Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconvertor 1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Teleconvertor 1.4

    Beste leden,

    Ik heb vandaag een tweedehands teleconvertor FOCA HR 1.4X M-AF gekocht.
    Met mijn Minolta 50mm 1.4 werkt de autofocus normaal. Ik heb ook nog de Sony 18-70 , de Minolta 35-80 en de Minolta Maxxum AF Zoom 75-300. Bij deze 3 werkt dan alleen de manuele focus, is dit normaal?

    Mvg,

    Mario.

  • #2
    Re: Teleconvertor 1.4

    Oorspronkelijk geplaatst door Hercules 1967 Bekijk bericht
    Beste leden,

    Ik heb vandaag een tweedehands teleconvertor FOCA HR 1.4X M-AF gekocht.
    Met mijn Minolta 50mm 1.4 werkt de autofocus normaal. Ik heb ook nog de Sony 18-70 , de Minolta 35-80 en de Minolta Maxxum AF Zoom 75-300. Bij deze 3 werkt dan alleen de manuele focus, is dit normaal?

    Mvg,

    Mario.
    Ja, dat is normaal.
    Een 2x converter geeft 2 stoppen verlies en dan zit je met die lensjes in de F waarden die het niet meer doen.....

    Comment


    • #3
      Re: Teleconvertor 1.4

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Ja, dat is normaal.
      Een 2x converter geeft 2 stoppen verlies en dan zit je met die lensjes in de F waarden die het niet meer doen.....
      Het is wel een 1.4 X convertor.
      Stelt het probleem van autofocus verlies zich daar ook?
      Ik vind het wel raar dat ik wel autofocus heb bij die 50mm 1.4 lens en niet bij die andere 3 lenzen.

      Comment


      • #4
        Re: Teleconvertor 1.4

        Oorspronkelijk geplaatst door Hercules 1967 Bekijk bericht
        Het is wel een 1.4 X convertor.
        Stelt het probleem van autofocus verlies zich daar ook?
        Ik vind het wel raar dat ik wel autofocus heb bij die 50mm 1.4 lens en niet bij die andere 3 lenzen.
        Zodra de resulterende F groter wordt dan 5.6 is het over met de autofocus, kennelijk zijn het lensjes waarbij dat het geval is.
        Bij die 3 is het aan de lange kant al F5.6 zonder converter, dat wordt dan F8....

        Duidelijk?

        Comment


        • #5
          Re: Teleconvertor 1.4

          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Zodra de resulterende F groter wordt dan 5.6 is het over met de autofocus, kennelijk zijn het lensjes waarbij dat het geval is.
          Bij die 3 is het aan de lange kant al F5.6 zonder converter, dat wordt dan F8....

          Duidelijk?
          Weeral iets bijgeleerd!
          Dat is in mijn ogen de bedoeling van een forum, elkaar slimmer maken.
          Hartelijk dank.

          Mvg,

          Mario.

          Comment


          • #6
            Re: Teleconvertor 1.4

            Als ik het dan goed begrijp heeft het enkel zin om met een lens tot f2.8 in combinatie met 1.4x convertor te werken om onder die f5.6 te blijven wil je de autofocus blijven behouden?
            En wat dan met een 500mm f8, heeft die autofocus (zonder converter)?

            Comment


            • #7
              Re: Teleconvertor 1.4

              Ik weet niet exacr wat een Minolta qua AF aankan...., ik vermoed hooguit F5.6
              Een F4 lens met 1.4 TC wordt F5.6

              Comment

              Working...
              X