Canon 20-22mm f/3.5-4.5 EF-S voor £470 (duidelijk boven het budget)

              Dit zijn lensen die prima dienst doen bij landschapsfotografie. Een te grote breedhoek vrees ik bij binnenfotografie.

              Comment

              Working...
              X