Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 10 van 16 EersteEerste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 226 t/m 250 van 396

Standaard Re: voorbeeld scherpte canon EFS 55-250

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    En dan zal de shutterspeed ook wel omlaag moeten, zeker?
    Ik zie voorlopig niet veel verschil tussen de twee opnames, maar wie ben ik?
    Is "het blote" oog echt de enige manier om scherpte te meten?
    Wat ik tegenwoordig doe is de foto openen in Photoshop (nu nog v. 7.0) en inzoomen tot 100% en dan echt goed bestuderen, maar misschien zijn er andere manieren?
    Ja, shutterspeed moet omlaag, maar dat is nu juist waar die IS zijn nut bewijst. Enne... pixelpeepen in Photoshop heeft geen nut, want op die manier ga je een foto nooit bekijken.

Test gedaan met filter en zonder filter, beide fotoots zijn genomen op iso = 100. Aan jullie om de foto eruit te halen die genomen is zonder de filter... :-)

foto 1:

foto 2:

Met vriendelijke groet,
    Dimitri
    Canon & Tamron

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Ja, shutterspeed moet omlaag, maar dat is nu juist waar die IS zijn nut bewijst. Enne... pixelpeepen in Photoshop heeft geen nut, want op die manier ga je een foto nooit bekijken.
    Dank, SP, van jou heb ik al heel wat opgestoken. Niet pixelpeepen, zeg je, maar hoe "kijk" je dan wel? Ik weet dat een foto (meestal) niet op 100% zal worden afgedrukt, maar daar zie ik pas tenvolle of een foto scherp is of niet, en waar eventueel de onscherpte zit. Is het bij jou, of bij alle "geoefende fotografen" uitsluitend met het blote oog?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 15.0.2) + iPad5 WiFi (iPadOS 15.0.2)

Dank je, Dimi! Voor mij is foto #2 zonder filter, misschien niet echt scherper (maar zie daarvoor mijn vraag aan SimplePhotography), maar zeker helderderderderder...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 15.0.2) + iPad5 WiFi (iPadOS 15.0.2)

Vrienden,

Wat vinden jullie van de volgende? of

Filter gebruikt, iso=100 + flits, en een ... statief...

Met vriendelijke groeten,
    Dimitri
    Canon & Tamron

Een statief lijkt nog altijd beter te zijn dan IS, zou ik zeggen. Netjes!
    (vanop hoeveel meter ongeveer genomen?)

Lijkt mij dus ook ...

Van ongeveer 5 meter, aja van die fotoots boven, nummer 1 is zonder filter...
    Canon & Tamron

Met men Tamron dia: 72, 28-200mm op 200mm, iso 100, flits, B+W filter...
    Terug ongeveer 5m van het object en op statief.

Met vriendelijke groeten,
    Dimitri
    Canon & Tamron

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri1974 Bekijk bericht
    Test gedaan met filter en zonder filter, beide fotoots zijn genomen op iso = 100. Aan jullie om de foto eruit te halen die genomen is zonder de filter... :-)

Met vriendelijke groet,
    Dimitri
    Beide foto's zijn genomen met een verschillend diafragma, dus je vergelijking gaat niet op.

hier nog een foto is wat gecropt maar niets aan bewerkt alleen verkleint met bdsizer

sluitertijd 1/200
    F/10
    iso/400
    focuslengte/250mm

afstand van de hommel zo'n 1.5meter

hieronder zelfde foto maar dan bewerkt alleen wat verscherpt.

Dank, SP, van jou heb ik al heel wat opgestoken. Niet pixelpeepen, zeg je, maar hoe "kijk" je dan wel? Ik weet dat een foto (meestal) niet op 100% zal worden afgedrukt, maar daar zie ik pas tenvolle of een foto scherp is of niet, en waar eventueel de onscherpte zit. Is het bij jou, of bij alle "geoefende fotografen" uitsluitend met het blote oog?
    't Spel is dat de foto scherp moet zijn op kijkafstand. Uiteraard is het zo dat als je op 100% ziet dat de foto mooi scherp is, die op normaal formaat zéker prima zal zijn, maar 't is niet omdat de foto op 100% niet perfect scherp is, dat die op een kleiner formaat niet zouden voldoen. Zelfs als je een foto fullsize uitprint (zeg 1m20 op 80cm om eens lekker groot te doen), dan ga je daar niet met je neus op staan, maar sta je er minstens een dikke twee meter vandaan. Want we kijken naar een FOTO, en niet naar pixels. Ga maar eens naar reclameposters kijken. Dat zijn geen gladde afbeeldingen hoor.

dus ja, ik beoordeel mijn foto ook op 100%, maar dan als ik USM gebruik, om te zien of bijvoorbeeld haren nog steeds goed zijn en niet overscherp. Aan haar zie je dat namelijk uitstekend, of je niet teveel verscherpt. Ook om bijvoorbeeld alleen ogen scherper te maken ga ik naar 100% view. Maar als niet alles vlijmscherp is op 100%, vind ik dat persoonlijk geen ramp als het op het formaat waarop ik het print wél OK is. Scherpte is namelijk geen objectief gegeven: 't is voor iedereen anders. Het ene paar ogen onderscheidt het anders dan de anderen.

Dank voor deze uitleg, SP, stof voor mij om over na te denken...

Ik neem aan dat je met USM hier niet UltraSonic Motor (bij Canon) bedoelt, maar eerder iets dat te maken heeft met een fotobewerkingsprogramma?

Toevoeging: gevonden via Acronymfinder: UnSharp Masking.

(binnenkort zal ik me eens deftig in Photoshop verdiepen: gisteravond CS3 besteld, samen met een ultrasnelle iMac )

Dank voor deze uitleg, SP, stof voor mij om over na te denken...

Ik neem aan dat je met USM hier niet UltraSonic Motor (bij Canon) bedoelt, maar eerder iets dat te maken heeft met een fotobewerkingsprogramma?

Toevoeging: gevonden via Acronymfinder: UnSharp Masking.

(binnenkort zal ik me eens deftig in Photoshop verdiepen: gisteravond CS3 besteld, samen met een ultrasnelle iMac )

Stuur me gerust een bericht als je ergens hulp bij nodig hebt.

Dank voor je aanbod, SP! Reken er maar op dat ik jou zal weten te vinden!

Helaas moet de test die ik wil doen met de 70-200 en de 55-250 nog even wachten.. Door omstandigheden is er gister en vandaag niets van gekomen...
    Maar het komt goed... die test ga ik zeker eens doen !
    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mauske Bekijk bericht
    Helaas moet de test die ik wil doen met de 70-200 en de 55-250 nog even wachten.. Door omstandigheden is er gister en vandaag niets van gekomen...
    Maar het komt goed... die test ga ik zeker eens doen !
    We wachten vol spanning.

mvg duindistel

hier nog een foto niks aan bewerkt alleen bdsizer.

sluiter 1/800
    F/10
    iso/400
    focuslengte 123mm

Zou deze lens goed zijn om vliegtuigen mee te spotten?
    Greetz from Belgium! Panasonic-LUMIX DMC FZ-7 Near future:
    Canon 400D + 18-55mm + 70-300mm

Thanks DD, je hebt me erg geholpen, en dus overtuigd!

By the way: Ik ben zelf 'absolute beginner' en heb al die technische zaken zeker nog niet onder de knie, maar heb wel oog voor esthetiek. Het verbaast me dat er hier velen vallen over de technische kwaliteiten van een foto. Voor mij gaat het over het verhaal, de schoonheid van dat beeld.

Een kennis van me is geëquipeerd met de meest waanzinnige camera's en objectieven, maar zijn foto's trekken op niks.

Alles is dus relatief. Toch?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaëlC Bekijk bericht
    Zou deze lens goed zijn om vliegtuigen mee te spotten?
    Kijk hier eens

http://forum.belgiumdigital.com/sear...archid=3487602

mvg duindistel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm.

Foutje zeker ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ekoj Bekijk bericht

By the way: Ik ben zelf 'absolute beginner' en heb al die technische zaken zeker nog niet onder de knie, maar heb wel oog voor esthetiek. Het verbaast me dat er hier velen vallen over de technische kwaliteiten van een foto. Voor mij gaat het over het verhaal, de schoonheid van dat beeld.

Een kennis van me is geëquipeerd met de meest waanzinnige camera's en objectieven, maar zijn foto's trekken op niks.

Klopt. Fotografie is de kunst van met licht te schrijven. Al zijn er de obligate chaosplaatjes met kindjes die paaseieren rapen...
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ekoj Bekijk bericht

Je hebt meer dan overschot van gelijk. Ik ben ook van dat principe, en behoorlijk fanatiek, dat weten de meesten hier ondertussen wel, maar dat neemt niet weg dat eens je met het gemiddelde equipment die mooie inhoud kan creëren, professionele lenzen je beelden nog véél mooier maken, met boterzachte bokeh, supergedetailleerd... zonder dat het daarom nodig is dat elke foto tot op elke afzonderlijke pixel beoordeeld wordt. De inhoud blijft primeren, maar door het beeld mooier te maken, juist door dat goeie equipment, zal je die inhoud nog meer kunnen benadrukken. Soms hoeft het niet en mag het een rauw beeld met hoog contrast en veel korrel zijn, en soms zal je het wél willen.
    Maar nog eens: ja, de inhoud moet altijd primeren op de techniek. Dat is fotografie.

Ik volg...
    Canon & Tamron

Model = Canon EOS 400D DIGITAL
    Exposure Time = 1/350"
    F Number = F8
    Exposure Program = Manual
    ISO Speed Ratings = 400
    Focal Length = 123mm

mvg duindistel

Pagina 10 van 16 EersteEerste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... LaatsteLaatste