Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over SIGMA AF 28-70mm F/2,8 Asph EX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over SIGMA AF 28-70mm F/2,8 Asph EX

    Ik kan me deze lens tweede hands aanschaffen, maar de gebruiker (t'es ne fransman) zegt dat hij het gebruikt op "un appareil argentique", dus een analoog toestel denk ik. Is deze lens dan compatibel met een digitaal toestel? Hoe zit dat precies?

    Of sla ik de bal compleet mis en is het toch voor een digitaal toestel?
    Using: Canon EOS 350 D + Canon EF-S 18-55mm 18-55 f/3.5-5.6 + Canon EF 50mm f/1.8 II + Compactflash 1 GB en 256 MB

  • #2
    Re: Vraagje over SIGMA AF 28-70mm F/2,8 Asph EX

    Oorspronkelijk geplaatst door Tom_ep
    Ik kan me deze lens tweede hands aanschaffen, maar de gebruiker (t'es ne fransman) zegt dat hij het gebruikt op "un appareil argentique", dus een analoog toestel denk ik. Is deze lens dan compatibel met een digitaal toestel? Hoe zit dat precies?

    Of sla ik de bal compleet mis en is het toch voor een digitaal toestel?
    Nooit gehoord van "un appareil argentique" . Lijkt me wel iets met zilver of geld te maken te hebben.
    Alle gekheid .... zou ik niet weten waarom de lens niet compatiebel zou zijn. Alleen moet je rekening houden met het feit dat de meeste digitale toestellen geen full frame hebben en je dus moet rekening houden, "bij de spiegelreflexen althans" met wat wij noemen "crop factor". Bij de D70 is die bvb. 1.5 zodat, de 70mm 105mm wordt.

    Gropetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over SIGMA AF 28-70mm F/2,8 Asph EX

      Oorspronkelijk geplaatst door Tom_ep
      Ik kan me deze lens tweede hands aanschaffen, maar de gebruiker (t'es ne fransman) zegt dat hij het gebruikt op "un appareil argentique", dus een analoog toestel denk ik. Is deze lens dan compatibel met een digitaal toestel? Hoe zit dat precies?

      Of sla ik de bal compleet mis en is het toch voor een digitaal toestel?


      Googelen op Appareil argentique geeft inderdaad analoge toestellen weer. (Vb Eos 750).
      Normaal gezien is er dus geen probleem voor digitale toestellen. Ik weet niet of er verschillende modellen van deze Sigma lens zijn, maar als het voor Canon EOS (EF lens) is, zal het wel gaan.
      The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
      Fuji XT-2 + .......

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje over SIGMA AF 28-70mm F/2,8 Asph EX

        un appareil argentique = analoog
        un appareil numérique = digitaal


        argentique komt van het feit dat in het analoge proces veel zilver omvat is.
        En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje over SIGMA AF 28-70mm F/2,8 Asph EX

          ""un appareil argentique" deze uitdrukking slaat op de zilverkorrel dat gebruikt wordt voor flim.( = analoog )

          De lens is zeker bruikbaar op een digitaal toestel ( juiste vatting ) , maar hou wel rekening met de cropfaktor ( 1,3 : 1,5 : 1,6 maal volgens digitaal toestel ). Het eindresultaat = geen echte groothoek hierdoor.
          De lens heeft wel geen coating optimaal aangepast voor de sensor, maar schept bij mij geen probleem.

          Mvg Otter

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje over SIGMA AF 28-70mm F/2,8 Asph EX

            Misschien nuttig , misschien ook niet:

            Ik weet niet hoe goed het aanbod van die Fransman is , maar voor je die tweedehands koopt, kijk eens naar de prijs bij Top-foto , daar staat de lens aan 299.90 nieuw en Düren is maar een uurtje rijden....

            Groeten,
            Geert

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje over SIGMA AF 28-70mm F/2,8 Asph EX

              Oorspronkelijk geplaatst door ghrrm
              Misschien nuttig , misschien ook niet:

              Ik weet niet hoe goed het aanbod van die Fransman is , maar voor je die tweedehands koopt, kijk eens naar de prijs bij Top-foto , daar staat de lens aan 299.90 nieuw en Düren is maar een uurtje rijden....

              Groeten,
              Geert
              Super! Hij biedt het aan aan 100 euro, en vermits ik nog in de leerfase ben en echt een zoomlens wil voor het betere werk lijkt dit me een prima tussenoplossing.

              Allen dank weer voor de nuttige info!
              Using: Canon EOS 350 D + Canon EF-S 18-55mm 18-55 f/3.5-5.6 + Canon EF 50mm f/1.8 II + Compactflash 1 GB en 256 MB

              Comment

              Working...
              X