Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trage autofocus tamron 24-70 2.8 g2??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trage autofocus tamron 24-70 2.8 g2??

    Ik fotografeer nu al enkele jaren met mijn D810 en 2 tamron lenzen, de 24-70 2.8 g2 en de 70-200 2.8 g2. Op zich heel tevreden van, enkel merk ik dat als ik bv een kind op een schommel frontaal wil fotograferen dat de autofocus niet kan volgen. Is dit normaal? Want deze lenzen zouden toch een redelijk snelle autofocus moeten hebben en een kind dat schommelt gaat nu toch ook niet zo heel snel lijkt me...

    Iemand een idee? Of verwacht ik te veel?
    Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

  • #2
    Re: Trage autofocus tamron 24-70 2.8 g2??

    Richt je de camera op de bewegende schommel en stel je dan scherp op de bewegende schommel? Je zou ook eens dit kunnen proberen:
    een schommel staat 2x per slinger stil, op één van die twee momenten stel je scherp, eventueel handmatig voor instellen, als een camera eenmaal gelocked is, kan die meestal prima volgen.
    Met de traagste AF-lens(Nikkor 80-400 schroevendraaier)n en een D700, heb ik deze manier heb ik de snelste dingen kunnen fotograferen, bij paardrijden focussen op de start(stilstand) en dan volgen tot het juiste moment en dan klik.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Trage autofocus tamron 24-70 2.8 g2??

      Die lens zijn AF is idd aan de trage kant. Meestal niet echt een probleem.
      Maar zo een schommel heeft toch behoorlijk wat snelheid. Dat bijhouden is best wel lastig voor de lens en AF systeem.
      Trekt ook zeer veel vermogen uit uw batterij. Zeker omdat het steeds op en af is.
      De reden is dat dit type zoomlens zeer veel glas (gewicht) in beweging heeft om zijn AF te doen werken.