Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina

    Beste,

    Een paar dagen geleden had ik een vraag in verband met groothoeklens.
    Na wat twijfel denk ik dat ik voor een tokina ga,het enige waar ik nog aan denk is ofwel:
    11-16f2.8
    12-24f4
    Het prijsverschil is miniem,de ene lens is wat lichtgevoeliger dan de andere,en de andere heeft wat meer zoombereik kunnen jullie mij hier wat tips geven alles is welkom.

    mvg
    Gerrit

  • #2
    Re: Tokina

    Hoi daar;

    Ik heb de Tokina 11-16mm2.8f en ben daar enorm tevreden van....mooi scherp tot in de hoeken en bijna geen vervorming...en deze is makkelijk te bwerken.

    Ik raad u deze aan omdat ik ze al veelvuldig heb gebruikt...ze is echt wel breed...ik vind dat de zoom-factor niet echt een doel is bij breedbeeldlenzen je moet er zo wie zo anders mee te werk gaan....maar voor landschappen en grote groepsfoto's van heeeel dicht bij een echt toplensje.

    Maar waarom open je 2 toppics over eenzelfde vraag....ik had je al geantwoord in de vorige toppic
    zie link

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


    Succes

    Grtz

    Dirk
    Last edited by Templar; 20 oktober 2010, 19:16.
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Tokina

      Hallo,
      Bedankt voor je reactie aangezien de verschillende reviews die ik gelezen heb zal het toch de 11-16 f2.8 worden.
      En in verband met de twee toppics ik heb nog niet zoveel gebruik gemaakt van deze site en ben op gebied van pc een nerd vandaar.

      Comment


      • #4
        Re: Tokina

        Er gaat ook een nieuwe tokina uitkomen, 16-28mm F2,8

        misschien ook het overwegen waard?

        Comment

        Working...
        X