Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk groothoek objectief voor d750 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk groothoek objectief voor d750 ?

    Dag heren, dames,

    Ik heb in het kort een d750 aangeschaft en ben sinds een paar maandjes fotografie lessen aant volgen.
    Graag zou ik mooie foto,s van woningen (referenties zaak) op website plaatsen.
    Welke lens is volgens jullie 1 van de betere bij nikon ?
    Nog tips voor fotograferen van gebouwen ?

    Thanks

  • #2
    Re: Welk groothoek objectief voor d750 ?

    Welke lens heb je er nu op zitten en wat zijn je foto-ervaringen tot nu toe?
    Wat wil je met de woningen? Vertrekken fotograferen en/of de buienkant?
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

    Comment


    • #3
      Re: Welk groothoek objectief voor d750 ?

      De nieuwe Nikon 20mm 1.8G die samen met de D750 is gepresenteerd?
      Lichtsterk - al zal je voor interieurfotografie waarschijnlijk te weinig scherptediepte hebben op f/1.8 - en volgens de eerste reviews ontzettend scherp, zelfs vol open, en weinig vervormingen...

      Natuurlijk niet meteen de goedkoopste, maar een 14-24 2.8, 17-35 2.8 of 24 1.4G kosten meer dan het dubbele. En ook qua gewicht is er een merkbaar verschil: de 20mm 1.8 weegt zo'n 350g, de 14-24 ca. 1kg.

      Comment


      • #4
        Re: Welk groothoek objectief voor d750 ?

        er staat een 14-24 2.8 te koop op het forum: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ed-500374.html

        Sowieso absoluut één van de beste groothoeklenzen voor Nikon. Maar zoals hier boven al vermeld is het ook een serieus zwaargewicht, dus hangt er wat van af voor wat je hem net wilt gebruiken.
        Ik zelf houd zowel van architectuur- als van landschapsfotografie; om kort een woonproject te fotograferen is die 14-24 op een FF ideaal, maar ik zou hem bijvoorbeeld niet willen meenemen op trektocht (tot nu toe heb ik deze wel enkel kort gebruikt op D700, die zelf ook nog wat zwaarder is dan de D750).

        Comment


        • #5
          Re: Welk groothoek objectief voor d750 ?

          Hoi ,

          Nu zit er de 24-120mm op ..
          Zoals ik hier bij de meeste kan lezen zou de 14-24 2,8 een van de beste zijn ?
          Ben amateur en volg lessen nu , maar wil eigenlijk onze ref (nieuwbouwwoningen ) netjes op de site zetten

          Gr.

          Comment


          • #6
            Re: Welk groothoek objectief voor d750 ?

            OK R&D ,


            Bedankt voor de info,
            Het gaat vooral over nieuwbouw woningen

            Comment


            • #7
              Re: Welk groothoek objectief voor d750 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door R&B Bekijk bericht
              er staat een 14-24 2.8 te koop op het forum: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ed-500374.html

              Sowieso absoluut één van de beste groothoeklenzen voor Nikon. Maar zoals hier boven al vermeld is het ook een serieus zwaargewicht, dus hangt er wat van af voor wat je hem net wilt gebruiken.
              Ik zelf houd zowel van architectuur- als van landschapsfotografie; om kort een woonproject te fotograferen is die 14-24 op een FF ideaal, maar ik zou hem bijvoorbeeld niet willen meenemen op trektocht (tot nu toe heb ik deze wel enkel kort gebruikt op D700, die zelf ook nog wat zwaarder is dan de D750).
              Ik heb em deze zomer 10 dagen Bretagne en 7 dagen Firenze en omgeving meegesleurd :-)
              Inderdaad na een tijdje voel je het wel, maar je kan altijd een kleine draagtas pakken voor camera met lens.
              Voor die prijs van de aangebodene gaat hij wel snel weg zijn...

              Comment


              • #8
                Re: Welk groothoek objectief voor d750 ?

                Ik heb naast mijn 24-120 F4 een 16-35 F4 op mijn D600. Ik vind het een ideale combinatie en genoeg groothoek.
                De 16-35 is een heel scherpe lens (scherper dan mijn 24-120 F4) en ook nog eens heel hanteerbaar. De 14-24 zal ongetwijfeld nog wat scherper zijn maar heeft toch ook zo weer enkele nadelen.
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Welk groothoek objectief voor d750 ?

                  Die 20mm 1.8 leunt dan wel dicht tegen je 24mm aan (behalve dat deze ongetwijfeld scherper zal zijn dan je 24-120, zeker bij die laatste op 24mm, en dat je een pak aan lichtsterkte wint, maar voor jouw intentie lijkt me dat geen belangrijk punt).

                  14-24 2.8 sluit qua bereik perfect aan op je huidige lens, en als het voor verkoopfoto's is waarbij je waarschijnlijk de ruimtes zo groot mogelijk wilt laten lijken en er zo veel mogelijk wilt opkrijgen, is dat bereik ideaal.
                  Ik fotografeer interieurs meestal met m'n 10-20 op DX formaat (studentenbudget ), die 14-24 op je D750 gaat nog net een tikje breder.

                  En moest occasie geen bezwaar zijn.... het aanbod dat ik hierboven gelinkt heb lijkt me idd erg scherp geprijsd, kwestie van snel te zijn!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk groothoek objectief voor d750 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                    Ik heb em deze zomer 10 dagen Bretagne en 7 dagen Firenze en omgeving meegesleurd :-)
                    Inderdaad na een tijdje voel je het wel, maar je kan altijd een kleine draagtas pakken voor camera met lens.
                    Voor die prijs van de aangebodene gaat hij wel snel weg zijn...
                    Mijn 'dagtochten' bevatten meestal +1000m stijgen, en dan is elke kilo extra die je moet meesleuren er ook werkelijk eentje te veel
                    Vandaar, D750 met die 20 1.8G zou voor mij de ultieme fullframe DSLR combinatie zijn. Schitterende fotokwaliteit, uit een combo die in totaal iets meer dan 1kg weegt. Maar met mirrorless ga je natuurlijk nog wat lichter...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk groothoek objectief voor d750 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door R&B Bekijk bericht
                      Mijn 'dagtochten' bevatten meestal +1000m stijgen, en dan is elke kilo extra die je moet meesleuren er ook werkelijk eentje te veel
                      OK, dan snap ik het Ik heb dat destijds gedaan met een gewoon compact cameraatje, de rugzak was al vol met eten en water.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk groothoek objectief voor d750 ?

                        als het enkel voor woningen zou zijn ben je toch het beste af met een tilt-shift lens (groothoek dan wel)
                        dat alles dan realistisch en recht weergegeven wordt...
                        is wel vrij duur naar t'geen ik hier hoor...
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk groothoek objectief voor d750 ?

                          Het kan eventueel goedkoper met een Samyang 14mm.
                          Is wel manueel, maar moet geen problemen veroorzaken bij vastgoed.

                          Bij een 14-24 betrap ik mezelf dat ik steeds naar de breedste stand ga.
                          Last edited by Lionel; 4 november 2014, 22:58.
                          Like it Facebook
                          Flikr
                          Website Original Frame

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk groothoek objectief voor d750 ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                            als het enkel voor woningen zou zijn ben je toch het beste af met een tilt-shift lens (groothoek dan wel)
                            dat alles dan realistisch en recht weergegeven wordt...
                            is wel vrij duur naar t'geen ik hier hoor...
                            te duur. Je kan dan beter (naar mijn mening):
                            - statief gebruiken en recht trekken (moet voor vastgoed wel lukken, het loopt niet weg)
                            - photoshop perspectiefcorrectie gebruiken

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk groothoek objectief voor d750 ?

                              ik heb een samyang 14mm 2.8 die ik wel kwijt wil voor een goed prijsje :-)
                              www.aeri-photography.be

                              Comment

                              Working...
                              X