Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke extender?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke extender?

    Ik heb een canon 7D met een 100-400 IS USM van canon.
    In okober ga ik naar la douce France om foto's te nemen van de kraanvogels.
    Welke extender zou ik aanschaffen, een 1,4 of een 2 van canon?
    Daar ik vrees dat ik met de 400 niet genoeg zoom ga hebben.
    Of ben ik verkeerd? Is het kwaliteitsverlies echt zou groot?
    Vriendelijke groetjes
    Eric

  • #2
    Re: Welke extender?

    Met een 1,4x valt de beeldkwaliteit nog redelijk mee, maar de AF van de 7D zal dan niet meer werken.
    Een 2x is zeker af te raden omdat met 2 stops lichtverlies de zoeker zo donker wordt dat het moeilijk wordt om nog handmatig te kunnen scherpstellen.
    Ik heb er ooit wat testjes mee gedaan, op een heel zonnige dag, maar de resultaten vielen tegen. Dat was wel met een Sigma 2x teleconverter, de Canon 2x teleconverter heb ik nog niet geprobeerd op de 100-400.

    Op de 1D MKIII gebruik ik de combinatie 100-400 + 1,4x tc soms wel eens voor vliegtuigen. Op die camera blijft de AF dan nog werken (enkel op het middenste AF-punt), en de resultaten zijn dan nog aanvaardbaar (niet superscherp, maar wel bruikbaar).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Welke extender?

      geen enkele extender, de 100-400 heeft een hekel aan extenders, heb er twee geprobeerd erop, een 1.4 van Canon en een 1.4 cvan Soligor, allebei bagger, dit terwijl bbeide extender het op een (bv) 300 mm prima doen.

      Dus ik zou geen extender nemen voor de 100-400, kan wel, maar resultaat kan tegen vallen.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

      Comment


      • #4
        Re: Welke extender?

        Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
        geen enkele extender, de 100-400 heeft een hekel aan extenders, heb er twee geprobeerd erop, een 1.4 van Canon en een 1.4 cvan Soligor, allebei bagger, dit terwijl bbeide extender het op een (bv) 300 mm prima doen.

        Dus ik zou geen extender nemen voor de 100-400, kan wel, maar resultaat kan tegen vallen.
        Zelfde ervaring.

        Je kan beter een beetje croppen.

        Comment


        • #5
          Re: Welke extender?

          Uit persoonlijke ervaring weet ik dat de 100-400 het absoluut niet goed doet met een extender.
          Net zoals Closupshooter en Palombian schrijven

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment

          Working...
          X