Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tilt Shift - Samyang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tilt Shift - Samyang

    Voor mijn Sony Alpha 850 en 350 zoek ik een Tilt Shiftlens. De objectieven van Hartblei en Schneider optics zijn zeker van goede kwaliteit maar jammer genoeg is het prijskaartje niet mals.
    Er gaan echter geruchten dat Samyang binnenkort een 24mm/f3.8 tilt shift op de markt brengt. Als dat zo is dan zal deze vast een stuk goedkoper zijn dan de eerder genoemde, alleen is het niet zo eenvoudig om te checken of de geruchten wel degelijk kloppen?
    Enig idee waar ik deze info kan vinden?
    Op Rugift vond ook TS-lenzen (waarschijnlijk van Russische makelij?). Iemand ervaring mee? ( http://www.rugift.com/photocameras/m...minolta-af.htm )
    Last edited by Zippatje; 23 juni 2012, 09:16.

  • #2
    Re: Tilt Shift - Samyang

    of een Tilt Adapter.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Tilt Shift - Samyang

      er is inderdaad sprake van een 24TS bij Samyang. Op hun site is daar nog niets van te vinden. Er was een fotomontage elders van de 24mm Samyang op de TS basis van Nikon.

      @Bouk: een TS adapter heb ik nog niet gezien, als het al bestaat, dan heb je mijns inziens hetzelfde probleem als met een tussenring: je kunt niet meer op oneindig scherpstellen (of zelfs veraf, afhankelijk van de dikte (dus lengte...)) van de adapter

      Met een Lensbaby kun je al ergens komen, ook Loreo heeft een PC-lensje (kost zo'n 25-30 euro, kun je amper voor bedrogen worden.)
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #4
        Re: Tilt Shift - Samyang

        De tiltadapters, geen shift, zijn ervoor de systeemcamera's en benutten het verschil in registerafstand.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Tilt Shift - Samyang

          Eindelijk! Daar is ie dan: de Tilt-Shiftlens van Samyang....
          Eerste kennismaking op Photokina. Hopelijk valt te prijs ook mee.

          Comment


          • #6
            Re: Tilt Shift - Samyang

            Hi

            je kan voor een volwaardige Nikon Tilt en Shift gaan, voor een Samyang maar voor degenen die enkel even willen proeven van tilt voor minder dan 100 USD een adapter gebruiken van Arax, Nex, ... Google maar even en kijk even naar de resultaten.

            Ik ga naar Photokina en wil zeker de stand van Samyang even bezoeken, maar vorig jaar had ik een 85 mm 1.4 van Samyang op mijn toestel en dat was zo slecht van beeldkwaliteit ! Ik vrees dat ik een defect exemplaar had gekregen want anders is dit in vergelijking met mijn huidige 85 1.4 van Nikon werkelijk vele klassen minder.

            Een Lensbaby is ook experimenteren maar welliswaar met een plastiek lens.
            Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

            Comment


            • #7
              Re: Tilt Shift - Samyang

              Hmmm.... de adapters van Arax, Mirex, ... ook niet alles. Bovendien moet je deze (zeker de Mirex-adapter) combineren met een Mamya-lens of equivalent daarvan.

              Van Samyang hoor en lees ik anders ook veel goeds. Ik wil in elk geval de TS eens op mijn camera testen en daarna pas oordelen.

              Lensbaby is inderdaad leuk voor een experiment, maar meer dan dat is het niet.

              Comment


              • #8
                Re: Tilt Shift - Samyang

                Van een hartblei... zeiss over een samyang, naar een lensbaby is een serieuze afstand. Desondanks heb ik altijd die 120mm hartblei eens willen uitproberen op (nikon) FX. Weet iemand die ergens te huur, of kan ik die bij iemand in studio onder handen nemen?

                Thanks!
                F.

                Comment


                • #9
                  Re: Tilt Shift - Samyang

                  Ik zou zeggen: 'op naar Photokina' !!
                  Daar kan je vast en zeker je favoriete lens eens op je camera zetten en achteraf de beelden thuis beoordelen. Test meteen ook de Schneider Kreuznach en Samyang, dan kan je even vergelijken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tilt Shift - Samyang

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zippatje Bekijk bericht
                    Ik zou zeggen: 'op naar Photokina' !!
                    Daar kan je vast en zeker je favoriete lens eens op je camera zetten en achteraf de beelden thuis beoordelen. Test meteen ook de Schneider Kreuznach en Samyang, dan kan je even vergelijken.
                    Zo! Terug van Photokina...
                    De Samyangstand bezocht. De TS-lens was daar inderdaad te bewonderen 'in een glazen kastje'. Dit is toch de klucht van de eeuw?
                    Ook aan Schneider-Kreuznach een bezoekje gebracht. Da's topmateriaal uiteraard, maar de prijs is ook top.
                    Hartblei (Zeiss-glas) niet te bespeuren op Photokina. Jammer...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tilt Shift - Samyang

                      Ik had me graag deze lens besteld maar de fotozaak waar ik die wilde bestellen had er geen probleem mee deze te bestellen voor mij maar er was geen terug garantie. Deze zaak had reeds enkele Samyang lenzen verkocht maar evenveel klanten hadden deze terug gebracht. Samyang werd omschreven als "rommel". Dit heeft me doen besluiten uit te kijken naar een 2de hands Nikon.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tilt Shift - Samyang

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Ik had me graag deze lens besteld maar de fotozaak waar ik die wilde bestellen had er geen probleem mee deze te bestellen voor mij maar er was geen terug garantie. Deze zaak had reeds enkele Samyang lenzen verkocht maar evenveel klanten hadden deze terug gebracht. Samyang werd omschreven als "rommel". Dit heeft me doen besluiten uit te kijken naar een 2de hands Nikon.
                        2de hands is een synoniem van terugbrengen. Samyang zijn over het algemeen manuele lenzen, het vraagt wat expertise om daarmee overweg te kunnen, zeg maar leercurve. Niet iedereen haalt de bochten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tilt Shift - Samyang

                          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                          2de hands is een synoniem van terugbrengen. Samyang zijn over het algemeen manuele lenzen, het vraagt wat expertise om daarmee overweg te kunnen, zeg maar leercurve. Niet iedereen haalt de bochten.
                          Meteen alle Samyanglenzen 'rommel' noemen vind ik wel héél kort door de bocht!
                          Maar ik zou hoe dan ook nooit zo'n TS bestellen zonder deze eerst eens uitgebreid getest te hebben.
                          En het vergt inderdaad wat ervaring om een TS-lens te hanteren, een MF is zo goed als standaard bij TS-lenzen ongeacht het merk.

                          Ik weet overigens ook niet zeker of de Nikon TS-lenzen zó erg top zijn. Daarvoor moet je naar Schneider of Hartblei. Anders eens kijken naar Arca Swiss: https://www.badgergraphic.com/store/..._detail&p=3149

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tilt Shift - Samyang

                            Over de TS lenzen kan ik niet spreken, maar ik bezit wel de Samyang 8mm f/3.5 fisheye, en dit is een superscherpe lens. Ik gebruik fisheye niet zo vaak, maar ik wil deze lens gewoon niet wegdoen omdat ze zo goed is.
                            Volgens mij brengen vel mensen Samyang lenzen terug omdat ze MF zijn, maar qua optische kwaliteit zijn ze super!

                            Comment

                            Working...
                            X