Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(tele?)objectief voor D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (tele?)objectief voor D70

    Beste BD'ers.
    Een collega wil zijn Nikon D70 (gekocht met kitlens 18-70mm) uitrusten met een bijkomende lens. Hij vroeg mij raad ivm prijs/kwaliteit. Ik moet bekennen dat ik onvoldoende op de hoogte ben van objectieven. Ik geef zijn vraag hier weer:

    Ik zou toch overwegen een lens te kopen die nog beter geschikt is om grote bouwwerken te fotograferen. Mijn huidige lens doet het schitterend, maar toch zou ik nog wat dichter in detail aspecten van een gebouw willen fotograferen.
    Bijvoorbeeld een close-up van één enkel appartement op de 10de verdieping in een appartementsblok. Of bijvoorbeeld enkel een close-up van het balkon,…
    Ik zie dat mijn huidige lens (18-70mm) hier wat tekortschiet.


    Ik vermoed dat hij voor zulke 'opdrachten' al een krachtige tele(zoom) zal nodig hebben? Wie geeft hem raad? Ik stuur de url van deze topic door. Dan kan hij zelf de antwoorden komen lezen. Veel zinvolle reacties en tips kunnen hem misschien ook overtuigen een enthoesiaste BD'er te worden?

    Fijne groeten
    eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

    eLDee's webstek

  • #2
    Re: (tele?)objectief voor D70

    Is het voor spionage ?
    Koen
    http://stuutekeer.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Re: (tele?)objectief voor D70

      Ik denk dat hij hiervoor een 80-400 VR kan gebruiken. Hij kan zijn spionagefoto's maken zonder statief
      Wel tijdens de dag, want de lens is niet echt lichtsterk maar de VR maakt veel goed.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: (tele?)objectief voor D70

        Oorspronkelijk geplaatst door JePe
        Ik denk dat hij hiervoor een 80-400 VR kan gebruiken. Hij kan zijn spionagefoto's maken zonder statief
        Wel tijdens de dag, want de lens is niet echt lichtsterk maar de VR maakt veel goed.
        Nog andere suggesties?
        eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

        eLDee's webstek

        Comment


        • #5
          Re: (tele?)objectief voor D70

          Een fieldscope (zoek eens op ED82)
          1500mm, ideaal om appartementen te bespioneren
          Last edited by Paul C; 26 september 2005, 19:46.
          www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

          Comment

          Working...
          X