Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Ver)nieuw(d) Sigma-lenzen op komst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (Ver)nieuw(d) Sigma-lenzen op komst

    LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews


    Een flink pak vernieuwde lenzen en ook een paar oude bekenden....

    Meer vind je ook hier: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=12234228
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

  • #2
    Re: (Ver)nieuw(d) Sigma-lenzen op komst

    Een 120-300 f2,8 EX DG kan wel eens interessant zijn, als de prijs een beetje meevalt.
    Als die nog goed presteert met een 2x convertor, dan heb je een 120-600mm , heel handig om vogeltjes te fotograferen .
    Met convertor zal die wel geen f2,8 blijven, maar tot f5,6 blijft de autofocus nog werken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: (Ver)nieuw(d) Sigma-lenzen op komst

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
      Een 120-300 f2,8 EX DG kan wel eens interessant zijn, als de prijs een beetje meevalt.
      Als die nog goed presteert met een 2x convertor, dan heb je een 120-600mm , heel handig om vogeltjes te fotograferen .
      Met convertor zal die wel geen f2,8 blijven, maar tot f5,6 blijft de autofocus nog werken.
      Het kan weer een enorm domme vraag zijn maar voor wat staan die letter zoals f2.8, EX en DG?
      groeten Koen
      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
      www.koendd.be

      FZ50

      Comment


      • #4
        Re: (Ver)nieuw(d) Sigma-lenzen op komst

        Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
        Het kan weer een enorm domme vraag zijn maar voor wat staan die letter zoals f2.8, EX en DG?
        groeten Koen
        Het zijn inderdaad domme vragen, maar die domme vragen moet iedere beginner eens stellen en zo zijn we allemaal met domme vragen begonnen.

        Even in het kort:
        F2.8 staat voor het maximum diafragma van de lens en op die manier voor de lichtsterkte ervan.
        EX staat voor meer professionele serie van Sigma-lenzen.
        DG staat voor Sigma-lenzen die geoptimaliseerd zijn om op digitale reflextoestellen te werken.

        Op de website van Sigma kun je dat ook allemaal netjes terugvinden.

        seppuku.
        Last edited by seppuku; 13 februari 2005, 22:02.

        Comment


        • #5
          Re: (Ver)nieuw(d) Sigma-lenzen op komst

          De lenzen verkoopt sigma toch al lang. Het enige verschil is dat ze speciaal voor digitaal gemaakt zijn. Dat zal wel in gewicht gaan schelen. Die 120-300 lijkt mij een mooie.
          Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

          Comment


          • #6
            Re: (Ver)nieuw(d) Sigma-lenzen op komst

            Oorspronkelijk geplaatst door Tijs_a
            De lenzen verkoopt sigma toch al lang. Het enige verschil is dat ze speciaal voor digitaal gemaakt zijn. Dat zal wel in gewicht gaan schelen. Die 120-300 lijkt mij een mooie.
            Neen

            DG = coating geoptimaliseerd voor digitale sensors
            DC = digitaal formaat

            Die 120-300 is dus nog steeds dezelfde lens, alleen is ze nu met andere coatings. Ik denk niet dat de coatings een groot verschil in gewicht gaan maken

            sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #7
              Re: (Ver)nieuw(d) Sigma-lenzen op komst

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
              Een 120-300 f2,8 EX DG kan wel eens interessant zijn, als de prijs een beetje meevalt.
              Als die nog goed presteert met een 2x convertor, dan heb je een 120-600mm , heel handig om vogeltjes te fotograferen .
              Met convertor zal die wel geen f2,8 blijven, maar tot f5,6 blijft de autofocus nog werken.
              Die 120-300/2.8 met 2x convertor wordt wel een 240-600...
              De lens bestaat nu al en is echt een serieuze topper. Voor mij zowieso een van de beste van Sigma! Je moet wel eens de prijs opzoeken, dan weet je ook meteen waarom...
              Last edited by CooMa; 14 februari 2005, 08:03.
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Re: (Ver)nieuw(d) Sigma-lenzen op komst

                de DG versie van de telelenzen gaat volgens mij niets (of zeker nauwelijks iets) verschil uitmaken.
                voor de breedhoeken geloof ik dat wel maar voor tele niet echt. daar komen uw lichtbundels toch al vrij recht door de lens, niet?
                www.vildaphoto.net

                Comment


                • #9
                  Re: (Ver)nieuw(d) Sigma-lenzen op komst

                  Oorspronkelijk geplaatst door JeroenM
                  de DG versie van de telelenzen gaat volgens mij niets (of zeker nauwelijks iets) verschil uitmaken.
                  voor de breedhoeken geloof ik dat wel maar voor tele niet echt. daar komen uw lichtbundels toch al vrij recht door de lens, niet?
                  Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn want heel wat huidige lenzen presteren - van minder tot veel minder- op APS-C sensor vergeleken met analoog camera's. Hangt ook een beetje af van lens tot lens.
                  Nu, op de EX serie van Sigma zal dat verschil inderdaad minder merkbaar zijn daar die daar minder last van hebben, net zoals dat is voor het Canon L glas.
                  Vandaar dat ik het een beetje vreemd vind dat Sigma uitgerekend hun EX serie glas met DG uitrusten.
                  Gaan de consumerlenzen volgen Hopelijk wel, want daar zou het verschil wel eens aanzienlijk merkbaar kunen zijn.
                  Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                  Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

                  Comment


                  • #10
                    Re: (Ver)nieuw(d) Sigma-lenzen op komst

                    Ik ben van plan terug een Sigma 70-200 2.8 aan te schaffen, maar als ik dan de 120-300 zie is die misschien nog meer en beter geschikt voor hetgeen ik hem wil gebruiken. Maar het prijskaartje hé... kwaliteit kost geld
                    Iemand sample foto's van de 120-300 ? Ik veronderstel dat dit gelijkaardig zal zijn als de 70 200...

                    Comment


                    • #11
                      Re: (Ver)nieuw(d) Sigma-lenzen op komst

                      Nog bijkomende SIGMA aankondigingen :

                      30mm f1.4 DC EX HSM

                      10-20mm f4 - 5.6 DC EX HSM (ziet er zeer leuk uit!)

                      18-200mm f3.5 - 6.3 DC

                      bron : http://www.dpreview.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: (Ver)nieuw(d) Sigma-lenzen op komst

                        die lensjes zien er wel heel interessant uit, maar wanneer kunnen we die in de Belgische/Duitse shops kopen??
                        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                        Comment


                        • #13
                          Re: (Ver)nieuw(d) Sigma-lenzen op komst

                          Oorspronkelijk geplaatst door dieter
                          Ik ben van plan terug een Sigma 70-200 2.8 aan te schaffen, maar als ik dan de 120-300 zie is die misschien nog meer en beter geschikt voor hetgeen ik hem wil gebruiken. Maar het prijskaartje hé... kwaliteit kost geld
                          Iemand sample foto's van de 120-300 ? Ik veronderstel dat dit gelijkaardig zal zijn als de 70 200...
                          Die lens is echt wel bangelijk goed en de prijs is bijgevolg navenant.
                          Vele beweren dat dit de beste zoomlens is ooit gemaakt, en dat zou wel eens kunnen.
                          Maar als je er anderzijds zo een budget voor over hebt lijkt het mij toch interessanter uit te kijken naar de al even superieure 70-200 2,8L IS.
                          Als het om die 300mm te doen is, tja dan zal je geen betere zoomlens vinden.
                          Hier wat voorbeelden.
                          Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                          Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

                          Comment


                          • #14
                            Re: (Ver)nieuw(d) Sigma-lenzen op komst

                            Oorspronkelijk geplaatst door ODB
                            die lensjes zien er wel heel interessant uit, maar wanneer kunnen we die in de Belgische/Duitse shops kopen??

                            Op het moment dat de bladeren van de bomen beginnen te vallen kunt u ze kopen voor de Canon en de Nikon.

                            Denk maar eens aan de introductie van de 80-400 daar hebben we bijna één heel jaar op kunnen wachten voordat de exemplaren vlot beschikbaar waren.
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: (Ver)nieuw(d) Sigma-lenzen op komst

                              Allemaal geen spek voor mijn bek

                              Maar moest mijn spaarvarken iets vetter staan, ik zou het wel weten.

                              Comment

                              Working...
                              X