Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen 24-70 en 70-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel tussen 24-70 en 70-200

    Hallo,

    Ik ben van plan om binnenkort een lichtsterke lens te kopen die voornamelijk zal dienen voor concertfotografie. Ik heb al wat 'research' gedaan en ik twijfel tussen de 24-70 f2.8 en de 70-200 f2.8.
    Ik doe over het algemeen kleinere tot middelgrote concerten en in de zomer enkele festivals. Daarom denk ik dat de 24-70 misschien het best zal passen bij mij, maar langs de andere kant vrees ik dat hij te weinig zoom heeft op middelgrote concerten...

    Mensen die hun ervaringen willen delen over deze lenzen zijn welkom, het zal mij helpen de knoop door te hakken
    www.matthiasengels.be www.facebook.com/livepics.be

  • #2
    Re: Twijfel tussen 24-70 en 70-200

    Allebei!! Dan heb je een compleet lichtsterk bereik. Ze staan allebei alvast bovenaan mijn verlanglijstje!!
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel tussen 24-70 en 70-200

      Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
      Allebei!! Dan heb je een compleet lichtsterk bereik. Ze staan allebei alvast bovenaan mijn verlanglijstje!!
      natuurlijk de ideale oplossing maar ik denk niet dat dat hetgeen is dat de TS in gedachten heeft:
      -24-70=1039
      -70-200 =1159(non-is)/2199(is)

      =2198/3238
      = beetje veel geld voor in ene keer.
      Ik zou voor de 24-70 gaan, kan je later nog altijd de 70-200 kopen. Met die 24-70 zal je denk ik ook nog moeten nadenken over standpunt ipv simpel aan het ringetje te draaien. En door het feit dat standpunt zo belangrijk is zeg ik KIES DE 24-70
      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
      hier vind je mijn foto's en hier ook

      Comment


      • #4
        De oplossing van Muse is inderdaad de beste. Misschien een serieuze financiële klap, maar dat hočft het niet te zijn... als TS vrede kan nemen met een 2de hands objectief. Ok, nieuw is nieuw en dan heb je meer zekerheid (althans, dat zou toch moeten). Maar indien je het objectief gaat bekijken en testen, met je eigen body mee, dan zie je vrij snel eventuele problemen.

        Ik heb zelf de 2 objectieven, alle 2 als 2de hands gekocht. En ik ben heel tevreden.
        De 24-70mm f/2.8L USM heb ik €700 betaald en de 70-200mm f/2.8 L USM heb ik €580 betaald. Ik heb dus net geen €1.300 uitgegeven...

        mvg,
        Bart

        PS: je kan dan wel niet zeggen dat je splinternieuwe objectieven hebt, maar het onmiddelijke bereik van 24 tot 200mm op f2.8 čn de vele euro's die je hebt uitgespaard maken dat ruimschoots goed vind ik persoonlijk.
        En vergeet ook niet dat als je een 2de hands objectief terug verkoopt (omwille van te weinig gebruiken bijvoorbeeld), je er weinig tot geen geld aan verliest. Een nieuw objectief terug verkopen resulteert algauw in een paar honderd euro verlies...
        Last edited by Voltigeur; 10 februari 2011, 06:56.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: Twijfel tussen 24-70 en 70-200

          een tussenoplossing zou kunnen zijn een 50-150 f/2.8 van bv. Sigma.
          Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

          Comment


          • #6
            Re: Twijfel tussen 24-70 en 70-200

            Ik gebruik regelmatig de 70-200 F/4 IS op concertjes. Ik denk dat je wel een IS versie kan gebruiken,omdat je geen statief kan plaatsen, en de sluitertijden gezien de lichtomstandigheden niet kort kunnen gaan.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller
              Ik gebruik regelmatig de 70-200 F/4 IS op concertjes. Ik denk dat je wel een IS versie kan gebruiken,omdat je geen statief kan plaatsen, en de sluitertijden gezien de lichtomstandigheden niet kort kunnen gaan.
              IS is altijd goed, maar jij hebt 't over een f/4 ipv een eerder door TS genoemde f/2.8...
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: Twijfel tussen 24-70 en 70-200

                Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                IS is altijd goed, maar jij hebt 't over een f/4 ipv een eerder door TS genoemde f/2.8...
                Als ik met een IS versie drie tot vier stops kan winnen, dan primeert dit op een stop winst met enkel een groter diafragma. Zelf is hier al veel aangehaald dat de 2.8 versie pas goed scherp is vanaf F/4, en de F/4 IS reeds scherp is vol open.

                Eventueel kan de TS de Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM eens bekijken

                Comment


                • #9
                  Re: Twijfel tussen 24-70 en 70-200

                  tamron 28-75 f2.8 (€330 nieuw, €250 2e hands)

                  (en eventueel een 85 of 100mm prime erbij kopen)

                  sparen sparen sparen
                  dan canon 70-200 f2.8 (eventueel met IS, eventueel 2e hands)


                  sparen sparen sparen

                  tamron 28-75 verkopen, Canon 24-70 f2.8 kopen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twijfel tussen 24-70 en 70-200

                    Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    Als ik met een IS versie drie tot vier stops kan winnen, dan primeert dit op een stop winst met enkel een groter diafragma. Zelf is hier al veel aangehaald dat de 2.8 versie pas goed scherp is vanaf F/4, en de F/4 IS reeds scherp is vol open.

                    *peeeut*

                    Dat verschil in scherpte ga je niet merken in concertfoto's en al zeker niet op websiteformaat.
                    IS behelpt jouw bewegingen maar niet die van de enthousiast bewegende muzikant.

                    f4, oké maar dan met een isomonstercamera

                    Comment


                    • #11
                      Re: Twijfel tussen 24-70 en 70-200

                      Met een crop is de 24-70mm een klein beetje overbodig vind ik persoonlijk..

                      Stond voor dezelfde keuze en ja heb ook nog een crop, en heb de 70-200mm genomen.
                      Andy Lemaire

                      andylemaire.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Twijfel tussen 24-70 en 70-200

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                        *peeeut*

                        Dat verschil in scherpte ga je niet merken in concertfoto's en al zeker niet op websiteformaat.
                        IS behelpt jouw bewegingen maar niet die van de enthousiast bewegende muzikant.

                        f4, oké maar dan met een isomonstercamera
                        De ruis die je krijgt door je iso een stopje hoger te moeten zetten zie je ook niet als je verkleint en goed nabewerkt.
                        Maar je hebt dus voor en tegenstanders.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Twijfel tussen 24-70 en 70-200

                          F2.8 doet de AF wel beter werken, ook altijd handig.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Twijfel tussen 24-70 en 70-200

                            Wow, al die reacties! Bedankt allemaal

                            Die F4 lijkt mij geen optie aangezien de 1000D niet echt sterk is op het ISO vlak...
                            Ik denk dat ik voor de 24-70 ga, op 24mm kan je ook nog rondlopen op fuiven en dergelijke
                            Later kan ik mij nog altijd de 70-200 bijkopen als blijkt dat ik op 70mm zoom te kort kom...
                            www.matthiasengels.be www.facebook.com/livepics.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Twijfel tussen 24-70 en 70-200

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matt10 Bekijk bericht
                              Ik denk dat ik voor de 24-70 ga, op 24mm kan je ook nog rondlopen op fuiven en dergelijke
                              Onderschat die 'brede' 24mm (lees: 38mm) niet op fuiven
                              Andy Lemaire

                              andylemaire.be

                              Comment

                              Working...
                              X