Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke betaalbare telelens voor Sony A58

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke betaalbare telelens voor Sony A58

    Ik heb momenteel de Sony A58 met 18-55mm lens.

    Ik had graag nog een (betaalbare) telelens bijgekocht voor fotograferen in dierentuinen, van landschappen, ...

    Is een 55-200mm voldoende of beter een 70-300mm?

    Enkele mogelijkheden:

    Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro Sony
    Tamron 70-300mm F4.0-5.6 DI LD Macro 1:2 Sony
    Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Sony
    Sony DT 55-200mm F4.0-5.6

  • #2
    Re: Welke betaalbare telelens voor Sony A58

    Als betaalbaar en goed alternatief voor je lijstje zou ik je de Sony 55-300 aanraden of de Tamron 70-300 SP USD (en niet de tamron die je voorstelt)
    Deze lens is veel recenter dan alle lenzen die je opsomde. Ze zijn beiden stiller (AF motor in de lens, de tamron is geruisloos, de Sony 55-300 redelijk stil) en beter gebouwd.
    (de Sigma bestaat trouwens ook in een behoorlijk goede APO DG versie, maar de Sigma is nogal gekend voor kans op brekende tandwielen...)

    Laat je niet misleiden door de term macro, ze worden macro genoemd omdat ze relatief dichtbij kunnen scherpstellen en de bijhorende vergroting voor dat type lens, maar echt macrocapaciteiten (in de breedste zin van het woord) hebben ze geenszins.

    Als 300 à 350 euro teveel is, dan zou ik eerder beetje doorsparen...

    Comment


    • #3
      Re: Welke betaalbare telelens voor Sony A58

      Budget is geen probleem.

      Ik vind 350€ gewoon vrij veel, als je slechts occasioneel ervan gebruik maakt. Gewoon voor op reis, dagje naar het dierenpark, enz. Zeker geen wekelijks gebruik.

      Comment


      • #4
        Re: Welke betaalbare telelens voor Sony A58

        is volgende lens geen goed alternatief? Minolta AF 70-210 mm f/4,5-5,6

        Comment


        • #5
          Re: Welke betaalbare telelens voor Sony A58

          Minolta AF 70-210 mm f4 bedoelde ik

          Comment


          • #6
            Re: Welke betaalbare telelens voor Sony A58

            Die minolta 70-210/f4 kan je beter vermijden, heb die eventjes gehad en de ca is afschuwelijk, niet doen dus. De sony 55-200 is ook niet goed, soft boven de 100mm en zeer trage focus.

            Zoals portmixus zegt, de sony 55-300 is heel goed en de tamron 70-300vc usd. De sony is optisch iets beter, de tamron heeft snellere af. Met beide doe je een goede zaak. Nog beter is de sony 70-300g maar waarschijnlijk boven uw budget.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Welke betaalbare telelens voor Sony A58

              Is dit dan de DT 55-300mm F4.5-5.6 (SAL55300)?

              Comment


              • #8
                Re: Welke betaalbare telelens voor Sony A58

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Die minolta 70-210/f4 kan je beter vermijden, heb die eventjes gehad en de ca is afschuwelijk, niet doen dus. De sony 55-200 is ook niet goed, soft boven de 100mm en zeer trage focus.

                Zoals portmixus zegt, de sony 55-300 is heel goed en de tamron 70-300vc usd. De sony is optisch iets beter, de tamron heeft snellere af. Met beide doe je een goede zaak. Nog beter is de sony 70-300g maar waarschijnlijk boven uw budget.
                Ik heb die Minolta Beercan.
                Die is echt wel een stuk beter als jij hier laat uitschijnen.
                Heb ze ooit voor 120€ gekocht, en voor dat geld doe ik ze niet weg!

                Je vindt ze regelmatig nog op ebay. Ik kan ze alleen maar aanraden.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke betaalbare telelens voor Sony A58

                  Ik las hierover idd veel positieve ervaringen. Is natuurlijk wel al een klassieker geworden intussen

                  Comment

                  Working...
                  X