Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief best voor airplane-spotting?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk objectief best voor airplane-spotting?

    Ik zou willen starten met het spotten van vliegtuigen, zowel commercieel als militair.

    Welke lens kan ik me hiervoor het best aanschaffen en waarom?

    Ik ben nog niet lang bezig met fotografie maar spotting interesseert me wel.

    Ik heb momenteel een Canon 20D met standaard 18-55 , heb een Sigma 70-300 f4-5.6 DG en een Tokina Fisheye 10-17.

    Greetz,

    Beeckie

  • #2
    Re: Welk objectief best voor airplane-spotting?

    Op een airshow is de 100-400 L IS een heel goede keuze. Die heeft een snelle autofocus en met de beeldstabilisatie kan je gemakkelijk op 1/250sec werken, wat aan te raden is voor propellervliegtuigen (dan behoud je de "beweging" in de propeller, met een te korte sluitertijd is het net alsof de motor is uitgevallen).
    De schuifzoom is een beetje wennen, maar eens je die gewoon bent kan je daarmee veel sneller werken dan met een draaizoom.

    Een goedkoper alternatief is de Sigma (Bigma) 50-500 of 120-400 of 150-500.

    In Zaventem of een andere grote luchthaven zal je niet zoveel tele nodig hebben (toch niet voor de grote toestellen) als je de juiste plaatsen kent om vliegtuigen te spotten.

    De Sigma 70-300 heeft een vrij trage AF, die geregeld zal beginnen te hunten als je daarmee met de Servo-AF op een vliegtuig mikt...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Welk objectief best voor airplane-spotting?

      op een airshow heb je van alles wat nodig.
      Zo gebruikte ik afgelopen week zowel een breedhoek 10-20 , snelle zoom 70-300 met vr en 200-500.

      50-500 is een goeie optie om weinig te moeten wisselen maar hoe meer glaswerk hoe minder scherp
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment

      Working...
      X