Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voigtlander

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • voigtlander

    Is deze lens bedoeld voor digitaal en kan iemand iets zinnigs zeggen over hoe scherp deze lens is?

  • #2
    Re: voigtlander

    Niet specifiek voor digitaal, dwz geen cropfactorlens. Voigtländer had vroeger een zeer goede naam maar of dat nu nog steeds geldt?

    Comment


    • #3
      Re: voigtlander

      Ik zou er van weg blijven.

      Koop dan liever de gevestigde waarde: de Sigma APO 70-300 (...)
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: voigtlander

        Ik heb een Soligor lens van 28-210mm (ook niet specifiek voor digitaal). Nu voor zover ik begreep komen voightlander en soligor van dezelfde fabriek. Ja kan diverse foto's vinden die met de soligor getrokken zijn. Maak zelf maar uit of je ze goed vindt of niet








        Ik vind ze echt een prima buitenlens.

        edit: http://www.voigtlaender.de/cms/voigt...san6m4duk.html Deze is dus IDENTIEK aan mijn soligor, behalve dat mijn soligor zwart is
        Pentax K-5 - Pentax-DA WR 1:3.5-5.6 SMC - Pentax F 1:1.4 50mm - Pentax-FA 80-320mm 1:4.5-5.6 SMC - Pentax-M 1:1.4 50mm - Tamron 18-250mm 1:3.5-6.5 - Metz 58 af-1

        Comment


        • #5
          Re: voigtlander

          De 2 naast elkaar



          Pentax K-5 - Pentax-DA WR 1:3.5-5.6 SMC - Pentax F 1:1.4 50mm - Pentax-FA 80-320mm 1:4.5-5.6 SMC - Pentax-M 1:1.4 50mm - Tamron 18-250mm 1:3.5-6.5 - Metz 58 af-1

          Comment


          • #6
            Re: voigtlander

            Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
            Ik zou er van weg blijven.

            Koop dan liever de gevestigde waarde: de Sigma APO 70-300 (...)
            Ik weet niet meer welke het is maar ik weet dat er een 70-300 is van een gevestigd merk die z'n geld totaal niet waard is omdat hij constant hapert met focussen. (volgens mij die van Nikon zelf) De kitlens (18-55) is ook nogal plasticerig maar ik heb evengoed best schik van dat lensje

            Comment

            Working...
            X