Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconverter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Teleconverter

    Daar ik door ziekte ( leukemie) heel lang afwezig ben geweest heb en een nieuw account aangemaakt want eerst werkte niet meer ik nu een vraagje.Ik heb een 7D en de eerste tamron 150/600 en zou daar graag een 1.4 teleconverter op gebruiken , dewelke zou ik best kunnen nemen.
    François

  • #2
    Re: Teleconverter

    de Tamron TC-X14, Kenko 1.4

    maar het geen ik tegen kom is dat een TC op de eerste versie T150-600mm niet je van het is en dat je je geld "beter" aan andere zaken kunt besteden.

    Comment


    • #3
      Re: Teleconverter

      Van waar ben je afkomstig? Ik heb een 1,4x versie III van Canon liggen. Mag je steeds even komen uitproberen als je wilt

      Comment


      • #4
        Re: Teleconverter

        Nete ,heide is wat ver voor Dendermonde.Maar toch bedankt voor aanbod.En allen bedankt voor de reacties.
        François

        Comment


        • #5
          Re: Teleconverter

          Is niet echt een lens die zich leent om er een extender op te plaatsen, de kwaliteit en zeker de focussnelheid kan het niet aan.
          Tevens weet ik niet echt zeker of je 7D nog wel zou focussen met die extender ertussen

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Teleconverter

            Kenko converters passen op bijna alle lenzen, en bij de meeste camera's blijft de autofocus gewoon werken.
            Maar bij sommige combinaties (sommige Canon camera's + bepaalde lenzen) is het mogelijk dat de camera "vastloopt" als je er een foto mee probeert te maken.
            Dat heb ik zelf gezien bij het testen van lenzen in combinatie met een Kenko 1,4x teleconverter op een 7D, 5D MKIII en een 1Dx.
            Bij de meeste lenzen zijn werkt alles zonder problemen, maar bepaalde combinaties zorgen dus voor problemen (ik weet al niet meer welke combinaties voor problemen zorgden, de Canon 70-300 L IS werkte wel probleemloos met de Kenko 1,4x, maar bij sommige andere lenzen kon je geen foto gemaakt krijgen, en liep de camera vast, de accu even verwijderen was de enige manier om de camera terug aan de praat te krijgen).

            Maar het is hier ook al door anderen vermeld, de beeldkwaliteit van die combinatie zou wel eens flink kunnen tegenvallen, een heel scherpe lens levert doorgaans nog een aanvaardbare beeldkwaliteit in combinatie met een 1,4x teleconverter, maar de beeldkwaliteit van zo'n 150-600 is doorgaans toch een stuk minder dan die van de betere primes (of veel duurdere zoomlenzen).
            Daardoor is het soms beter om gewoon een stuk te croppen uit het beeld dan om een teleconverter te gebruiken.
            De 150-600 is al f6,3 op 600mm; als daar nog een teleconverter bij tussen zit, dan komt er nog een hele stop minder licht binnen, als de autofocus dan nog werkt, dan is die een stuk minder betrouwbaar en trager, maar omdat de maximale diafragma opening zo beperkt is zal diffractie de beeldkwaliteit ook nog eens slechter maken, bovenop de optische kwaliteiten van die combinatie die er ook een stuk op achteruit gaan.
            Daardoor denk ik dat het niet echt interessant is om zo'n 150-600 te combineren met een 1,4x teleconverter.
            Je kan het proberen, maar ik denk dat je die teleconverter na een paar keer proberen gewoon in de fototas zal laten zitten, omdat die niet veel voordeel oplevert ten opzichte van het beeld 1,4x te croppen in de nabewerking.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Teleconverter

              Dat is zinloos op die lens. Een 1.4x tc werkt goed op een 500 of 600 F4 maar niet op een budget telelens.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Teleconverter

                Hoi,
                Kom, kom Alex, niet zo negatief... ook met een budgetlens kun je spelen.
                Maar met de eerste Tamron 150-600 lens, valt niet zo veel te spelen, voor zover míjn kennis rijkt.
                Ik gebruik een Sigma, de 150-600 Contemporary, ook een budgetlens.
                Met zomaar een 1,4x extender werkt deze niet op een spiegelreflex.
                Met de eigen Sigma TC-1401 1,4x extender wel. En behoorlijk oké.
                Een voorbeeld met een Nikon D850:
                DS0_3387 by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
                Of deze:
                DS0_3397 by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
                Met mijn huidige Nikon Z7 maak ik het nog bonter... ik knoop er nóg een 1,4x extender eraan.
                playtime by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
                1200 mm!!
                Heggemus by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
                DS0_2289_1 by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
                Natuurlijk gaat dit met een 500 of 600mm F4 veel en veel beter, maar het budget moet dan ook vele malen hoger liggen.
                En je spiertjes moeten meer getrained zijn

                Comment


                • #9
                  Re: Teleconverter

                  Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                  Hoi,
                  Kom, kom Alex, niet zo negatief... ook met een budgetlens kun je spelen.
                  Maar met de eerste Tamron 150-600 lens, valt niet zo veel te spelen, voor zover míjn kennis rijkt.
                  Ik gebruik een Sigma, de 150-600 Contemporary, ook een budgetlens.
                  Met zomaar een 1,4x extender werkt deze niet op een spiegelreflex.
                  Met de eigen Sigma TC-1401 1,4x extender wel. En behoorlijk oké.
                  Met deze foto's laat je dus eigenlijk duidelijk zien wat wij hier schrijven.
                  De kwaliteit is ronduit niet goed meer
                  Oké, als waarnemingsplaatjes kan dat nog dienen maar voor de rest ....
                  Er zit geen enkele scherpe opname tussen


                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Teleconverter

                    Sluit mij aan bij Sieg, BB en Alex.

                    Wat dikwijls ook vergeten wordt is dat op een cropcamera het kwaliteitsverlies sneller optreedt.
                    Bovendien kan je minder hoog in de ISO gaan zodat je belichtingspeelruimte minder is.

                    Je ziet van de 150-600 zooms dan ook veel meer goede opnamen op 600mm met een FF.

                    Ook met een supertele, waar een 1.4 extender nog zeer goed werkt op een crop, is een 2.0 op de grens, wat niet zo blijkt te zijn op een FF.

                    De uiteindelijke vergroting met een crop x 1.4 is ongeveer hetzelfde als met een FF x 2.0, waarbij de FF minder ruis zal hebben bij weinig licht.

                    Als je dan toch zo'n grote/zware combinatie hebt valt het voordeel van een crop grotendeels weg.
                    Nu de kans groot is dat er geen opvolger komt voor de 7DII is dat niet zo'n groot probleem .

                    Tot slot moet je een zeer heldere en stabiele lucht hebben om op een 600mm nog een extender te kunnen zetten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Teleconverter

                      Hoi,
                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Met deze foto's laat je dus eigenlijk duidelijk zien wat wij hier schrijven.
                      De kwaliteit is ronduit niet goed meer
                      Oké, als waarnemingsplaatjes kan dat nog dienen maar voor de rest ....
                      Er zit geen enkele scherpe opname tussen


                      grts
                      Sieg
                      Sorry Sieg,
                      Als ik bij de Heggemus kan zien, hoe die z’n haren gekamd heeft, vind ik ‘m voldoende scherp.
                      Die is zelfs met 2x 1,4 extender genomen...
                      Het hout bij de Roodborst is ook scherp, alsmede het nootjesnet bij de Pimpelmees.
                      Deze heb ik met een beetje te lange sluitertijd genomen, daarom zijn deze beweeglijke vogeltjes niet geheel scherp.
                      Natuurlijk kunnen zulke platen scherper, wellicht gemakkelijker als je 8 tot 12k aan Euro’s meer aan glas uitgeeft.
                      Dus helaas, ik deel uw kritiek deze keer niet.
                      Excuus voor de wat late reactie, ik ben van een vakantie in Baskenland aan het genieten.
                      Groet.
                      Adrie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Teleconverter

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Kenko converters passen op bijna alle lenzen, en bij de meeste camera's blijft de autofocus gewoon werken.
                        Maar bij sommige combinaties (sommige Canon camera's + bepaalde lenzen) is het mogelijk dat de camera "vastloopt" als je er een foto mee probeert te maken.
                        Dat heb ik zelf gezien bij het testen van lenzen in combinatie met een Kenko 1,4x teleconverter op een 7D, 5D MKIII en een 1Dx.
                        Bij de meeste lenzen zijn werkt alles zonder problemen, maar bepaalde combinaties zorgen dus voor problemen (ik weet al niet meer welke combinaties voor problemen zorgden, de Canon 70-300 L IS werkte wel probleemloos met de Kenko 1,4x, maar bij sommige andere lenzen kon je geen foto gemaakt krijgen, en liep de camera vast, de accu even verwijderen was de enige manier om de camera terug aan de praat te krijgen).

                        .............
                        Ik heb opgemerkt dat bij gebruik van een kenko 1.4 converter de camera inderdaad vastliep bij gebruik van sommige lenzen. Het uitschakelen van de af-fine tuning loste het probleem van vastlopen wel op.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Teleconverter

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
                          Ik heb opgemerkt dat bij gebruik van een kenko 1.4 converter de camera inderdaad vastliep bij gebruik van sommige lenzen. Het uitschakelen van de af-fine tuning loste het probleem van vastlopen wel op.
                          Hmmm, da's dan iets wat ik eens rap moet gaan proberen, ik heb een Kenko 2x converter en heb wel al gemerkt dat de autofocus met sommige lenzen niet lekker wil maar ik heb het nog niet geprobeerd met mijn Tamron 150-600
                          @Adrie, misschien had je beter vaste objecten als voorbeeld aangehouden, maar Sieg had ook beter niet te zeer naar de bewogen vogeltjes gekeken en dan meteen een oordeel over kwaliteit fellen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Teleconverter

                            Oorspronkelijk geplaatst door sluiter-op-bulb Bekijk bericht
                            Hmmm, da's dan iets wat ik eens rap moet gaan proberen, ik heb een Kenko 2x converter en heb wel al gemerkt dat de autofocus met sommige lenzen niet lekker wil maar ik heb het nog niet geprobeerd met mijn Tamron 150-600
                            Bij dat probleem loopt de camera gewoon vast, die doet dan helemaal niets meer, reageert op geen enkel knopje dat er ingedrukt wordt, en het is te verhelpen door de accu er even uit te halen.
                            Het gaat dus niet over de autofocus die niet goed wil werken, als de autofocus niet snel reageert bij gebruik van een teleconverter dan komt dat waarschijnlijk doordat het AF systeem in je camera te weinig licht binnen krijgt (als er veel licht is, en er zijn sterke contrasten op de plaats waarop er scherpgesteld wordt, dan werkt de AF waarschijnlijk nog wel behoorlijk, maar met wat minder licht en zwakkere contrasten krijgt het AF systeem het al snel moeilijk als er een teleconverter wordt gebruikt op een niet-lichtsterke lens).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Teleconverter

                              Oorspronkelijk geplaatst door sluiter-op-bulb Bekijk bericht
                              @Adrie, misschien had je beter vaste objecten als voorbeeld aangehouden, maar Sieg had ook beter niet te zeer naar de bewogen vogeltjes gekeken en dan meteen een oordeel over kwaliteit fellen
                              Ik dacht toch wel dat de vogels hier het onderwerp waren.
                              En deze opnames worden als voorbeeld met die combinatie hier geplaatst als zijnde nog goede kwaliteit.

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X