Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teleconverter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • teleconverter

    Heeft iemand hiermee ervaringen mee ? Graag jullie reacties
    Fuji x 100 f

  • #2
    Re: teleconverter

    ze kunnen heel handig zijn zo af en toe...
    Mijn ervaring is dat de 1.4 converters vrij redelijk zijn en de 2x converters geven vrijwel nooit een bevredigend resultaat...
    groet Edwin
    Mijn Foto's

    Comment


    • #3
      Re: teleconverter

      1.4 is bruikbaar. 2x alléén op prime.

      Mijn advies voor af en toe bruikbaar. Voor vaker koop je beter gelijk de juiste lens.
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: teleconverter

        Ik vind dat die enkel bruikbaar zijn op lichtsterke L-lenzen, op ander lenzen merk je wel kwaliteitsverlies.
        Ik heb '1.4x kenko pro' en gebruik ik af en toe op mijn canon 70-200L 2.8, ik heb ook '2.0x canon II' maar gebruik ik bijna nooit.
        Doordat de lens minder lichtsterk wordt krijg je vaker problemen met scherpstellen en AutoFocus wordt trager; bij een TC1.4x en een 2.8 lens valt dat nog mee.
        De convertors van Canon passen enkel op de canon L lenzen, want ze steken vooraan ver uit.
        De 'kenko 1.4 pro' zou ik wel aanraden, is goed, niet te duur, past op bijna alle lenzen, compact en kan ik altijd meenemen.
        Het beste is sparen voor een goede telelens.

        Comment


        • #5
          Re: teleconverter

          bedankt voor de reacties
          Fuji x 100 f

          Comment


          • #6
            Re: teleconverter

            Mijn ervaring : sigma converters werken niet op alle lenzen, zelfs niet op sommige sigma lenzen. Vb : Sigma TC 1.4 werkt prima op 24-135/2.8-4.5,
            met beperkingen (geen AF) op 70-200/2.8, niet op 50-500 ( nul metering en foto's nemen alleen mogelijk in M stand en mits diafragma op de lens zelf in te stellen). Tamron 2X convertor werkt dan weer wel op al mijn lenzen met behoud van metering en AF.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: teleconverter

              Kenko 1.4 Pro gaf bij mij soms focus problemen op de 70-200 2.8 VR. Maar wie weet, lag het niet aan de contactjes die bevuild waren. Heb gelijkaardig probleem recent meegemaakt met mijn D70, waarbij ik focus en belichtingsproblemen kreeg met al mijn lenzen. Na grondig reinigen van de contactpunten in het camerahuis was het probleem opgelost. Heb ondertussen de Kenko van de hand gedaan, maar had toen nog geen notie dat bevuilde contacten wellicht oorzaak van focusprobleem kan zijn. Zal het wellicht nooit meer weten want heb de converter ondertussen van de hand gedaan en als ik er nog eens een koop zal ik toch wel bij het eigen merk blijven. Maar een goede raad blijft : reinig regelmatig eens de contactjes met eclipse of methanol, dit zou bepaalde problemen kunnen oplossen.

              Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: teleconverter

                Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                Mijn ervaring : sigma converters werken niet op alle lenzen, zelfs niet op sommige sigma lenzen. Vb : Sigma TC 1.4 werkt prima op 24-135/2.8-4.5, met beperkingen (geen AF) op 70-200/2.8, niet op 50-500 ( nul metering en foto's nemen alleen mogelijk in M stand en mits diafragma op de lens zelf in te stellen). Tamron 2X convertor werkt dan weer wel op al mijn lenzen met behoud van metering en AF.
                Normaliter zou de Sigma 1.4TC perfect (dus incl. AF!) moeten werken op de 70-200 f2.8 want hij is er in feite speciaal voor gemaakt!!! Ook op de 100-300 dacht ik. Op 50-500 is idd. enkel MF mogelijk. Maar daarbij "nul metering" en ook "diafragma op de lens zelf in te stellen", dat gaat m.i. wél wat ver...????

                Er is toch wat die Sigma TC's . Zo las ik in hun brochure/website dat bvb. de 1.4TC wél AF zou werken op de 180 f3.5 Macro, maar dat hij enkel MF zou werken op de lichtsterkere 150 f2.8 Macro??? Begrijpe wie kan.

                De Sigma TC's zijn duidelijk dedicated voor slechts een zeer beperkt aantal eigen lenzen en zelfs de 50-500 is slechts vanaf 100 mm te gebruiken met hun eigen merk TC's.

                Hoe zit dat eigenlijk bij gebruik van de Tamron/Kenko TC op de Bigma? Ben je daarmee ook beperkt vanaf 100 tot 500, of kan je in dit geval wél het volledige bereik 50-500 benutten?

                Hoe dan ook, ik denk dat ik toch maar een meer universeler 1.4 TC ga kopen die op meerdere (Nikon én Sigma) objectieven past, bvb. de Tamron Pro of Kenko Pro (denk dat beiden identiek zijn!?...).

                Eén ding is zeker, vooraleer ik een TC aankoop, zal ik hem beslist grondig uittesten op al mijn objectieven.

                Comment


                • #9
                  Re: teleconverter

                  Ik heb een Tamron TC(pro versie) en die werkt op mijn Nikon lenzen en bij mijn Sigma lenzen, enkel op de non HSM lenzen. Het schijnt dat voor HSM lenzen enkel de Sigma TC werkt.

                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: teleconverter

                    Ik heb de sigma 1.4 en 2x voor op mijn 120-300 2.8. Daar geven ze allebij zeer goede resultaten vind ik. Op de 150mm macro geven ze idd dikwijls problemen. Soms werkt de AF, dan weer heel traag, soms zelfs helemaal niet...
                    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                    Comment


                    • #11
                      Re: teleconverter

                      Hoe zit dat eigenlijk bij gebruik van de Tamron/Kenko TC op de Bigma? Ben je daarmee ook beperkt vanaf 100 tot 500, of kan je in dit geval wél het volledige bereik 50-500 benutten?

                      Tamron x werkt nagenoeg zonder problemen op de 50-500, enkel de AF duurt efkes maar doet het uiteindelijk wel. Alleen Sigma's 1,4 weigert dus dienst op mijn 50-500, geeft gewoon error F--
                      fotosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: teleconverter

                        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                        Ik heb een Tamron TC(pro versie) en die werkt op mijn Nikon lenzen en bij mijn Sigma lenzen, enkel op de non HSM lenzen. Het schijnt dat voor HSM lenzen enkel de Sigma TC werkt.

                        Hubert
                        Begrijp ik daaruit dat de Tamron (Pro) géén contactpunten heeft om de HSM aan te sturen, maar wél een nokkenasje om de AF direkt vanuit de camera te sturen?...

                        Ik zou een 1.4TC kopen, vooral voor toepassing op de Sigma 150mm f2.8 Macro DG HSM.
                        Iemand praktische ervaringen met deze combinatie????

                        Comment

                        Working...
                        X