Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke configuratie geeft een beter resultaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke configuratie geeft een beter resultaat

    Hallo,

    Ik heb een SIGMA 120-400mm F4.5-5.6 APO DG OS for Canon AF en een Canon 200mm F2.8 Prime icm Canon 1D MKIV of Canon 6D MK1. Nu loop ik af en toe tegen de wat tragere AF en mindere scherpte van de SIGMA aan en zat te denken een 2x extended te kopen voor de Canon 200mm.
    Is dit slim? en welke versie van de 2x kan ik dan het beste aanschaffen?

    grt
    Rob

  • #2
    Re: Welke configuratie geeft een beter resultaat

    Indien de trage AF nu een probleem is zou ik niet voor een 2x TC gaan. Deze zal op de 1D en 6D uiteraard wel werken maar ook de AF veel trager gaan.
    Een 1.4x TC zou wel een optie kunnen zijn indien dit voor u voldoende vergroting geeft. De 1D mk IV heeft sowieso al een sensor met kleine pixels en dit maakt croppen met een 1.4x mogelijks zelfs beter dan een 2x TC.
    Ik ken de Sigma 120-400 niet maar kan wel meegegeven dat de oude canon 100-400 ook niet de snelste AF heeft in vergelijking met de 70-200/2.8 of 300/2.8 (allen mk I). Bruikbaar is het wel, maar niet echt snel.

    Om scherpte van lenscombinaties te bekijken kan je voglende website bekijken onder "Camera & Lens Comparison Tools": https://www.the-digital-picture.com/
    Te veel lenzen en te weinig tijd.
    http://pentaxlenstest.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: Welke configuratie geeft een beter resultaat

      Ik heb in mijn arsenaal de x2 TC van Canon origineel. Mark 3 ondertussen als ik het goed heb.
      Ben erg tevreden over de prestaties ervan.
      Veel beter dan ik gedacht had voor mijn aankoop.
      Dat is voor wat mij persoonlijk betreft.
      Ik doe er vooral modefotografie mee. Catwalks, shows,...
      In combinatie met de Canon 70-200 2.8 Mk 3.

      Het is moeilijk in te schatten hoe zich dat moet verhouden tot de Sigma lens die je hebt.
      Zal de AF pakken sneller zijn? Ik weet het echt niet. Ik kan niet vergelijken.

      Je kan eens zoeken op youtube. Met wat geluk kan je vergelijkende testen vinden waar uw lenzen aan bod in komen.

      Comment


      • #4
        Re: Welke configuratie geeft een beter resultaat

        Bedenk in eerste instantie dat je dan alleen 200 of 400 mm hebt.Geen zoom mogelijkheid.
        Hoeveel maal werk je op 400 mm?
        AF valt nog mee.Ik weet niet hoe snel die Sigma is,maar heb even kleine test gedaan.
        70-200 2.8 plus ext 2x op een 1d MK IIn en een 400 5.6 op een ID mk IV,en de eerste gaf de indruk iets sneller te zijn in AF.Dan de lenzen gewisseld en het was weer die combinatie die de indruk gaf,iets sneller te zijn.
        Wat wel opviel,was dat die 2x 200 blijkbaar iets kleiner in afbeelding uitviel dan de 400.
        NB:Allemaal canon-materiaal.Geen beeldstabilisatie.
        Dus AF valt nog mee.(sneller dan de Sigma? kan niet vergelijken)
        Wat de beeldkwaliteit betreft,die gaat wel wat achteruit,maar dat is ook weeral wisselend van lens tot lens.
        Je kan bij K.............. of een andere winkel een extender huren om eens te proberen en te zien of de beeldkwaliteit te slecht is voor jou?
        Een MK II of MK III?
        Volgens wat ik ergens gelezen heb,zou het voordeel vnl. bij de nieuwe supertele's er zijn,door betere communicatie met die lenzen en snellere AF.Wat IQ zou er niet zoveel of geen verschil zijn.

        NB:Vergeet ook niet dat je beeldstabilisatie de AF-tijd verlengt.Belangrijk als je lenzen met IS en zonder IS vergelijkt.
        Last edited by demuro; 9 oktober 2022, 10:41. Reden: Beeldstabilisatie

        Comment

        Working...
        X