Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergelijking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vergelijking

    Heeft iemand zowel een nikon 18-105 en een 16-85 lens?

    Ik ben op zoek naar enkele sample shots. Liefst van dezelde situatie om echt te kunnen vergelijken.


    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Vergelijking



    maar dat had je zelf ook kunnen doen neem ik aan

    en ik zie dat je al aan het zoeken bent naar lens review sites
    Last edited by Matthias; 23 januari 2013, 15:27.
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Vergelijking

      Ik heb de 18-105VR gehad en heb nu de 16-85VR en ik moet zeggen dat deze laatste toch beter is zeker qua scherpte en bouw...
      Plus je hebt net iets meer groothoek,je verliest wel wat tele maar heb toch liever die 2 mm extra groothoek...ze is scherp in alle brandpuntafstanden.

      Kortom een prijzige lens maar zeker een goeike!!

      grtz

      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Vergelijking

        @ Matthias: ik ben inderdaad aan het zoeken naar reviews maar evenveel pro als contra...en die vergelijkingen zijn allemaal heel mooi maar ik heb nog niet twee keer dezelfde opstelling en twee keer hetzelfde onderwerp/beeld gevonden met de twee verschillende lenzen, vandaar mijn vraag!

        Ik vraag me dus af of de lens werkelijk het prijsverschil waard is, ik begin serieus te twijfelen...Ik ben student dus 500 euro groeit niet op mijn rug e

        Comment


        • #5
          Re: Vergelijking

          Misschien dit, hier kan je foto's bekijken en alles zelf instellen. Zoekterm - lens compare pics !
          https://ggpics.be/

          Comment

          Working...
          X