Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens kiezen voor nikon d70s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens kiezen voor nikon d70s

    welke lens zouden jullie kiezen?
    het zou mijn eerste lens zijn om mee te beginnen.
    mijn intresse naar het te fotograferen is alles zowat,
    dus met andere woorden de beste lens voor alle doelen.
    +af dx 18-70mm f 3,5-4,5 g if-ed of de +af-d 28-105 f:3,5-4,5d

    groetjes peter

  • #2
    Re: welke lens kiezen voor nikon d70s

    Op 35mm was de 28-105 de lens voor alle doelen, op crop 1.5 de 18-70. Reken maar na.
    Als je een groothoek 12-24 hebt (en daarmee het groothoekbereik van de kitlens kunt missen) is de 28-105 helemaal niet gek; je hebt ook een handige macro stand.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: welke lens kiezen voor nikon d70s

      De 18-70 en 28-105 heb ik tegelijkertijd in mijn bezit gehad. De 18-70 heeft natuurlijk een immens voordeel met zijn brede hoek, maar kwam optisch veel te kort tov mijn 28-105/3.5-4.5. Ik heb mijn 18-70 van de hand gedaan en gebruik voorlopig mijn vaste 20/2.8 voor breedhoek opnamen.
      Mijn 28-105 komt qua scherpte en beeldkwaliteit aardig in de buurt van mijn vroegere 80-200/2.8.
      Een 12-24 zou hier inderdaad een goede aanvulling zijn.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: welke lens kiezen voor nikon d70s

        Als je houdt van wat groothoek en zinnens bent veel landschapjes te fotograferen: de 18-70
        Als je liever wat meer tele hebt, wat meer functionaliteit en wat groothoek wilt opofferen daarvoor : Sigma 24-135, krijg je gelijk behoorlijk wat lichtsterkte voor binnenopnamen : 2.8 op 24mm -4.5 op 135mm, kost rond de 300 €.
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: welke lens kiezen voor nikon d70s

          De 28-105 mm is een tof lensje, zeker te verkiezen boven de 18-70 mm
          Al mijn reisfoto's zijn hiermee gemaakt en persoonlijk mis ik (op vakantie) de groothoek niet al te veel. Dit nadeel wordt ruimschoots gecompenseerd door de semi-macro mode.
          Canikon 40D - D200, D300

          Comment


          • #6
            Re: welke lens kiezen voor nikon d70s

            Slechts één lens heb je nodig : de 18-200 AFS VR f3.5-f5.6 . Ik heb die nu 2 dagen in mijn bezit, en zou hem niet meer willen missen.
            Hieronder kun je enkele foto's bekijken, en ik kan je er nog meer toemailen als je dat wilt.
            Eindelijk is het me eens gelukt om een reiger tot op korte afstand te benaderen. Met de Nikon 18-200 AFS-VR.

            Comment


            • #7
              Re: welke lens kiezen voor nikon d70s

              Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
              Slechts één lens heb je nodig : de 18-200 AFS VR f3.5-f5.6 . Ik heb die nu 2 dagen in mijn bezit, en zou hem niet meer willen missen.
              Hieronder kun je enkele foto's bekijken, en ik kan je er nog meer toemailen als je dat wilt.
              Kost wel meer dan beide ander lensjes samen
              Wat mezelf betreft heb ik er wel interesse voor. Is ze kwalitatief in orde ?
              (ik heb toch wat twijfels omwille van die 11 maal zoom, gaat die op een D200 niet tekortschieten ?)
              Last edited by mexicano; 31 januari 2006, 10:43.
              Canikon 40D - D200, D300

              Comment


              • #8
                Re: welke lens kiezen voor nikon d70s

                Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                Slechts één lens heb je nodig : de 18-200 AFS VR f3.5-f5.6 . Ik heb die nu 2 dagen in mijn bezit, en zou hem niet meer willen missen.
                Voledig akkoord met Jazz.Ik heb deze lens nu ook sinds een drietal weken en ik ben er zeer tevreden over in combinatie met de D70s.Ik probeer trouwens steeds zo weinig mogelijk materiaal mee te zeulen.
                Nikon D70s °°°°° BD0517BE

                "Whatever you do will be insignificant, but it is very important that you do it." -Gandhi

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens kiezen voor nikon d70s

                  Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
                  Kost wel meer dan beide ander lensjes samen
                  Wat mezelf betreft heb ik er wel interesse voor. Is ze kwalitatief in orde ?
                  (ik heb toch wat twijfels omwille van die 11 maal zoom)
                  Je moet zeker niet twijfelen aan de kwaliteit. Die reiger die ik gepost heb ik getrokken op 170 mm f5.6 en die andere foto op 18 mm. Als ik die lens meeheb en mijn Sigma 14 mm heb ik alles wat ik nodig heb om op stap te gaan.

                  Comment

                  Working...
                  X