Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat past en wat past niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat past en wat past niet

    Ik heb mij al *o* gezocht maar nergens deftige info te vinden.
    Ik weetdat ik nu tegen een paar schenen ga schoppen.
    Maar als je nie veel hebt en moet roeien met wat je hebt weet je toch graag welke opties er zijn.
    Welnu de vraag (heb net beenbeschermers aangedaan)
    Welke lenzen (merken)
    passen zoal op een Canon EOS 300 D toestel.
    Weet dat Canon en Sigma en Tamron en Tokina er zijn.
    Maar zijn er ook ander merken, en eventueel de site er van.
    Ga nu bakken van kritiek over mij heen krijgen dat die merken niet goed zijn
    en beter wat spaar voor een deftige lens.
    Maar wil wel eens weten welke opties er zijn om eens ietske anders te proberen.

    Grts
    Formatje

  • #2
    Re: Wat past en wat past niet

    Ik zou niet meteen weten welke er nog zijn.

    Maar die vrees voor bakken kritiek lijkt me onterecht hoor.
    Dat heb ik hier nog niet meegemaakt, zeker niet op een volstrekt onschuldige vraag naar informatie.

    Groetjes.
    Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

    Comment


    • #3
      Re: Wat past en wat past niet

      Die merken zijn zeker goed, maar hebben gewoon elk hun goede en mindergoede/slechte produkten.

      Je dient nu gewoon ff te kijken welke lenzen van deze merken je eventueel interesseren, en dan opzoeken op't net (of hier) welke lenzen een goede reputatie hebben en welke niet.

      Comment


      • #4
        Re: Wat past en wat past niet

        Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13
        Weet dat Canon en Sigma en Tamron en Tokina er zijn.
        Er is ook nog Vivitar, maar 'k heb geen flauw benul van de kwaliteit daarvan. Wordt in België o.a. verdeeld via de Actionshop-keten.

        seppuku.

        Comment


        • #5
          Re: Wat past en wat past niet

          Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
          Er is ook nog Vivitar, maar 'k heb geen flauw benul van de kwaliteit daarvan. Wordt in België o.a. verdeeld via de Actionshop-keten.

          seppuku.
          De 100mm macro van Vivitar schijnt wel goed te zijn... maar al de rest zou ik toch mijn handjes afhouden hoor...

          Comment


          • #6
            Re: Wat past en wat past niet

            Sigma lenzen zijn over het algemeen van een goede tot zeer goede kwaliteit en een stuk goedkoper dan de originele Canon lenzen.

            gr.
            FS.
            Canon.

            Comment


            • #7
              Re: Wat past en wat past niet

              Vivitar is al genoemd. Verder nog Cosina. Heel misschien heeft Voigtlander nog wat voor Canon. En dan zijn er nog de speciale objectiefjes zoals bijvoorbeeld de LensBaby. En dan zijn er natuurlijk nog diverse tussenringen die ook andere merken bruikbaar maken op je EOS (Leica bijvoorbeeld...).

              Ik doe maar geen uitspraken over de kwaliteit van deze third party objectieven want daar weet ik stomweg te weinig van af.

              Comment


              • #8
                Re: Wat past en wat past niet

                Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                Vivitar is al genoemd. .
                heel spijtig dat die genoemd werden .. ze maken vnl. goedkope lenzen die meer weg hebben van 't onderste van een colaflesje dan van een lens.

                Tamron, Tokina en Sigma zijn min of meer vaste waarden voor "3rth party lenzen" En elk van deze drie merken heeft toppers, mainstream en prul.

                ik heb een Tokina 12-24 en content van
                ik heb een Tamron 28-75 en content van
                ik had een Sigma 50-500 en was daar ook content van (maar gebruikte ze te weinig)

                ik had ooit een vivitar (series one) en heb zoveel jaar later nog spijt dat ik daar geld aan weggesmeten heb

                kijk anders eens op http://www.photodo.com voor lensreviews (enkel de optische scherpte en CA wordt er dacht ik vergeleken, houd geen rekening met prijs)

                Comment


                • #9
                  Re: Wat past en wat past niet

                  Je kan ook op zoek gaan naar een eos adapter.
                  Dat is een adapter zodat je andere objectiefen erop kan zetten, bijvoorbeeld van pentax.
                  Er bestaan wel hele goede maar "oude" lensen die je voor een mooi prijsje op de kop kan tikken en met een adapter kan gebruiken.
                  Even googlen dus.
                  Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
                  EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat past en wat past niet

                    In principe zijn Voightlander, Vivitar en Cosina dezelfde lenzen.

                    Die 100mm f3.5 macro is idd een hele goede lens, optisch gezien dan. Qua bouwkwaliteit, tja, je zou bang hebben om ze te gebruiken als je ze vast hebt ..... . Ik heb deze zelf van Cosina ....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat past en wat past niet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Eddysign
                      Je kan ook op zoek gaan naar een eos adapter.
                      Vorig jaar heb ik rondgekeken voor een "EOS-adaptor", gewoon om event. mijn Canon FD-verzameling nog (manueel) te kunnen gebruiken op Canon DSLR. Blijkbaar worden deze FD-EOS adaptors niet meer gemaakt...
                      Over interne compatibiliteit gesproken

                      Verwacht dus maar niet teveel van Non-Canon naar EOS-adaptors!...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat past en wat past niet

                        Enkele sympathieke russen:
                        Zenitar, en peleng.

                        Al zin gehad om te kopen, natuurlijk wel heel specifieke functies...

                        Groeten Jo
                        Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

                        Comment

                        Working...
                        X