Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TC20-E III ook geschikt voor 70-200 VRI

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TC20-E III ook geschikt voor 70-200 VRI

    Even een vraag,

    Ik kon zo snel niks hierover terugvinden, maar kan je de nieuwe TC2.0 v3 ook gebruiken op de oude 70-200 vrI lens?
    Of is alleen de nieuwe 70-200 lens een perfect match voor de TC2.0 v3?

    Grtz

    Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

  • #2
    Re: TC20-E III ook geschikt voor 70-200 VRI

    Passen zal ie wel, maar of de resultaten top zullen zijn betwijfel ik toch wel een beetje.
    Ik heb al een paar keer gepoogd om de TC14E II te gebruiken op de 70-200 VR I en de resultaten vielen niet echt mee. Dus denk ik niet deze nieuwe 2x converter (hoe goed ook ie is) dit zal beter doen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: TC20-E III ook geschikt voor 70-200 VRI

      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Passen zal ie wel, maar of de resultaten top zullen zijn betwijfel ik toch wel een beetje.
      Ik heb al een paar keer gepoogd om de TC14E II te gebruiken op de 70-200 VR I en de resultaten vielen niet echt mee. Dus denk ik niet deze nieuwe 2x converter (hoe goed ook ie is) dit zal beter doen.
      Hoi,

      Wordt dus sparen voor de 70-200 VRII, jammer, want ben heel tevreden over de oude 70-200 VRI , zelfs in kombinatie met de 1.4 en 1.7 TC.
      Gebruik deze op een D300 en sinds kort op een D3. Mis wel de cropfactor bij gebruik op de D3, maar wat een fijn accurate AF

      Kan je misschien aangeven wat niet beviel aan de resultaten met de TC14E-II ?
      Foto's te "soft", niet scherp genoeg?

      Grtz

      Bryan
      Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

      Comment


      • #4
        Re: TC20-E III ook geschikt voor 70-200 VRI

        Oorspronkelijk geplaatst door B-man Bekijk bericht
        Hoi,

        Wordt dus sparen voor de 70-200 VRII, jammer, want ben heel tevreden over de oude 70-200 VRI , zelfs in kombinatie met de 1.4 en 1.7 TC.
        Gebruik deze op een D300 en sinds kort op een D3. Mis wel de cropfactor bij gebruik op de D3, maar wat een fijn accurate AF

        Kan je misschien aangeven wat niet beviel aan de resultaten met de TC14E-II ?
        Foto's te "soft", niet scherp genoeg?

        Grtz

        Bryan
        Ja, te soft. Maar misschien vergelijk ik te veel met mijn 300/4 AFS...
        Toch verwachtte ik meer van een lichtsterke combinatie (f2.8 + 1.4 TCII).
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: TC20-E III ook geschikt voor 70-200 VRI

          Ik denk wel dat beiden goed samenwerken voor onderwerpen iets verder weg (> 10m) en op 12MP FX. Mijn ervaring is dat de VR1 op 200mm op f/2.8 softer wordt naarmate je onderwerp dichterbij komt, en dan zeker op 12MP DX. Dichtstoppen verhelpt dit gedeeltelijk, maar met een TC-20EIII die zeer gevoelig is voor de kwaliteit van de gebruikte lens, zit je dan snel aan f/8-11, wat de bruikbaarheid niet echt ten goede komt.

          Comment

          Working...
          X