Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom je 18-200 VR weg ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom je 18-200 VR weg ???

    hallo

    Heb een tijdje geleden de Nikkor 18-200 mm verkocht.
    Wilde zelf mijn glaswerk verbeteren en dat is goed gelukt denk ik.

    De laatste tijd zie je steeds meer 18-200 mm lenzen te koop.
    Is dit omdat hij tegenvalt ? ..... is het een speeltje die iedereen wil hebben ?
    Vraag me af wat de reden bij andere is om deze lens te verkopen.

    En...........Hebben we er goed aan gedaan
    Nikon spul

  • #2
    Re: Waarom je 18-200 VR weg ???

    Bij mij gaat hij NIET weg...

    I h'm
    een vééél te zware rugzak ;)

    Comment


    • #3
      Re: Waarom je 18-200 VR weg ???

      Idem hier!!
      Niet weg.

      Comment


      • #4
        Re: Waarom je 18-200 VR weg ???

        Eigenlijk een beetje normaal, de 18-200 was eerder een hype in het begin. Een aantal van die snelle kopers wil nu een andere lens. Eigenlijk niets abnormaals, een eerste lens is nogal dikwijls een impulsieve aankoop. Het heeft niet altijd met goed of slecht te maken.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Waarom je 18-200 VR weg ???

          Ik heb de mijn niet impulsief gekocht of terug verkocht.
          Na de reis naar corsica terug buiten gesmeten. Maar ik heb in mijn kabas voldoende alternatieven, dus nog nooit een gram spijt gehad
          Waarom ?
          - pas echt scherp op F/8
          - soft tss 18-24 + vervorming
          - soft vanaf +150mm
          - zoom creep
          (spreek over mijn exemplaar)

          Wat vind ik wel goed : de VR is echt goed.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: Waarom je 18-200 VR weg ???


            - CA
            - Niet de scherpste lens die er is.


            - Ongelooflijk handige lens om mee te nemen op vakantie
            - geweldig bereik van groothoek tot tele
            - minimum focus vanaf 50cm
            - VR II

            Wegdoen zeker niet, tenzij ik er 1 vind die scherper is, en of minder CA heeft.
            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

            Comment


            • #7
              Re: Waarom je 18-200 VR weg ???

              Laat ik ook even creatief doen:

              Hier niet weg

              Veel te veel gemak van dat ding. Is toch gewoon een van de betere, niet lichtsterke superzoom objectieven.

              Voor de TS. Je kan toch alleen zelf beoordelen of je er wel of niet goed aan heb gedaan?
              Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

              Comment


              • #8
                Re: Waarom je 18-200 VR weg ???

                Ik heb ze ook gehad, voor éénmalig gebruik, omdat op die 2-daagse shoot het echt niet mogelijk was meerdere lenzen te gebruiken. En ik was er heel tevreden van. Verkocht omdat ik ze dus maar 1 keer nodig heb per jaar, binnen enkele maanden komt de Sigma 18-200 OS uit en daar ben ik ook wel benieuwd naar omdat ik dit jaar opnieuw zo'n lens éénmaal zal nodig hebben.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Waarom je 18-200 VR weg ???

                  Ik heb die lens eens geleend en ik was aangenaam verrast: vrouwenvoetbal: ALLE foto's waren geslaagd! Ze staan op de http://www.dvkhaacht.be/index.php?me...on=show&id=340 OPGELET: de eerste 6 foto's zijn niet van mij: de mijne zijn ondertekend met "Stich.be". Door erop te klikken kan je ze nog vergroten. Alles uit de hand en op soms zeer grote afstand. Niks verscherpt, gewoon verkleind. De VR doet het fantastisch! Ik was zo tevreden dat ik ze besteld heb bij Nelissen Mechelen (650 euro).
                  En......ik bezit als enige lens de 17-55 2.8 lens...Daar heb ik nog nooit zulke sportfoto's mee gemaakt. Enige minpunt....niet erg lichtsterk.
                  Last edited by axat; 16 januari 2007, 20:31.
                  http://www.stich.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarom je 18-200 VR weg ???

                    Ik heb ze ook en ben er ook wel tevreden over!
                    niet dat ik veel om te vergelijken maar soit

                    Ik merk ook wel soms dat ik wat meer verwacht.
                    Niet dat ze teleur stelt ofzo he, ver van zelfs maar soms wil ik toch wel wat lichtsterker, scherper en minder vervorming maar als alternatief heb ik nog niks gevonden.

                    Ik ga waarschijnlijk de sigma 30mm 1.4 erbij nemen om eens een 1.4 lens te ervaren maar die 11x zoom zal ik zeker en vast wel eens missen.
                    Die toevallige foto van dat leuke moment heb je gewoon vlugger bij zo een veelzijdig objectief en vergeet je de mindere puntjes vlug.
                    Het is gewoon zalig om zo vrij te kunnen werken vind ik.


                    Als iemand een alternatief weet laat het gerust weten!
                    NIKON D50 - 18-200VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarom je 18-200 VR weg ???

                      Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
                      En......ik bezit als enige lens de 17-55 2.8 lens...Daar heb ik nog nooit zulke sportfoto's mee gemaakt.
                      De 17-55 is uiteindelijk geen typische lens voor sportfotografie; het bereik is daarvoor te kort. Een 70-200/2.8 is daarvoor veel beter geschikt én lichtsterk genoeg. Want dat laatste is meestal een probleem bij voetbal, maar zo te zien zal je dat zelf al gemerkt hebben. En nog dit: je foto's zijn inderdaad niet slecht.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarom je 18-200 VR weg ???

                        Ik heb de mijne weggedaan om fondsen te verwerven, om ander glas te kopen. Een trapje hoger in beeldkwaliteit.

                        Als reislens is er geen beter volgens mij! Voeg hieraan een sigma 30mm 1.4 toe, en je hebt een ideaal lichtgewicht reissetje.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarom je 18-200 VR weg ???

                          Gistern ben ik de storm wat foto's gaan maken op de boulevard met windkracht 10 en bewust de 18-200 op de camera gezet, want ik had niet graag met een 80-200 2.8 daar gestaan of een lens gewisseld(de sensor was waarscijnlijk wel goed afgespoeld). Kortom een handige allround lens en voor speciale dingen.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarom je 18-200 VR weg ???

                            Gisteren ben ik de storm wat foto's gaan maken op de boulevard met windkracht 10 en bewust de 18-200 op de camera gezet, want ik had niet graag met een 80-200 2.8 daar gestaan of een lens gewisseld(de sensor was waarscijnlijk wel goed afgespoeld). Kortom een handige allround lens en voor speciale dingen.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarom je 18-200 VR weg ???

                              Haha, waarschijnlijk zat je nog na te shaken van de storm (Berichtje 2x)

                              'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                              Comment

                              Working...
                              X