Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorzetlenzen Panasonic DMC-FZ18

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorzetlenzen Panasonic DMC-FZ18

    De FZ18 is een recente camera maar toch wil ik weten of iemand toevallig de voorzetlenzen (groothoek en tele) heeft aangeschaft en wat zijn ervaringen zijn.
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

  • #2
    Re: Voorzetlenzen Panasonic DMC-FZ18

    Niemand? Dit zou mijn vrouw namelijk ook interesseren! Het zou eveneens een combinatie kunnen zijn tussen de FZ18 en third-party voorzetlenzen, b.v. die van Raynox.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Voorzetlenzen Panasonic DMC-FZ18

      Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
      De FZ18 is een recente camera maar toch wil ik weten of iemand toevallig de voorzetlenzen (groothoek en tele) heeft aangeschaft en wat zijn ervaringen zijn.
      Ik bezit de Panasonic teleconverter DMW-LT55 (1,7 X) voor op mijn FZ18. Als je een teleconverter wil aansluiten op de FZ18, dan heb je ook de conversion lens adapter DMW-LA3 nodig.

      Het telebereik van de FZ18 wordt dan opgevoerd van 504mm naar 857mm (op 8M), naar 1079mm (op 5M) en naar 1347mm (op 3M). De Panasonic teleconverter levert prima scherpe beelden op en doet niets af aan de uitstekende kwaliteit van de Leica lens

      Of je nu wel of niet een teleconverter nodig hebt, is afhankelijk van wat je wenst te fotograferen. De 504mm van de FZ18 is reeds heel straf, maar als je bijvoorbeeld vogelfotografie wil doen, dan ben je natuurlijk nog een heel pak beter gesteld met nog een teleconverter als extra objectief er bij.
      Een teleconverter op de FZ18 vereist wel altijd gebruik van een statief (en vergeet de IS dan niet uit te schakelen).

      Groetjes.

      Comment

      Working...
      X