Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens aanschaffen

    Als beginner heb ik een tijdje terug een Canon EOS 500D met een EF-S 18-55 IS lens aangeschaft. Ondertussen ben ik ook begonnen met avondschool en zou ik 1 of 2 extra lenzen willen aanschaffen.

    Naar aanleiding van een vorige forumvraag ben ik van plan om een EF-S 55-250 IS te kopen die een mooie aanvulling geeft bij de 55.

    Graag had ik echter ook een lichtsterkere lens gehad voor portret die een iets groter zoombereik heeft dan mijn 18-55. Ik had hierbij gedacht aan de Tamron 28-75mm F 2.8 XR DI Canon of de Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro Sigma. Welke is de beste keuze op een croptoestel of zijn er nog betere alternatieven in dezelfde prijsklasse?

    Alvast bedankt voor de tips!
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Welke lens aanschaffen

    Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
    Graag had ik echter ook een lichtsterkere lens gehad voor portret die een iets groter zoombereik heeft dan mijn 18-55. Ik had hierbij gedacht aan de Tamron 28-75mm F 2.8 XR DI Canon of de Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro Sigma. Welke is de beste keuze op een croptoestel of zijn er nog betere alternatieven in dezelfde prijsklasse?
    Beide genoemde lenzen hebben een kleiner zoombereik dan de 18-55.

    Op een cropcamera werken 17(18)-50(55) type lenzen veel prettiger dan de 24(8)-70 types. Misschien een 85/1.8?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens aanschaffen

      [QUOTE=hjanssen;2857938]Beide genoemde lenzen hebben een kleiner zoombereik dan de 18-55.

      Ik heb me foutief uitgedrukt met zoombereik. Ik bedoelde dat 55 iets te beperkt is dat ik graag iets meer had.
      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens aanschaffen

        canon 24-70 zal de beste lens zijn van de 3, maar voor portretten is de 85 of 50 1.8 wel leuk
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens aanschaffen

          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          canon 24-70 zal de beste lens zijn van de 3, maar voor portretten is de 85 of 50 1.8 wel leuk
          De 50 1.8 (beter de 1.4) en de 85 1.8 zijn zeer goed voor hun prijs
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens aanschaffen

            Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
            De 50 1.8 (beter de 1.4) en de 85 1.8 zijn zeer goed voor hun prijs
            Ja natuurlijk is de 1.4 beter, maar de 85 1.2 is ook beter. Maar er is weinig dat in de buurt komt van de 50 1.8 voor zijn prijs.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens aanschaffen

              85mm op een crop camera is een ideale portretlens, vertoont een minimum aan perspectief vervorming (lees: geen grote neuzen)
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens aanschaffen

                Alvast bedankt voor de antwoorden.

                Kan er iemand een klein beetje het verschil naar afstand toe lichten tussen de 50 en de 85 lens? Op hoeveel meter sta je dan ongeveer van de persoon waarvan je een foto wil nemen en hoe krijg je de persoon dan in beeld?

                Nog even een vraag over de 24-70 lens op een cropcamera. Voor welke foto's te nemen is deze lens aangewezen (bruikbaar) op een cropcamera?
                Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens aanschaffen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                  Alvast bedankt voor de antwoorden.

                  Kan er iemand een klein beetje het verschil naar afstand toe lichten tussen de 50 en de 85 lens? Op hoeveel meter sta je dan ongeveer van de persoon waarvan je een foto wil nemen en hoe krijg je de persoon dan in beeld?

                  Nog even een vraag over de 24-70 lens op een cropcamera. Voor welke foto's te nemen is deze lens aangewezen (bruikbaar) op een cropcamera?
                  kijk hier eens

                  24-70 is ontwikkeld voor fullframe camera's... analoog aan de 17-55mm op een crop camera.

                  je kan er ook op een cropcamera mooie foto's mee maken, maar als zoom lens heeft hij dan niet zo'n handige verhouding.
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens aanschaffen

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    24-70 is ontwikkeld voor fullframe camera's... analoog aan de 17-55mm op een crop camera.

                    je kan er ook op een cropcamera mooie foto's mee maken, maar als zoom lens heeft hij dan niet zo'n handige verhouding.
                    Ik vind de verhouding prima (lees:interesseert me helemaal niks) maar 24mm is teveel voor groothoek.

                    Comment

                    Working...
                    X