Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke combinatie? Wat zouden jullie doen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke combinatie? Wat zouden jullie doen?

    BUDGET = +/- 2300 euro

    Ik had het volgende in gedachten.

    1. Combinatie A

    70-200 f2.8L IS + 1.4II extender + Grip BG-E3 = +/- 2100 euro

    2. Combinatie B

    Sigma 17-70 f2.8-4.5 + 70-200 f2.8 L + Canon EF 100 Macro USM + 1.4II Extender + Grip BG-E3 = +/- 2290 euro


    Bij deze laatste heb ik nagenoeg alles van mijn wishlist (behalve de IS natuurlijk...)


    Gezien ik wil terug vallen op slechts 2 lenzen was de Sigma de enige keuze die ik kon maken zonder een "leegte" te hebben in aansluiting op de 70-200 (in tegenstelling tot bijv een 18-50), 20mm is toch al een redelijk stuk om te missen.


    Enige nadelen die ik kon vinden zijn: sigma: geen USM maar gewone micro motor, is niet de meest perfecte lens,(in tegenstelling tot bijv 17-40L)
    70-200 f2.8 L niet stof en vochtbestendig zoals IS versie...


    graag jullie mening


    alvast bedankt

    mvg,
    Last edited by Henk_01; 29 december 2006, 23:12.
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

  • #2
    Re: Welke combinatie? Wat zouden jullie doen?

    Wish-list kunnen vervullen, en slechts IS moeten laten vallen, zou rap gekozen hebben...

    En dat verschil van die vocht en stofbestendigheid bij de is en niet is-versie, heb ik nog nooit gelezen
    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

    Comment


    • #3
      Re: Welke combinatie? Wat zouden jullie doen?

      Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
      Wish-list kunnen vervullen, en slechts IS moeten laten vallen, zou rap gekozen hebben...

      En dat verschil van die vocht en stofbestendigheid bij de is en niet is-versie, heb ik nog nooit gelezen
      Is hier op het forum al meerdere keren ter sprake gekomen en is ook vermeld op de site van canon: http://nl.canon.be/For_Home/Product_...PageID=26369#1

      Dit IS-objectief is voorzien van een nieuw systeem dat stabilisatie-effecten biedt tot een sluitertijd die ca. drie stops lager is dan de normale snelheid. Het objectief beschikt verder over optische mogelijkheden voor hoge resoluties en contrasten en is stof- en vochtbestendig, waardoor dit objectief één van de meest geavanceerde en robuuste modellen in zijn klasse is.

      mvg,
      2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

      Comment


      • #4
        Re: Welke combinatie? Wat zouden jullie doen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
        20mm is toch al een redelijk stuk om te missen.
        Mijn advies, maak je over 20 mm niet druk. 20 mm in dat bereik stelt eigenlijk niets voor. Je gaat dat nooit missen, trust me.
        Als ik jou was zou ik in dit bereik eerder opteren voor de Tamron 17-50/2.8
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: Welke combinatie? Wat zouden jullie doen?

          IS geeft misschien x-aantal stops voordeel, maar dat telt NIET als je onderwerp beweeglijk is (concert, sport, ...)
          water- en stof bestendig: wat ben je daar mee als je body dat niet is?

          de grip en de extender ben je duidelijk zeker van.
          (kun je de 1.4x gebruiken op de 70-200?)

          dus: IS? of 100f2.8macro + 17-50f2.8//17-40f4 (ik volg deels sugar hier).
          ik zou het ook rap weten ...

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Welke combinatie? Wat zouden jullie doen?

            Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
            Mijn advies, maak je over 20 mm niet druk. 20 mm in dat bereik stelt eigenlijk niets voor. Je gaat dat nooit missen, trust me.
            Als ik jou was zou ik in dit bereik eerder opteren voor de Tamron 17-50/2.8

            Inderdaad een lens die uitstekende cijfers neerzet in de test (http://www.photozone.de/8Reviews/len..._28/index.htm), maar wel meer last heeft van chromatische aberratie dan de Sigma 17-70 en er is ook sprake van een verbuiging :
            (strong degree of field curvature at 17mm, this means that the focus plane isn't flat but it bends towards to corners. As a consequence you will end with out-of-focus corners when shooting flat or very deep objects at large aperture settings. The problem will be reduced when stopping down thus increasing the depth-of-field around the curved focus plane.

            Ik zou dan eerder geneigd zijn om te kiezen voor de Canon EF-s 17-55 f2.8 IS USM ipv de Tamron

            mvg,
            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

            Comment


            • #7
              Re: Welke combinatie? Wat zouden jullie doen?

              Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
              Mijn advies, maak je over 20 mm niet druk. 20 mm in dat bereik stelt eigenlijk niets voor. Je gaat dat nooit missen, trust me.
              Als ik jou was zou ik in dit bereik eerder opteren voor de Tamron 17-50/2.8
              Helemaal mijn gedacht : vergeet die 20 mm.
              Als je dat niet vertrouwt ga dan eerder voor een 24-70 2.8 en vul die later aan met een echte groothoek zoals de Tokina 12-24
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Welke combinatie? Wat zouden jullie doen?

                Ik denk dat je het verschil tussen 17 en 24 mm aan de brede kant eerder gaat voelen dan het gemis van die 20mm tussen de 50 en 70.

                Ik heb een 24-85 gehad en een 10-20, en ik mocht toch rap wisselen omdat 24 te veel was en 20 te weinig.

                Ik zou die extender laten vallen en voortsparen voor een 17-40 of 17-55.

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • #9
                  Re: Welke combinatie? Wat zouden jullie doen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  Ik denk dat je het verschil tussen 17 en 24 mm aan de brede kant eerder gaat voelen dan het gemis van die 20mm tussen de 50 en 70.

                  Ik heb een 24-85 gehad en een 10-20, en ik mocht toch rap wisselen omdat 24 te veel was en 20 te weinig.

                  Ik zou die extender laten vallen en voortsparen voor een 17-40 of 17-55.

                  Dave

                  De 1.4II extender is voor gebruik in combinatie (waarvan in de test nagenoeg geen kwaliteitsverlies is op te merken) met de 70-200 f2.8, kwestie van wat meer bereik te hebben en ook het budget wat te sparen (in vergelijking met de aankoop van bijv een EF 300mm f/2.8 USM L IS) .....extender is reeds besteld

                  De 17-55 lijkt me wel wat maar past voorlopig niet in mijn budget, maar zoals je zegt misschien wat verder sparen....'t is een goeie tip die het overwegen waard is.


                  mvg,
                  2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke combinatie? Wat zouden jullie doen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
                    De 1.4II extender is voor gebruik in combinatie (waarvan in de test nagenoeg geen kwaliteitsverlies is op te merken) met de 70-200 f2.8, kwestie van wat meer bereik te hebben en ook het budget wat te sparen (in vergelijking met de aankoop van bijv een EF 300mm f/2.8 USM L IS) .....extender is reeds besteld

                    De 17-55 lijkt me wel wat maar past voorlopig niet in mijn budget, maar zoals je zegt misschien wat verder sparen....'t is een goeie tip die het overwegen waard is.


                    mvg,
                    Koop je gewoon die Tamron 17-50 / 2.8, en staar je niet blind op de resultaten van die test.
                    Ik heb van die lens al uitstekende resultaten gezien, je gaat daar erg veel plezier aan beleven en je kan die nog altijd volgend jaar met 100 EUR verlies verkopen, dat is niet meer verlies dan de kitlens aanschaffen bij je toestel (dat kost je ook 100 EUR extra in aanschaf en geen hond die die lens wil overnemen).

                    sugar
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                    http://supermasj.zenfolio.com

                    Comment

                    Working...
                    X