Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wel / geen autofocus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wel / geen autofocus

    Ik weet het even niet meer.

    Vorige maand op vakantie heb ik per ongeluk mijn sigma 10-20 f4/5.6 laten stuiteren. Ondanks dat er geen zichtbare beschadigen te zien zijn werkt de autofocus van deze lens sindsdien niet meer op mijn d7200. Met andere lenzen (Sigma 105mm en sigma 17-50) heb ik op de d7200 geen problemen.

    Vandaag de lens voor de grap op mijn 'oude' Nikon d90 gezet. Hierop focust de lens WEL gewoon.

    Ik snap het even niet. Waarom doet de lens het niet meer op de d7200 terwijl die het wel doet op de nikon d90...

    Wat is er aan de hand?

    Op de lens zit geen schuifje voor autofocus. Op de camera staat alles op AF en ook het L schuifje staat goed.

    Kan iemand mij wat tips geven?
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

  • #2
    Re: Wel / geen autofocus

    Hoe ziet je AF veld eruit op de D7200?? Stel het eens in op 11P en kijk dan wat er gebeurt.....

    Comment


    • #3
      Re: Wel / geen autofocus

      Stond op 51P, nu op 11P gezet maar maakt geen verschil. Zowel LiveView als Viewfinder focussen niet.
      AF op Single en Continious geprobeerd.
      Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
      My flickr My site

      Comment


      • #4
        Re: Wel / geen autofocus

        He, nu heb ik wat gevonden!

        Als ik op de PV knop druk (dat voorbeeldknopje langs de lens) dan focust hij daarna weer gewoon!
        Haal ik de lens eraf en zet ik hem er weer op. Same Issue.
        PV knopje weer indrukken en ik kan weer.
        Dit heb ik nog nooit gezien/meegemaakt.

        goede nieuws is dan wel, lens lijkt niet (helemaal) kapot.

        Iemand een idee hoe ik deze handleiding nog overbodig kan maken?
        Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
        My flickr My site

        Comment


        • #5
          Re: Wel / geen autofocus

          ik heb zo'n sigma 15 mm fisheye,met een blokkerend diafragma.
          Op het knopje drukken,lost het probleem op.Kan dan weer een tijdje normaal werken,en dan krijgt ze het weer.Soms na enkele opnames,soms na een groot aantal.Veranderen van body loste het probleem ook soms op.Toeval??Effen geen stroom meer door de lens??
          Maar het is van kwaad naar erger geevolueerd.De truk werkt nog zeldzaam.
          Is nu vervangen door een oude Canon 15 mm fisheye.(Sigma's 15 mm fisheye zijn een zestal maand of langer niet meer te verkrijgen geweest)
          Is dus geen goed teken.
          Alleen te omzeilen denk ik door manueel scherp te stellen.

          Comment

          Working...
          X