Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens?

    Hallo iedereen,

    mijn Vivitar 100-400 is kapot en een dezer dagen zal ik weten hoeveel mij het zou kosten om deze te herstellen (neen ze is niet meer in garantie).
    Nu is mijn budget nogal beperkt en moet ik rekening houden dat de herstelling mij meer zou kosten dan bepaalde nieuwe lenzen. Dus ik ben wat gaan rondneuzen.
    Nu is mijn vraag, voor vliegtuig spotten is een groter zoombereik uiteraard altijd mooi meegenomen. Zou een 300mm voldoende zijn, wel groot verschil natuurlijk met de 400mm (zeker als die maal 1.6 wordt gedaan door de 300D).
    Indien een bereik van 300mm nog voldoende is, overweeg ik volgende lenzen:
    Sigma 70 - 300 mm f4,0 - 5,6 DL Macro Super AF (159 EUR)
    Sigma 70 - 300 mm f4,0 - 5,6 APO Macro Super II AF (209 EUR)
    Sigma 28 - 300 mm f3,5 - 6,3 DL IF aspherical Macro (259 EUR)
    of toch de Vivitar 100 - 400 mm?

    Wat is aan te raden? En waar ligt het verschil eigenlijk tussen de 1e twee?

    Of heeft iemand nog een ander voorstel van lens die toch een degelijk zoombereik haalt maar niet boven de 275 EUR reikt...
    Last edited by Faan; 20 januari 2005, 19:06.
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

  • #2
    Re: Welke lens?

    hey!

    ik ga ook regelmatig een spotten en dat met de tamron 28-300,
    gelijkaardig aan die sigma die je daar opnoemt.
    Ben er heel tevreden over, prima spotlens.
    uiteraard kan je met een 400 nog net dat ietsje dichter, maar voorlopig
    heb ik persoonlijk daar geen behoefte aan;
    de 28-300 doet zijn werk goed!

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens?

      Hmm, ik ken 2 personen die ook deze lens hebben, en ze vinden ze toch niet zo goed, nooit 100% scherp en vaak overbelicht terwijl je camera aangeeft dat het mooi belicht zou zijn.
      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
      Focaldesign

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door Faan
        Hmm, ik ken 2 personen die ook deze lens hebben, en ze vinden ze toch niet zo goed, nooit 100% scherp en vaak overbelicht terwijl je camera aangeeft dat het mooi belicht zou zijn.
        Heb deze opmerkingen ook gehoord (van 2 OST-spotters )
        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens?

          Faan,

          Al eens aan gedacht om wat minder naar KB en FS te bollen en in een Quick of McDo wat bij te klussen en dan ineens voor de Canon 100-400 IS te gaan.
          Een tussenstap is misschien de 100-300/f=4 van Sigma.
          Schijnt ook een leuk stuk optiek te zijn.
          Ik weet dat dit een zure appel is om door te bijten maar ik denk dat je aan beide nog jaren plezier aan zult beleven.

          Greetz

          Patrick

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens?

            Ik heb al een weekend job, maar door de aankoop van mijn 300D met kitlens en battery grip en doordat ik enkele weken niet meer ben geweest door de blokperiode zit ik momenteel ferm krap bij kas.
            Inderdaad mooie lenzen die je vernoemt, maar daar zal ik ng lang mogen voor sparen, fotografie is namelijk niet mijn enige hobby dus ik moet mijn budget ook nog wat verdelen over de rest...

            PS. 3 februarie naar de TLP spottersdag op EBFS en de 10e februarie basevisit op EBFN. Dus nu moet ik dat doen met mijn Minolta Z2
            Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
            Focaldesign

            Comment

            Working...
            X