Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens

    Hallo , ik ben gevraagd om te fotograferen op een receptie van een huwelijk en de party daarna , dit is voor mij de eerste keer daarom vraag ik mij af of mijn objectieven voldoende zijn voor deze vorm van fotografie en welke instellingen jullie hiervoor gebruiken ,
    mijn objectieven zijn : prime lens 35 mm 1/ 1.4
    prime lens 85 mm 1/1.8
    zoomlens 16 - 35 mm 1.4
    mijn camera is een canon 5 D mark iii
    zou een ander objectief willen bij kopen met wat groter bereik , had gedacht aan de 24-70 f2.8 ii , volgens de revieuws een dijk van een lens of de nieuwe 24-105 f4 wel minder lichtgevoelig maar breder bereik ,
    wat raden jullie mij aan ?
    alvast bedankt

  • #2
    Re: welke lens

    Te weinig info om van advies te dienen.

    Hoe zit het met ruimte / licht op plaats delict?
    Kan je het af zonder externe lichtbron - flitser- ?

    Welk objectief sluit aan op je huidige fotografische bezigheden - opdat het objectief niet in de kast beland na deze 1 malige activiteit - ?

    Comment


    • #3
      Re: welke lens

      De omstandigheden op de plaats delict weet ik nog niet dat moet ik nog verkennen , wou werken met flitser maar ook zonder om mooie sfeerbeelden te krijgen daarom zou een lichtgevoelige lens ideaal zijn , de laatste tijd stond de fotografie op een laag pitje maar krijg weer de smaak te pakken , voor de all round gebruikt ik gewoonlijk de 24- 105 de oudere versie dan

      Comment


      • #4
        Re: welke lens

        Nog vergeten zeggen de flitser is de 580 EXII

        Comment


        • #5
          Re: welke lens

          Een 24-70 f2,8 L II is zeker geen verkeerde keuze, de beeldkwaliteit is zelfs op f2,8 heel goed over het hele zoombereik (ik ben er zelf ook heel tevreden over).
          Primes zijn doorgaans nog net iets scherper, maar minder handig.
          Bij modelfotografie is een prime lens geen probleem omdat je daar zelf bepaalt wat er gebeurt voor de lens, en dan kan je ook gaan staan waar je wil.
          Maar tijdens een bruiloft (toch tijdens het ceremonie en feest, voor de foto's voor het album kan je de prime wel gebruiken) kan je niet alles naar je hand zetten, en dan kan je met een zoomlens veel sneller anticiperen op wat er moet gefotografeerd worden.
          Daarom gebruiken de meeste fotografen een 24-70 f2,8, meestal in combinatie met een 70-200 f2,8.

          De nieuwste 24-105 f4 L IS II is naar het schijnt ook heel goed, maar die zal niet altijd voldoende lichtsterk zijn voor wat je ermee wil fotograferen.
          Met een 5D MKIII kan je zonder al teveel problemen op hoge iso werken, maar een extra stop lichtsterkte is toch altijd een voordeel als er niet veel licht is.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: welke lens

            Bedankt voor de uitleg , ik heb gezien dat je de lenzen bij camera Express kunt huren misschien ook wel interessant om eerst eens te proberen ?

            Comment


            • #7
              Re: welke lens

              Ik denk er net anders over eigenlijk...

              Als je nu al 2 primes gekocht hebt wil dat zeggen dat je daar graag mee werkt, en wss graag fotos met beperkte scherptediepte ziet, alsook de betere beeldkwaliteit

              En de meeste weddingfotografen....
              Wel daar heb je echt 2 stromingen in, deze die met 24-70 en 70-200 schieten, en deze die met een 35mm en 85mm werken, natuurlijk soms aangevuld met andere objectieven

              Voor een wedding zou ik eerder 2de body aanraden.....
              MAAR
              Enkel receptie en avondfeest edde da zo neig nie nodig.... (toch niet als dit uw 1ste maal is)

              Dus eerlijk?
              je hebt het juiste materiaal al
              Investeren moet niet, maar mag uiteraard altijd

              Maak dat ge genoeg batterijen hebt en schrijf altijd je fotos weg op 2 kaartjes tegelijk (in backup)

              Een degelijke voorbereiding en al ideeen hebben wat je wil doen zal je het allermeeste vooruithelpen

              Succes!!

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: welke lens

                Hey bulke41, de primes waren vooral voor portretten en werk inderdaad graag met weinig scherptediepte maar mis toch ook wel een zoom en dan zou de 24-70 ideaal zijn , heb 3 batterijen voorzien verschillende kaartjes , heb 2 sleuven in de canon 5d mark III en wou 1 voor jpg en 1 voor RAW houden , hopelijk is dat goed zo , heb ook gelezen om eventueel de flits te gebruiken op het tweede sluitergordijn , wat denken jullie ?

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens

                  Toch proberen om een 2de body erbij te nemen of zelf proberen de mensen aan te raden om een echte wedding fotograaf erbij te nemen
                  Je zal altijd zien dat er op het verkeerde moment iets kan misgaan
                  Voor jouw is dit gewoon een eerste wedding shoot, voor die mensen is dit normaal gezien een van de belangrijkste dagen in hun leven
                  Zonde om nadien af te komen enkel met wat registratieopnames waarbij de sfeer er helemaal niet zou inzitten
                  Het scheelt echter wel dat het enkel de receptie en de party moet fotograferen, da's iets minder belangrijk dan de trouw zelf.
                  Indien je die mensen goed kent zou je kunnen vragen of je niet als tweede fotograaf mag fungeren tijdens de trouwdag zelf, met wat geluk kan je tips opdoen van de huwelijksfotograaf

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens

                    dag Sieg ,
                    voor de trouw zelf zou ik dat ook niet doen , eventueel assisteren bij een wedding fotograaf om alzo bij te leren , ik wil ook een 2 de body meenemen ik heb nog een 50 d ( canon ) en de olympus E-1 MARKII deze is ook wat lichter dan de andere 2,

                    grtjs ,

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens

                      24-70 2.8 is wat je zoekt. En dan meer specifiek de Tamron (bestaat in oud model en nieuwe uitvoering).
                      Waarom de Tamron? Omdat de Canon VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL te duur is en niet eens beeldstabilisatie heeft.
                      Wie denkt er nog maar aan om dat nog te gebruiken in deze moderne tijden?
                      Hij is al veel gezakt in prijs maar is het nog niet waard.
                      De Tamron is even scherp als de Canon met bovendien de beeldstabilisatie er bij. Heb je echt nodig in donker settings.
                      De verschillen tussen beiden kan je mooi vergelijken in testvideo op youtube.

                      Waarom de 24-105 L niet? Omdat het een echte schijtlens is. Ik heb er al 2 van versleten en nog met geen ander lens zoveel miserie gehad. Problemen met de AF, diafragma, intern kabeltje,...

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens

                        Voor een receptie en de party achteraf denk ik dat je genoeg materiaal hebt. Veel 'belangrijke' momenten heb je daar normaal gezien niet, buiten een eventuele speech of de openingsdans, en daarvoor kom je toe met je materiaal. Een tweede body lijkt me hier ook handiger dan een extra lens, gewoon de 35mm en de 85mm erop en je kan eventuele groepjes of wat close ups fotograferen. Zoomen kan je met je voeten.
                        Bovendien voor de party achteraf is het altijd leuker dat je je echt tussen het 'feestvolk' kan bewegen en dan zou ik ook kiezen voor de 35mm prime.
                        Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens

                          bedankt voor de reacties allemaal , ga nu eerst de tamron en canon vergelijken , even uittesten , ik weet dat ik met die twee lenzen al een heel eind kom , maar wil ook een allround lens erbij , daarom dacht ik aan de 24-70 2.8
                          toch bedankt ,
                          grtjs

                          Comment

                          Working...
                          X