Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 28-70 f2,6-2,8 atx Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 28-70 f2,6-2,8 atx Pro

    Iemand ervaring met deze lens ?

    Ik zoek een FF lens voor op mijn Nikon D4 , bedoeling landschap en eventueel portret...
    zag ergens een 2de hands en prijs loopt tenminste niet uit de hand ...zodoende ?

    Thx
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Tokina 28-70 f2,6-2,8 atx Pro

    Ik heb de lens ooit gehad rond 2005 en toen al was het echt de mindere in vergelijking met bijvoorbeeld een Nikon 28-70 of later 24-70.
    Met deze lens doe je je body zo veel te kort dat je die beter kunt laten liggen. Intussen is het probleem met de Nikon AFS 28-70 dat de focusmotortjes het begeven. Best dus een Nikon 24-70mm of een recenter alternatief.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 28-70 f2,6-2,8 atx Pro

      Ik heb de lens ooit gehad rond 2005 en toen al was het echt de mindere in vergelijking met bijvoorbeeld een Nikon 28-70 of later 24-70.
      Met deze lens doe je je body zo veel te kort dat je die beter kunt laten liggen. Intussen is het probleem met de Nikon AFS 28-70 dat de focusmotortjes het begeven. Best dus een Nikon 24-70mm of een recenter alternatief.
      Thx voor je reactie, maar je noemt nu direct twee lenzen op(parade-paardjes) die 2de hands zeker een vijfvoud aan prijs hebben....

      Groetjes
      Freddy
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 28-70 f2,6-2,8 atx Pro

        Op een D4 zou ik nu ook kiezen voor de Nikon 24-70.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Tokina 28-70 f2,6-2,8 atx Pro

          Freddy, de prijs zal wel aanlokkelijk zijn maar wat als de foto's niet zo zijn zoals op voorhand in gedachte had?
          Dan ge je dit objectief in de kortste keren vanaf willen zijn en ga je uiteindelijk gaan voor die 24 - 70.
          IK heb Canon en had een 5D MkIII en met de Canon 24 - 70 maakte ik toch vrij scherpe foto's die bovendien mooie kleuren gaf.
          Ik heb dit objectief een tijd geleden aan Sieg gekocht en er was heus niemendal te zien dat die tweedehands was.
          Op mijn 90D die ik nu heb, lijkt die lens nog beter te zijn geworden.
          Niets van Nikon kennende ben ik er zeker van dat hun 24-70 ook een prachtig objectief zal zijn waar je bovendien veel plezier zult aan beleven.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Tokina 28-70 f2,6-2,8 atx Pro

            Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
            Thx voor je reactie, maar je noemt nu direct twee lenzen op(parade-paardjes) die 2de hands zeker een vijfvoud aan prijs hebben....

            Groetjes
            Freddy
            Een vriend van me wil zijn Nikon verkopen voor rond de 800... lijkt me niet 5x de prijs? De door jou genoemde Tokina viel 15 jaar geleden al tegen...
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Tokina 28-70 f2,6-2,8 atx Pro

              Een vriend van me wil zijn Nikon verkopen voor rond de 800... lijkt me niet 5x de prijs? De door jou genoemde Tokina viel 15 jaar geleden al tegen...
              Daar heb je gelijk in ...is 4x de prijs...toch bedankt voor de reactie....
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: Tokina 28-70 f2,6-2,8 atx Pro

                Ik heb die Tokina 28-70, ooit goedkoop gekocht als standaardlens voor mijn D700. Er staan enkele lovende reviews op het web, mijn Tokina 12-24 is fantastisch en ik hoopte dat die 28-70 vergelijkbaar zou zijn. Niet dus, of toch geen resultaten die me van mijn sokken blazen. Uiteindelijk loop ik meer rond met een 50 en 105mm combo en komt de Tokina maar zelden uit de kast.
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                Comment


                • #9
                  Re: Tokina 28-70 f2,6-2,8 atx Pro

                  Ik zou zeggen beter een kens van 800 waar je blij van wordt dan een van 200 die om te janken is 😜
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tokina 28-70 f2,6-2,8 atx Pro

                    Ik heb die lens ooit gehad (gekregen bij een occasie toestel) . Het was de slechte lens die ik ooit gehad heb ;-)

                    Johan

                    Comment

                    Working...
                    X