Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

    Hoi people's,

    Ik ben van plan een andere lens aan te schaffen voor mijn Eos 550d, maar ik zie enorme prijsverschillen tussen objectieven met vrijwel dezelfde brandpuntafstand.

    Wat me ook opvalt is dat die "witte" objectieven van Canon een PAK duurder zijn dan de "zwarte" objectieven.

    Wat is het verschil eigenlijk daartussen?
    Loont het de moeite om bv een 70-200 en veel meer geld te betalen (witte versie) tov een 70-200 die 3x minder kost?

    Grtz
    Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

  • #2
    Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

    Een zwarte 70-200 van Canon zegt me niets, maar de witte zijn zeker kwaliteit, met de L van Luxe ook. Vandaar de prijs, je betaalt, maar je krijgt er heel wat voor.

    Comment


    • #3
      Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

      Beter glaswerk, sneller( betere motor ) , betere lichtsterkte, wether seald dus stofvrij enz
      De witte lenzen zijn luxe lenzen en in bijna alles beter dan de zwarte en dat merk je niet alleen in de prijs.

      groeten,

      Rudy

      www.vogelsvanbelgie.be
      Last edited by vvb; 23 juli 2010, 19:27.
      Mvg,
      Rudy
      www.vogelsvanbelgie.be

      Comment


      • #4
        Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

        hey

        Bedankt voor je antwoord

        Ik ben van plan de "witte" 100-400 te kopen als aanvulling op mijn 15-85 objectief.
        Dit is blijkbaar wel een goeie lens dus volgens jullie?

        Ohja, en waarom is de 70-200 (witte versie) bijna 800 euro duurder dan de 100-400? Die 100-400 kan toch beter "zoomen" dan zijn 300 broertje he?

        @ vvb : Ben jij een vogelliefhebber? Mijn stiefvader is namelijk een vogelkweker en keurmeester van vogels op tentoonstellingen enz....

        Hij heeft ook een volliere van 10x6 meter met allerlei verschillende vogels zoals bv : Balispreeuwen (in samenwerking met een zoo in Duitsland om ze proberen te kweken en zo de populatie terug op te krikken aangezien ze met uitsterven bedreigd zijn).

        *edit* : Is dit trouwens die 100-400 lens? http://www.vogelsvanbelgie.be/Rudy%2...web-normal.jpg

        Heb jij enkele voorbeeldfoto's ervan waarin je de zoomcapaciteit kan vergelijken tov bv. mijn 15-85 lens?

        p.s. : De link onderaan je post is fout (er staat een dubbele L in)


        Grtz
        Ben
        Last edited by BelgianEvo; 23 juli 2010, 19:21.
        Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

        Comment


        • #5
          Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

          De 100-400 is een prima lens hoor. Daar ga je geen spijt van krijgen.Maar de lens op die link is de 500mm f4


          Ik ben inderdaad ook een vogelliefhebber maar dan van diegene die vrij rondfladderen Dat is iets meer uidaging om die op foto vast te leggen


          groeten,

          Rudy

          www.vogelsvanbelgie.be
          Mvg,
          Rudy
          www.vogelsvanbelgie.be

          Comment


          • #6
            Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
            De 100-400 is een prima lens hoor. Daar ga je geen spijt van krijgen.


            Ik ben inderdaad ook een vogelliefhebber maar dan van diegene die vrij rondfladderen Dat is iets meer uidaging om die op foto vast te leggen


            groeten,

            Rudy

            www.vogelsvanbelgie.be
            Dat is idd een grotere uitdaging

            Kan je nog eens even kijken naar mijn bovenste post, ik heb hem even ge-edit en nog wat vragen bijgezet voor je
            Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

            Comment


            • #7
              Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

              die witte lenzen zijn wit opdat ze niet te heet zouden worden van de zon. Canon maakt enkel zijn L lenzen wit omdat de anderen misschien geen verlies zouden zijn

              Nikon maakt een aantal van zijn tele lenzen ook in een witte versie (al zijn die eerder zeldzaam), om dezelfde reden. Veel natuurfotografen nemen dan toch liever de zwarte omdat die minder opvallend zijn en dus minder risico op het afschrikken van dieren.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

                Misschien moet je toch wat duidelijker zijn qua terminologie.

                Die 70-200 .. er zijn er 4.. dus waarschijnlijk doel jij op de F2.8 IS II aangezien deze toch wel een stuk duurder is dan de door u vermelde 100-400. Waarom? De lens is een F2.8 dus lichtsterker dan de 100-400 dus 4.5-5.6 heeft als F waarde.

                En wit of niet dat heeft niets met de L te maken... Er zijn genoeg L/Luxe lenzen die niet wit maar zwart zijn.

                Waarom zijn ze wit zijn is hier al vaak besproken.


                Grtz
                ::: Flickr :::

                Comment


                • #9
                  Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

                  aah dat wit heeft dus totaal niets te maken met de kwaliteit Enkel de warmte.

                  Welke luxelenzen zijn er dan nog die ik als alternatief zou kunnen kopen voor de 100-400?
                  Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
                    hey

                    Bedankt voor je antwoord

                    Ik ben van plan de "witte" 100-400 te kopen als aanvulling op mijn 15-85 objectief.
                    Dit is blijkbaar wel een goeie lens dus volgens jullie?

                    Ohja, en waarom is de 70-200 (witte versie) bijna 800 euro duurder dan de 100-400? Die 100-400 kan toch beter "zoomen" dan zijn 300 broertje he?

                    @ vvb : Ben jij een vogelliefhebber? Mijn stiefvader is namelijk een vogelkweker en keurmeester van vogels op tentoonstellingen enz....

                    Hij heeft ook een volliere van 10x6 meter met allerlei verschillende vogels zoals bv : Balispreeuwen (in samenwerking met een zoo in Duitsland om ze proberen te kweken en zo de populatie terug op te krikken aangezien ze met uitsterven bedreigd zijn).

                    *edit* : Is dit trouwens die 100-400 lens? http://www.vogelsvanbelgie.be/Rudy%2...web-normal.jpg

                    Heb jij enkele voorbeeldfoto's ervan waarin je de zoomcapaciteit kan vergelijken tov bv. mijn 15-85 lens?

                    p.s. : De link onderaan je post is fout (er staat een dubbele L in)


                    Grtz
                    Ben
                    kijk es naar de titel van de foto, dan zie je da het een 500mm is
                    100-400 canon intypen in google breng raad
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      kijk es naar de titel van de foto, dan zie je da het een 500mm is
                      100-400 canon intypen in google breng raad
                      hehe idd nu zie ik het ook.
                      Ik heb me al rot gegoogled en er zijn niet echt foto's te vinden die met andere lenzen vergeleken worden. Wel foto's genoeg die met de 100-400 genomen zijn, maar daar kan ik niet uit opmaken van hoever deze genomen zijn enz ....

                      Ik denk nu net aan iets

                      Men 550d heeft die VGA movie mode functie waarbij de zoomfactor 7x vergroot word.
                      Als ik die modus gebruik met mijn 15*85 lens en ik zoom helemaal in, met welke lens kan ik dit dan vergelijken?

                      Mijn camera heeft crop-factor 1.6, dus de 15-85 lens is eigenlijk al een 24-136 lens

                      Moet ik dan gewoon die 136 vermenigvuldigen om de "fictieve" brandpuntafstand te krijgen?
                      Wat dan overeen zou komen met 952mm?

                      *edit*

                      Als ik dus in die 7x modus met mijn camera een 400 lens wil simuleren, dan moet ik mijn 15*85 op 57mm zetten om hetzelfde resultaat te krijgen als een 400mm lens?
                      Last edited by BelgianEvo; 23 juli 2010, 20:19.
                      Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
                        hehe idd nu zie ik het ook.
                        Ik heb me al rot gegoogled en er zijn niet echt foto's te vinden die met andere lenzen vergeleken worden. Wel foto's genoeg die met de 100-400 genomen zijn, maar daar kan ik niet uit opmaken van hoever deze genomen zijn enz ....

                        Ik denk nu net aan iets

                        Men 550d heeft die VGA movie mode functie waarbij de zoomfactor 7x vergroot word.
                        Als ik die modus gebruik met mijn 15*85 lens en ik zoom helemaal in, met welke lens kan ik dit dan vergelijken?

                        Mijn camera heeft crop-factor 1.6, dus de 15-85 lens is eigenlijk al een 24-136 lens

                        Moet ik dan gewoon die 136 vermenigvuldigen om de "fictieve" brandpuntafstand te krijgen?
                        Wat dan overeen zou komen met 952mm?

                        *edit*

                        Als ik dus in die 7x modus met mijn camera een 400 lens wil simuleren, dan moet ik mijn 15*85 op 57mm zetten om hetzelfde resultaat te krijgen als een 400mm lens?
                        Probeer het eens uit zou ik zeggen, dan zie je het resultaat. Lijkt me beter dan er hier over chatten. Behalve dat je het allemaal fijn uit kunt rekenen is namelijk de beeldkwaliteit die je zelf kunt waarnemen nogal doorslaggevend voor het gebruik lijkt me zo.

                        De antworden op je andere vragen zijn overigens ook prima via google te vinden.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

                          Een 70-200 mm f 2.8 is vooral een lens voor concerten en andere binnenevenementen.

                          Voor outdoorfotografie is een f 4 wel goed genoeg. Evt met extender.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

                            Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk bericht
                            Als ik dus in die 7x modus met mijn camera een 400 lens wil simuleren, dan moet ik mijn 15*85 op 57mm zetten om hetzelfde resultaat te krijgen als een 400mm lens?
                            Hier kan je een 400 uitsnijden uit een beeld van bijvoorbeeld een 85 of een 15:
                            http://www.canon.co.uk/for_home/prod...comparison.asp

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verschil "witte" en "zwarte" lenzen Canon

                              Simpel : Canon maakt witte telelenzen vanaf 200mm gemaakt tegen oververhitting, daar veel sportjournalisten uren in de zon staan en zwart trekt de zon aan.

                              Het topic is ondertussen overgeheveld naar de kwaliteit van de lens.
                              Als het gaat over de kwaliteit (en niet over de kleur van de lens) had de titel moeten zijn "verschil wel of geen geen rode ring op een Canon lens"

                              De witte zijn dus niet "in alles beter dan de zwarte" zoals Rudy hieronder vermeld, het zijn gewoon andere, langere telelenzen.

                              Naast de L lenzen zijn prime-objectieven (vaste mm's) een aanrader, meestal onderschat door de beginnende fotograaf, lichtersterk, scherp, ideaal.
                              Als je de beeldkwaliteit/lichtsterkte/scherpte ziet zal het ontbrekende "zoomgemak" snel vergeten worden



                              Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
                              Beter glaswerk, sneller( betere motor ) , betere lichtsterkte, wether seald dus stofvrij enz
                              De witte lenzen zijn luxe lenzen en in bijna alles beter dan de zwarte en dat merk je niet alleen in de prijs.

                              groeten,

                              Rudy

                              www.vogelsvanbelgie.be
                              Last edited by CanonYouCan; 24 juli 2010, 10:34.

                              Comment

                              Working...
                              X