Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar kan ik in België mijn lens laten kalibreren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waar kan ik in België mijn lens laten kalibreren?

    Hallo,
    Eerst even een uitleg over een probleem waar ik nu met mijn handen mee in het haar zit.
    Ik had een Tamron 18-270 mm die uitstekende foto's maakte met mijn Nikon D3200. Ik had hem een paar maanden niet meer gebruikt, en onlangs wou ik er opnieuw mee werken, en hij maakte alle foto's onscherp. Het was geen kwestie van front-of backfocus, er was gewoon niets meer scherp. Ik testte de lens op mijn Nikon 7100, en ja,op dat toestel ook alles onscherp Ik heb de lens overgemaakt aan Tamron ter herstelling. Ze hebben wat aan de AF afstelling gedaan, en mij teruggestuurd, maar nee, het probleem was niet opgelost. Dus ik de lens nogmaals teruggestuurd en ik kreeg mijn geld terug.
    Ik koop me een Sigma 18-250mm in de plaats en wat blijkt?? Ook met die lens alle foto's onscherp. Uit frustratie de Sigma in de winkel omgeruild naar een nieuwe Tamron 18-270mm. En nog steeds alle foto's onscherp met de D3200 en met de D7100!!!
    Ik begrijp er niets van...
    Mijn Nikon lenzen werken perfect, zijn haarscherp, dus aan de bodies kan het niet liggen.
    Het enige dat ik zie en zou kunnen verklaren, is dat ik ondertussen een Nikon 70-200mm heb aangeschaft en deze heb gebruikt op mijn D3200 en op mijn D7100, en dat sindsdien mijn Tamron, noch Sigma zijn werk niet meer doet.
    Zelf kalibreren heb ik geprobeerd, maar ik geraak er niet aan wijs...
    Dus zou ik het graag ergens binnen brengen. Bij de Nikon herstellers (Procirep) willen ze de kalibratie niet doen omdat zij enkel en alleen met Nikon werken. Bij Tamron zou ik dan mijn Nikon body ook moeten opsturen naar Nederland en dat wil ik niet.
    Is er iemand die een adres weet in Belgie waar ik kan langs gaan om de lens op mijn beide bodies te laten kalibreren? Liefst regio Brussel- Leuven-Antwerpen?
    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: waar kan ik in België mijn lens laten kalibreren?

    Ik vrees dat er een communicatieprobleem zit tussen je bodies en je niet -merkeigenlenzen.Kan hem in de protocols zitten.Mogelijks veroorzaakt door een montage van een nieuwe Nikon-lens.
    Hoe je dit moet oplossen ??
    Wel interessante vraag,omdat waarschijnlijk nog andere mensen hier problemen mee kunnen hebben.
    Zou Nikon het zover drijven dat je alleen nog Nikon kan gebruiken??
    (cfr.Adobe upgrade Lightroom die je op de CC-abonnementen jaagt als je niet oplet.)

    Comment


    • #3
      Re: waar kan ik in België mijn lens laten kalibreren?

      Eigenaardig dat dit met de Tamron lenzen op twee body's niet goed gaat en de Nikons wel scherp stellen. Ik zou voorstellen om de D3200 of de D7100 eens te resetten en terug een test te doen met de Tamron.
      Wat ik ook niet begrijp is dat de 18-270 als deze niet goed werkt je terug een nieuwe 18-250 koopt en deze dan ook niet scherp stelt je terug over gaat tot een nieuwe aankoop van een 18-270 zonder dit eerst te
      testen in de winkel. Is de aankoop van de Nikon 70-200 voor of na de aankoop van de Tamron 18-250 en de 18-270.
      Als je de Tamron 18-270 gebruikt hoor je dan of de lens scherp stelt of doet die helemaal niets?

      Comment


      • #4
        Re: waar kan ik in België mijn lens laten kalibreren?

        Oorspronkelijk geplaatst door Christinevr Bekijk bericht
        Hallo,
        Uit frustratie de Sigma in de winkel omgeruild naar een nieuwe Tamron 18-270mm. En nog steeds alle foto's onscherp met de D3200 en met de D7100!!!
        Ik begrijp er niets van...
        Ik zou eerst met de Tamron 18-270 en een van jouw bodies naar de betreffende winkel gaan en daar tezamen met de verkoper enkele testjes doen om erachter te komen of er simpelweg sprake is van front/backfocus of dat er iets anders (communicatieproblemen body/objectief, user error, enz.) aan de hand is.

        Comment

        Working...
        X