Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron zoomlens stuk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tamron zoomlens stuk?

    Hallo, mijn Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD Canon maakt plots geen scherpe foto's meer, zowel niet in autofocus als manueel.

    Ik ben al jarenlang (ongeveer 5 jaar)zeer tevreden over dit lowcost lensje (in feite goede kwaliteit voor weinig geld). Helaas ik sta voor een raadsel, ze is niet meer bruikbaar op deze manier toch werk alles de autofocus en VC.

    Kent iemand dit probleem, bij mijn weten niet gevallen of gestoten.

    Groeten Sensor

  • #2
    Re: tamron zoomlens stuk?

    Vermoedelijk een slecht contact tussen de lens en de electronica van uw fototoestel.
    De lens eens proberen op een andere camera kan al veel duidelijk maken.
    En dan naar de speciaalzaak, al heb ik geen idee welke winkels een bekwame technieker in huis hebben.
    Amateur fotograaf,
    lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

    Comment


    • #3
      Re: tamron zoomlens stuk?

      Oorspronkelijk geplaatst door Positivo Bekijk bericht
      Vermoedelijk een slecht contact tussen de lens en de electronica van uw fototoestel.
      De lens eens proberen op een andere camera kan al veel duidelijk maken.
      En dan naar de speciaalzaak, al heb ik geen idee welke winkels een bekwame technieker in huis hebben.
      Het probleem doet zich ook voor op mijn reserve camera, de contacten van de lens zijn ook al gereinigd...
      Groeten Sensor

      Comment


      • #4
        Re: tamron zoomlens stuk?

        Als je met andere lenzen nog steeds scherpe beelden hebt dan zal het bij de 70-300 om kalibratie gaan.
        Binnen brengen bij een goede winkelier en de lens laten afstellen.
        Als je ze niet veel gebruikt kan het ook om gewoonweg smering gaan. Gewoon wat speciaal vet laten aanbrengen op het helical, of zelf doen.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: tamron zoomlens stuk?

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Als je met andere lenzen nog steeds scherpe beelden hebt dan zal het bij de 70-300 om kalibratie gaan.
          Binnen brengen bij een goede winkelier en de lens laten afstellen.
          Als je ze niet veel gebruikt kan het ook om gewoonweg smering gaan. Gewoon wat speciaal vet laten aanbrengen op het helical, of zelf doen.
          Nou ja ze komt van mediamarkt niet dat dat veel uitmaakt denk ik vermits de garantie toch al lang voorbij is, waarschijnlijk neemt de plaatselijke speciaalzaak ze ook aan voor reparatie. Ik loop eens binnen bij Mediamarkt voor een prijsoffertje want ze zullen eerst wel voorstellen voor een (hoe noem je dat ook alweer? eerst probleem vasstellen en dan beslissen om het te laten repareren) Alles hang natuurlijk af van de reparatiekost...
          Groeten Sensor

          Comment


          • #6
            Re: tamron zoomlens stuk?

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Als je met andere lenzen nog steeds scherpe beelden hebt dan zal het bij de 70-300 om kalibratie gaan.
            Binnen brengen bij een goede winkelier en de lens laten afstellen.
            Als je ze niet veel gebruikt kan het ook om gewoonweg smering gaan. Gewoon wat speciaal vet laten aanbrengen op het helical, of zelf doen.
            Ja dat had ik wel graag geweten hoe je dat zelf doet en met welk vet (als de klus niet te ingewikkeld is ;-) )
            Groeten Sensor

            Comment


            • #7
              Re: tamron zoomlens stuk?

              Kan voor elk objectief anders zijn.
              Hoe te openen vind je meestal op YT en het is DIT (klik) vet die je nodig hebt.
              Vrij duur maar alle Japanse merken gebruiken dat vet.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: tamron zoomlens stuk?

                IK ga er toch maar beter niet zelf aan beginnen, misschien weet iemand een goed adresje mag een pb sturen.
                Groeten Sensor

                Comment


                • #9
                  Re: tamron zoomlens stuk?

                  Als die op AF en manueel niet scherp stelt heb je imo een mechanisch deffect, geen electrisch.
                  Borgringen die lens(groepen) bij elkaar houden kunnen lossen.
                  Heb dit bij Nikon ook al voorgehad. Mijn front glas viel er bijna uit met een 80-200mm 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: tamron zoomlens stuk?

                    Ik heb die lens ook en als je te hard knijpt in het achterste deel van de lens werkt de AF niet goed.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: tamron zoomlens stuk?

                      Ik heb ze ook voor Nikon, als meer draagbaar en iets verder reikend alternatief voor mijn 70-200 2.8 VRII.

                      Die lenzen zijn tweedehands vaak voor 125-175 te vinden (mijn was 140 met extra UV filter er nog bij en plastic nog op het venstertje).

                      Goed nadenken, een reparatie gaat je bijna zeker meer kosten dan dit bedrag.

                      Comment


                      • #12
                        Re: tamron zoomlens stuk?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Valvert Bekijk bericht
                        Ik heb ze ook voor Nikon, als meer draagbaar en iets verder reikend alternatief voor mijn 70-200 2.8 VRII.

                        Die lenzen zijn tweedehands vaak voor 125-175 te vinden (mijn was 140 met extra UV filter er nog bij en plastic nog op het venstertje).

                        Goed nadenken, een reparatie gaat je bijna zeker meer kosten dan dit bedrag.
                        Als dat zo is dan naar glasbak ermee? Zou jammer zijn ik heb er honderden mooie fotos mee geschoten, was wel een redelijk trage lens..
                        Groeten Sensor

                        Comment


                        • #13
                          Re: tamron zoomlens stuk?

                          Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                          Als dat zo is dan naar glasbak ermee? Zou jammer zijn ik heb er honderden mooie fotos mee geschoten, was wel een redelijk trage lens..
                          En inderdaad staan al te koop vanaf 125 euro op marktplaats.
                          Groeten Sensor

                          Comment


                          • #14
                            Re: tamron zoomlens stuk?

                            De goedkoopste voor Canon die ik heb gevonden is momenteel 120 Euro in Brussel.
                            Als deze niet meer werkt, zou ik van je hart even een steen maken, ze in de vuilnisbak flikkeren,
                            en er terug eentje tweedehands kopen.
                            Die Tamron is toch wel één van de beste telelenzen die je voor je geld kan kopen hoor.
                            Wat een VC stabilisatie, daar kan Nikon een punt aan zuigen.

                            Ik vind trouwens al die Tamron SP lenzen echte koopjes voor wat je krijgt.
                            Ik heb er zelf 3:
                            - Tamron SP 90 VC F2.8
                            - Tamron SP 24-7 VC F2.8
                            - Tamron SP 70-300 VC F4-5.6
                            Last edited by Valvert; 6 december 2018, 20:49.

                            Comment


                            • #15
                              Re: tamron zoomlens stuk?

                              Vanaf statief en dan VC aangehad? Voor mijn gevoel is er wat mis met de VC. Zet ook eens een keer de VC uit en maak eens een foto vanaf statief en zelfontspanner.
                              Waar een wil is, is een weg
                              ---------------------------------

                              Comment

                              Working...
                              X