Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens heb ik nodig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens heb ik nodig?

    Hoi!

    Ik heb een Canon-toestel met een standaardlens, die bij mijn toestel zat.
    Als ik voor een podium sta, op ongeveer 10-15m, wil ik wel eens een foto nemen van de artiest. Wanneer ik dan met mijn standaardlens een foto maak, staat de artiest nog niet fatsoenlijk op mijn foto. Véél te ver!

    Een ander voorbeeld: Als ik op de zeedijk sta, zou ik graag eens een bootje dat op zee vaart fotograferen. Dit lukt niet. Het bootje zie ik amper op de foto. Hier zou ik dus wat verandering in willen brengen door een nieuwe lens te kopen.
    Ik zou dus graag een lens kopen die voldoende inzoomt, maar toch ook wel één die nog een fatsoenlijke foto maakt.

    Nu is mijn vraag: welke lens koop ik voor mijn probleem? Liefst niet té prijzig... (< €600)

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Welke lens heb ik nodig?

    Je hebt geen probleem, mist alleen wat kennis en ervaring.

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens heb ik nodig?

      Kan niemand me dan gewoon zeggen welke lens ik dan nodig heb?
      Dat ik kennis & ervaring mis, dat wist ik ook al... daar wil ik in de toekomst ook wel iets aan doen, maar ik wilde zo'n nieuwe lens in deze zomervakantie al gebruiken!!

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens heb ik nodig?

        Met jouw budget en wensen denk ik dat je een prima keuze maakt door de Canon 70-200 F/4 aan te schaffen .....

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens heb ik nodig?

          Koop je de Canon 55-250 STM of de Tamron 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD SP AF. Werk in RAW formaat, gebruik Canon DPP om de foto wat extra boost qua beeld te geven en crop je foto van bootjes op zee.

          Let wel, zoom kom je altijd te kort.

          55 mm



          250 mm


          Last edited by Empe; 23 juli 2016, 12:39.

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens heb ik nodig?

            voor het podium kan je nog wel wegkomen met iets rond de 100 a 300 mm. bootjes op zee is wat relatief eh, je kan dat bootje trekken met een 50mm maar afhankelijk van hoe ver je staat heb je meer zoom nodig. Iets als een 70-300 werkt wel indien je genoeg licht hebt voor beide toepassingen.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens heb ik nodig?

              55mm ( max van je kitlens denk ik )



              250 mm



              Beetje crop



              Met je standaard kitlens zou je het windmolenpark niet eens opgemerkt hebben.
              Last edited by Empe; 23 juli 2016, 12:42.

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens heb ik nodig?

                Super! Met deze info kan ik al verder... de foto's die jullie gedeeld hebben, zijn de foto's die ik graag zou willen maken, maar jammer genoeg (nog) niet gaat 😀
                Bedankt!

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens heb ik nodig?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                  Let wel, zoom kom je altijd te kort.
                  Liever een 500mm met nul zoom dan een 18-300 met 16x zoom.

                  Gaarne niet de beginners opzadelen met zoom=tele.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens heb ik nodig?

                    Maar dan moet ik zelf stappen naar voor of achter zetten om een goede foto te krijgen bij die 500mm-lens met 0 zoom?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens heb ik nodig?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht


                      Let wel, zoom kom je altijd te kort.






                      Nee hoor: je kunt ook dichter bij je onderwerp gaan staan.
                      En voor podium fotografie heb je een lichtsterker objectief nodig dan een f5.6

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens heb ik nodig?

                        Oorspronkelijk geplaatst door sparrow1994 Bekijk bericht
                        Maar dan moet ik zelf stappen naar voor of achter zetten om een goede foto te krijgen bij die 500mm-lens met 0 zoom?
                        ja concreet zal dat meer geschikt zijn voor aan zee bootjes te trekken dan op een podium op 10 m een foto te nemen. je kan wat besluiten dat hoe groter het zoombereik is, hoe slechter de beeldkwaliteit wordt.

                        ik zou je een 70-300 van tamron aanschaffen naar je budget toe.
                        Nikon Powah

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens heb ik nodig?

                          Ik dacht eraan om me dit toestel aan te schaffen, toch van Canon...
                          (qua budget past dit nog voor mij)

                          http://www.mediamarkt.be/nl/product/...6-1010676.html

                          Het diafragma is alleen niet groot genoeg om lichtsterke foto's te maken... maar met klaarlichte dag, zal dit toch goede foto's geven... (hoop ik)

                          Alvast bedankt voor jullie reacties!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens heb ik nodig?

                            Ja hoor. Goeie keuze.
                            Heb een vriend die ze heeft en die is er heel tevreden mee.
                            Je hebt ook een goede stabilisatie in die lens zitten, dus als je een beetje de bibber hebt aan zee, dan maak je toch nog scherpe foto's.
                            Als je een superzoom voor binnen wilt dan zal je heel wat meer geld moeten ophoesten hoor

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens heb ik nodig?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                              Liever een 500mm met nul zoom dan een 18-300 met 16x zoom.

                              Gaarne niet de beginners opzadelen met zoom=tele.
                              Onnozel manneke, ga van mijn rug af of kom met valabele tussenkomsten.

                              Vraagsteller vraagt toch :

                              Ik zou dus graag een lens kopen die voldoende inzoomt, maar toch ook wel één die nog een fatsoenlijke foto maakt.
                              Hij vraagt niet voldoende tele ... trouwens, 500 mm. voor een podium ??? Dan toch Mano Mundo of Rock Werchter ...

                              Comment

                              Working...
                              X