Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

    Bij afdrukken op papier zie je het verschil nog minder...
    Waar het grote verschil zit is in de bouw van de lens...
    De 70-200 is veel, maar dan ook veel steviger en voelt ook degelijker aan.
    Ook de AF is sneller en stiller. Zelfs de IS van de 55-250 maakt geluid... al is het weinig, maar het maakt geluid. Soms zie je het beeld bij het scherpstellen als het ware op zijn plek springen.. Dit zal ongetwijfeld anders zijn bij de 70-200.
    De vatting is van plastik, die van de 70-200 van metaal.. Ook daar is een verschil. De 70-200 F4L is ook een pak zwaarder dan de 55-250.
    Maar optisch niets meer dan goeds... Zowel op 55mm als op 250mm. Ook op de grootste F opening is hij lekker scherp...
    Ik denk wel dat de 70-200 F4L IS in minder lichte omstandigheden misschien wat beter presteerd, maar ook daar zullen de verschillen erg klein zijn.
    Vergeet trouwens niet dat de 70-200 F4L er alweer een aantal jaartjes is en dat de 55-250 compleet nieuwe techniek heeft.
    En de techniek verbeterd steeds en wordt ook steeds goedkoper... VErgelijk het met een Plasma tv... de eerste plasma tv's waren erg duur en het beeld was redelijk, nu is het beeld top en kosten die dingen niets meer.
    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

    Comment


    • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

      Ik heb die spring-reactie ook al gezien met mijn 70-300 IS. Zal dus waarschijnlijk toch iets te maken hebben met de IS-werking.

      Mauske's foto's laten duidelijk zien dat deze lens het sterkst is in omstandigheden met veel licht. Zoals bij de meeste prosumer lenzen.

      En simplephotography: Ik ben blij te zien dat er nog mensen zijn die verder kijken dan hun neus lang is, hun mening kunnen bijsturen en de zaken in het juiste perspectief kunnen zetten. Respect!
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

      Comment


      • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

        Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
        Ik heb die spring-reactie ook al gezien met mijn 70-300 IS. Zal dus waarschijnlijk toch iets te maken hebben met de IS-werking.

        Mauske's foto's laten duidelijk zien dat deze lens het sterkst is in omstandigheden met veel licht. Zoals bij de meeste prosumer lenzen.

        En simplephotography: Ik ben blij te zien dat er nog mensen zijn die verder kijken dan hun neus lang is, hun mening kunnen bijsturen en de zaken in het juiste perspectief kunnen zetten. Respect!
        Je ziet het niet elke keer, maar soms verspringt het beeld als de IS ingeschakeld wordt (dat is zo bij een 17-55, 24-105, 70-200 en 100-400...).

        En ook elke IS lens maakt een beetje geluid als de beeldstabilisatie werkt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Je ziet het niet elke keer, maar soms verspringt het beeld als de IS ingeschakeld wordt (dat is zo bij een 17-55, 24-105, 70-200 en 100-400...).

          En ook elke IS lens maakt een beetje geluid als de beeldstabilisatie werkt.
          Bij mijn 70-200 hoor je de IS aan -en uitgaan, en je hoort hem ook goed werken. Hoe donkerder, hoe harder. Ik zie nooit het beeld verspringen, maar goed, dat doet er ook weinig toe. Ik zou die lens echt wel graag eens testen. Misschien eens op een SD met iemand van lens wisselen.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
            Bij mijn 70-200 hoor je de IS aan -en uitgaan, en je hoort hem ook goed werken. Hoe donkerder, hoe harder. Ik zie nooit het beeld verspringen, maar goed, dat doet er ook weinig toe. Ik zou die lens echt wel graag eens testen. Misschien eens op een SD met iemand van lens wisselen.
            Hoor ik bij mijn24-105 L ook de IS maar heb nog nooit het beeld zien verspringen bij mijn55-250 wel, maar niet altijd.

            mvg duindistel

            Comment


            • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

              Misschien ook even hier laten zien.
              Naar aanleiding van enkele voorbeeld foto's die M@rio mij stuurde heb ik ook enkele voorbeeld foto's gemaakt met mijn Canon 75-300 om de "kwaliteit" even weer te geven.

              75-300 @ 300mm
              Foto1
              Sigma 105mm ter vergelijking
              Foto2

              75-300 @ 300mm, poging om real-life foto te maken van een vogeltje. (Even goed zoeken .)
              Foto3

              (Er staan nog enkele andere voorbeeld foto's, hiervoor moet je het laatste nummer gewoon veranderen tussen 1 tot 10)

              Tussen 75 en 135mm heeft wel wel wat minder last van CA en is hij ook wel wat scherper, maar zelfs dat is niet nog niet te vergelijken met zelfs maar de 18-55 kitlens.

              Ik ga mezelf waarschijnlijk de 70-300IS aanschaffen.
              Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

              Comment


              • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                hier nog een voorbeeld genomen met slecht weer en veel wind.



                F/5.6
                sluiter 1/2500
                iso/400
                focuslengte 165mm

                deze is tegen avond gemaakt.


                F/5.6
                sluiter 1/250
                iso-400
                focuslengte 220mm

                Comment


                • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                  Ik ben ook zwaar aan het twijfelen welke lens ik zou kopen.
                  De EFS 55-250 lijkt me wel iets maar mss hebben jullie nuttige informatie voor mij.
                  Ik neem eigenlijk veel verschillende soorten van foto's.
                  Zou deze lens voor zoveel mogelijk opnamen willen gebruiken.
                  2x per jaar bezoek ik F1, het zou voor mij de eerste keer zijn dat ik er naar toe ga met een fototoestel.
                  Bij de F1 zou ik echt wel geslaagde foto's willen hebben, zodanig ik geen jaar moet wachten voor een 2de kans.
                  Nu niet dat ik prof foto's verwacht maar gewoon mooie foto's dus dacht ik dat deze EFS 55-250 iets was.
                  Of is deze lens echt wel traag en slecht voor zulke opnamen?

                  Comment


                  • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                    Oorspronkelijk geplaatst door sjaak Bekijk bericht
                    hier nog een voorbeeld genomen met slecht weer en veel wind.
                    Potverdikke man, ik raak steeds meer onder de indruk. Daar sta ik dan met mijn dure 70-200 f4 IS.

                    Nu zou ik nog één ding willen zien: een 100% crop van een onbewerkte versie van die vogel (ik zeg geen eend of gans omdat ik geen flauw idee heb van wat het is). En eerlijk niet bewerken hè?
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      ...die vogel (ik zeg geen eend of gans omdat ik geen flauw idee heb van wat het is). ...
                      Da's een nijlgans .

                      Mario

                      Comment


                      • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                        Potverdikke man, ik raak steeds meer onder de indruk. Daar sta ik dan met mijn dure 70-200 f4 IS.

                        Nu zou ik nog één ding willen zien: een 100% crop van een onbewerkte versie van die vogel (ik zeg geen eend of gans omdat ik geen flauw idee heb van wat het is). En eerlijk niet bewerken hè?

                        Heb ik nooit gezegd da de 70-200 L nie beter is, maar da de 55-250 IS een scherpe lens is voor die prijs daar ben ik zeker van .

                        mvg duindistel

                        Comment


                        • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                          50 mm meer ? euhm neen

                          de 55-250 is een efs lens dus blijft het effectief 250mm

                          de 70-200 is een EF lens dus op een cropfactor is dat een 112-320 mm lens dus is deze eigenlijk 70 mm meer dan de 55-250 (en ook een pak minder wijd)



                          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                          Of je al dan niet verschil zal zien, valt denk ik enkel uit te maken als je het echt gaat testen, en het feit dat je het al moet testen, betekent uiteraard dat het verschil eerder klein zal zijn. En ALS het verschil klein zal zijn, zou het wel eens kunnen dat deze lens ook nog eens mijn arsenaaltje gaat vervoegen: 200mm meer en (ik ken de lens niet), waarschijnlijk lichter dan de 70-200 f4 IS: dan is dat een prima alternatief met nog eens 50mm meer.
                          Maar dan moet ie écht heel goed zijn in alle mogelijke omstandigheden.

                          Comment


                          • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                            Denk dat hier toch een rekenfoutje in zit zunne : onafhankelijk of het een EF of EF-S lenzeke is, blijft die brandpuntsafstand toch gelijk.
                            Die 250 moet je dus ook x1.6 doen...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Denk dat hier toch een rekenfoutje in zit zunne : onafhankelijk of het een EF of EF-S lenzeke is, blijft die brandpuntsafstand toch gelijk.
                              Die 250 moet je dus ook x1.6 doen...
                              natuurlijk

                              mvg duindistel

                              Comment


                              • Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

                                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                Denk dat hier toch een rekenfoutje in zit zunne : onafhankelijk of het een EF of EF-S lenzeke is, blijft die brandpuntsafstand toch gelijk.
                                Die 250 moet je dus ook x1.6 doen...
                                Niks x 1.6 hoor. 200 is 200 en 250 is 250, of het nu op FF of 1.6 APS is en of het nu EF of EF-S is. Op APS valt er gewoon een stuk van 't beeld af, maar meer millimeters heb je niet. Maar deze discussie is hier al meer dan eens gevoerd.
                                ______
                                www.vue.photo

                                Comment

                                Working...
                                X