Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuile lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vuile lens

    Hallo iedereen,

    ik had een vraag in verband met mijn vuile lens.
    Ik ben redelijk nieuw in de fotografiewereld dus dit is de eerste keer dat ik mijn lens kuis.

    Er zaten wat spatten op mijn lens, die ik eerst had schoon gemaakt met mijn blaasbalg en vervolgens wat lensreiniger op mijn microvezel doekje.
    De lens zag er vervolgens perfect proper uit.

    Nu is het zo dat ik daarna even op de lens ademde waardoor deze aandampte, en zodra deze volledig was aangedampt zie je toch nog duidelijk strepen, niet alleen van de microvezeldoek maar ook strepen in verschillende richtingen die niets met het kuisen te maken had. Zodra de damp wegtrekt is de lens weer perfect proper en niks te zien.

    Nu vroeg ik mij af of dit kwaad kan voor de foto's? en hoe ik dit eventueel weg zou krijgen?

    Het volgende wat ik probeerde was te werk gaan met mijn lenspen, ik ging hier voorzichtig over de lens maar kreeg ook hier de strepen niet mee weg. Nu is het zo dat het voor de eerste keer was dat ik deze lenspen gebruikte, en ik merkte dat er eigenlijk nog een soort van mousse plakte op de pen. Als ik dan filmpjes bekeek zag ik dat deze mousse niet op de lenspen bij andere plakte, dus had ik deze er af gehaald om met het zwarte deel over de lens te gaan, ook hier gaan die strepen niet mee weg.

    Nu was ik al in paniek dat ik met die mousse over de lens was gegaan en misschien ook nog eens extra krassen getrokken in de lens, enig idee of dit kwaad kan?

    Het is nogal moeilijk uit te leggen zonder foto's, dus misschien dat iemand het ziet zitten om mij even te helpen via whatsapp? Dan kan ik het visueel tonen.

    Alvast bedankt voor de hulp!

    Mich

  • #2
    Re: Vuile lens

    Ik kuis al mijn lenzen als volgt:
    - met zachte borstel het stof en zand afvegen.