Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trouw

    Binnenkort zou ik een trouwreportage moeten maken. Ik zou graag nog een lens bijkopen maar welke?

    Body D70s en de lenzen die ik nu heb :

    18-70 Kitlens van Nikon
    18-200 Tamron

  • #2
    Re: Trouw

    voor in de kerk heb je zo is zo een lichtsterke lens nodig
    ik zou zeggen
    koop u een 28-75mm 2.8 tamron lens bij
    en de nikon 50mm 1.8
    en indien je kan koop nog een flits erbij
    bv de sb600 met difussor (zoals een lambency)
    met minder dan dat ga je zeker binnenhuis niet echt mooie foto's hebben
    een sterke zoomlens is niet echt nodig voor een trouw omdat je toch meestal kort bij het onderwerp zit (staat)

    Comment


    • #3
      Re: Trouw

      zorg ook dat je een tweede camera (backup) mee hebt en genoeg geheugenkaartjes
      Nikon materiaal

      Comment


      • #4
        Re: Trouw

        Reportage is alleen buiten dus geen foto's in de kerk of gemeentehuis.

        Tweede camera is geen probleem.

        Comment


        • #5
          Re: Trouw

          Een trouwreportage ALTIJD met twee body's doen, je weet nooit dat er eentje net op een cruciaal moment de geest geeft, dan sta je daar kompleet voor joker als je geen backup hebt. De echte pro's hebben zelfs lenzen in backup, maar dat is een beetje buiten budget waarschijnlijk (je kan altijd huren of lenen van een collega)

          Eén body met 17-55 IS 2.8 (of 24-105 IS f4 als het buiten is) en een tweede body met 70-200 IS 2.8 gemonteerd (gebruik Canon, maar Nikon heeft gelijkaardige lenzen).
          Met de tele kan je heel mooie, spontane foto's maken omdat de mensen die je 'trekt' het niet door hebben dat je een foto van hen maakt, met een 24 of 28mm lens moet je al redelijk kortbij staan voor een full facial, en dan is de spontaniteit meestal weg, gaan ze poseren

          Zorgen voor genoeg geheugenkaartjes (en niet twee 16gb maar 8x4gb bvb, je weet nooit dat het kaartje stuk gaat) en vooral véél batterijen voor de flitsers (eentje op elke body), reken op minder dan 100 foto's per batterij-set, dus een klein rekensommetje geeft je 1 set batterijen per uur van de reportage ! (lekker sleuren met AA'tjes dus ). Voor Canon flitsers is er een battery pack, weet niet of dit voor Nikon ook bestaat, maar waarschijnlijk wel, dat bespaart je dan veel batterij wissels.

          Hoop dat je hier iets aan hebt, en vergeet vooral niet om veel plezier te hebben tijdens die dag, dan hebben de bruid en bruidegom ook plezier, maakt alles een stuk vlotter.

          Johan
          Disegno-S Photography
          Disegno-S
          Specialized in Automotive photography ...

          Comment


          • #6
            Re: Trouw

            Tweede body is geen overbodige luxe.
            Interessant is de 50 mm prime 1.8
            Voor het overige hoef je niet te investeren in dure lenzen.

            Wij werken veel met twee fotografen.
            Laatst op 1 body de 17-55 2.8 en op de andere de 18-200 VR (dus niet lichtsterk). De foto's in de kerk allemaal geflitst met kleine softbox.

            Geen opmerkelijk verschil tussen de foto's van de twee.

            Opzetflits is een must (met softbox en/of diffuser), ook voor buitenopnames.
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

            Comment


            • #7
              Re: Trouw

              Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
              Wij werken veel met twee fotografen.
              Laatst op 1 body de 17-55 2.8 en op de andere de 18-200 VR (dus niet lichtsterk). De foto's in de kerk allemaal geflitst met kleine softbox.

              Opzetflits is een must (met softbox en/of diffuser), ook voor buitenopnames.
              Zoals pete zegt, altijd flitsen, ook buiten, alleen opletten als er iemand met epilepsie in de familie is, of wanneer meneer pastoor het niet toelaat, dan mag je niet flitsen in de kerk, dan ben je heel blij dat je een lichtsterke lens meehebt

              Johan
              Disegno-S Photography
              Disegno-S
              Specialized in Automotive photography ...

              Comment


              • #8
                Re: Trouw

                Ik moest laatst een trouwreceptie en het feestje achteraf fotograferen.
                mijn sigma 24-70/2.8 op de D300 was in het algemeen voldoende.
                Had wel een nikkor 70-200/2.8 (op een D70s) in bruikleen van een collega (man, wat ben ik zot van deze lens ) en die komt idd enorm goed van pas voor spontane shots te maken van iets verderaf.
                Had mn 50mm/1.8 ook mee maar heb die niet gebruikt.
                Ik gebruikte altijd een sb600 flitser. had een omnibounce mee maar heb die eigenlijk niet gebruikt. en de resultaten waren toch bevredigend
                Ik had een kaart mee van 16gb en 3 van 4gb alsook 3 sets AA batterijen waarvan ik er twee nodig heb gehad.
                BD1092BE - Carpe Noctem
                Nikon D700 + batterygrip - D300 - F100 - Nikkor 17-55mm/f2.8 - Nikkor 70-200mm/f2.8 VR - Sigma 10-20mm/f4-5.6 EX - Nikon SB800 + SD-8a

                Comment


                • #9
                  Re: Trouw

                  Dit hoor ik graag.
                  Ik heb hier ook al meerdere keren scheve opmerkingen gekregen als ik beweer dat je bij trouwfoto's (kerk-gemeentehuis....) altijd moet flitsen.
                  Laat het flitslicht niet overheersen, maar maak een balans tussen het aanwezige licht en het flitslicht. En steeds met een diffuser.
                  En met een 50mm 1.8 maak je inderdaad goede opnames.
                  Een bijkomende veiligheid is dat je alle opnames maakt in RAW. Zo heb je achteraf meer speelruimte in het corrigeren van je foto's.




                  Veel geluk ermee







                  Oorspronkelijk geplaatst door Disegno-S Bekijk bericht
                  Zoals pete zegt, altijd flitsen, ook buiten, alleen opletten als er iemand met epilepsie in de familie is, of wanneer meneer pastoor het niet toelaat, dan mag je niet flitsen in de kerk, dan ben je heel blij dat je een lichtsterke lens meehebt

                  Johan
                  Disegno-S Photography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Trouw

                    Inderdaad, zie dat je een lichtsterke lens meehebt (ik heb laatst met veel success een Sigma 18-50 2.8 gebruikt), en een goede flits.

                    Zelf gebruik ik tot volle tevredenheid een SB-600 met diffuser.

                    En, als je RAW trekt (wat je trouwens best doet, voor bewerking achteraf), véél CF kaartjes... héél veel CF kaartjes...

                    R

                    Comment


                    • #11
                      Re: Trouw

                      Alvast heel hard bedankt voor jullie tips.

                      Ik denk dat ik zowiezo een 50mm 1,8 bijkoop.
                      En ik kan misschien tweedehands een 85mm 1,8 bijkopen

                      Een flitser heb ik spijtig genoeg nog niet maar die kan ik normaal gezien wel lenen.

                      Comment

                      Working...
                      X