Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk verschil is er tussen De Tamron SP 70-200mm F2.8 Di VC USD en Canon EF 70-200mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk verschil is er tussen De Tamron SP 70-200mm F2.8 Di VC USD en Canon EF 70-200mm

    Welk verschil is er tussen de Tamron SP 70-200mm F2.8 Di VC USD en Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM.

    Bij de tamron gaat het over de versie van 2013-2014.

    Heeft er iemand ervaring mee?

    greetz

  • #2
    Re: Welk verschil is er tussen De Tamron SP 70-200mm F2.8 Di VC USD en Canon EF 70-2

    900€, maar dat is waarschijnlijk niet wat je als antwoord had verwacht.
    Ik heb enkele weken geleden hier een topic gestart naar ervaring met de betreffende Tamron.
    Meerdere forumgebruikers lieten verstaan dat deze lens niet gebruikt wordt op dit forum.
    Misschien te duur in vergelijking met de Sigma versie???
    Ik volg echter je topic, omdat dit objectief me wel interesseert. De Canon variant is wit en dat zint me helemaal niet als ik in vreemde omgeving werk, wegens te opvallend.
    Canon EOS 5D MIV
    https://www.flickr.com/photos/valloray/

    Comment


    • #3
      Re: Welk verschil is er tussen De Tamron SP 70-200mm F2.8 Di VC USD en Canon EF 70-2

      Volgens diverse sites is de Tamron prijs/kwaliteit beter dan de Canon. Ik heb lang getwijfeld om 1 van beide lenzen te kopen. Uiteindelijk ben ik voor de Canon 200mm f2.8 gegaan omdat deze een stuk goedkoper is, al is het een 'oudere' lens van model. Deze is ongelooflijk vlug en ook haarscherp.

      Ik zal deze topic ook verder volgen. Mss koop ik volgend jaar wel 1 van de 2.

      Meer info kan je hier vinden: http://www.dxomark.com/index.php/Len.../(camera3)/436
      Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

      Comment


      • #4
        Re: Welk verschil is er tussen De Tamron SP 70-200mm F2.8 Di VC USD en Canon EF 70-2

        Heb ook heel lang getwijfeld tussen beide lenzen. Uiteindelijk toch voor zekerheid gekozen en mij vorige week de Canon versie aangeschaft.
        Optisch gezien is de Tamron beter dan de Canon, dit bewijzen de vele uitgevoerde testen.
        En het prijsverschil is ook mooi meegenomen natuurlijk.
        Wat bij mij de doorslag heeft gegeven is de focussnelheid, dit eventueel in combinatie met een 1.4 extender. Wat in mijn tak van fotografie toch belangrijk is.
        Hierin is de Canon beter dan de Tamron.

        Groeten,
        Raf
        Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Welk verschil is er tussen De Tamron SP 70-200mm F2.8 Di VC USD en Canon EF 70-2

          Tja ik ben ook benieuwd naar verdere reviews betreft de Tamron.
          En inderdaad er is het prijsverschil wat ook telt.
          En zoals gezegd is : ik vind de kleur van de canon ook niks.
          Maar zou de Tamron het ook goed doen om te filmen, met name kunstschaatsen of gaat dit met de Canon beter?
          Ze zou voor mij vooral moeten dienen om sportfotografie (kunstschaatsen) te fotograferen en te filmen met een 5D

          mvgr

          Guy

          Comment


          • #6
            Re: Welk verschil is er tussen De Tamron SP 70-200mm F2.8 Di VC USD en Canon EF 70-2

            De Canon zou vlugger focussen, dus voor sport denk ik dat de Canon de betere keuze is.
            Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

            Comment


            • #7
              Re: Welk verschil is er tussen De Tamron SP 70-200mm F2.8 Di VC USD en Canon EF 70-2

              Probeer beide in de winkel zou ik zeggen - en beslis dan.

              Comment

              Working...
              X