Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron - SP 28-75MM F2.8 AF XR DI CANON OF Canon - EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron - SP 28-75MM F2.8 AF XR DI CANON OF Canon - EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

    Welke van de 2 neem ik het best???? Welke is dus de beste uit jullie praktijk ervarings stantpunt?????
    EOS 40D + 17-55mm F/2.8 iS

    http://www.chouffke.be/

  • #2
    Re: Tamron - SP 28-75MM F2.8 AF XR DI CANON OF Canon - EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

    Op een 400D zal de EF-S 17-55 f2,8 IS zeker het beste resultaat geven, de Tamron heeft ook te weinig breedhoek om die als standaardlens te gebruiken.

    Ik heb de Tamron zelf een hele tijd gebruikt, en nu zit de 17-55 het meest op mijn 40D.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Tamron - SP 28-75MM F2.8 AF XR DI CANON OF Canon - EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

      ik zou ook voor de canon gaan, vanwege zn bereik + stabilisatie

      (beetje appelen en peren vergelijk trouwens.. tamron v 350eurie vs canon van 900 eurie)
      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

      Comment


      • #4
        Re: Tamron - SP 28-75MM F2.8 AF XR DI CANON OF Canon - EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Op een 400D zal de EF-S 17-55 f2,8 IS zeker het beste resultaat geven, de Tamron heeft ook te weinig breedhoek om die als standaardlens te gebruiken.
        Heb mijn handtekening aangepast, ga nu voor de 30d of 40d. Heb de laatste maanden al meerdere malen veranderd moet ik zeggen. Ik was eerst van plan om de 400D met kitlens te kopen dan de kitlens met IS enz….

        Nu gaat mijn voorkeur uit naar de 30d of 40d met de EF-S 17-55 f2,8 IS en ga ik doorsparen voor een deftige telelens ;-) Deze kan ik dan in tussentijd gebruiken van mijn vader : Canon - EF 70-200mm f/2.8L IS USM.

        Is die IS een grote meerwaarde op het 17-55 bereik eigenlijk?

        Bedankt
        Peter.
        Last edited by marispeter; 13 februari 2008, 14:45.
        EOS 40D + 17-55mm F/2.8 iS

        http://www.chouffke.be/

        Comment


        • #5
          Re: Tamron - SP 28-75MM F2.8 AF XR DI CANON OF Canon - EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

          Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
          ik zou ook voor de canon gaan, vanwege zn bereik + stabilisatie

          (beetje appelen en peren vergelijk trouwens.. tamron v 350eurie vs canon van 900 eurie)
          Klopt dat van die appelen en peren, maar door die appelen of peren zal het de 30d of de 40D worden
          EOS 40D + 17-55mm F/2.8 iS

          http://www.chouffke.be/

          Comment


          • #6
            Re: Tamron - SP 28-75MM F2.8 AF XR DI CANON OF Canon - EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

            Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
            (beetje appelen en peren vergelijk trouwens.. tamron v 350eurie vs canon van 900 eurie)
            In dit geval zegt de prijs echt niets maar dan ook helemaal niets over de kwaliteit...

            Comment


            • #7
              Re: Tamron - SP 28-75MM F2.8 AF XR DI CANON OF Canon - EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              In dit geval zegt de prijs echt niets maar dan ook helemaal niets over de kwaliteit...
              .. in het geval van de vgl 30d of 40d wel ?


              Dat is nu éénmaal altijd en overal het geval. De basis heb je al snel maar voor een marginale verhoging van kwaliteit betaal je buiten verhouding veel extra. Dat is zo met auto's, mp3-spelers, tv's, en noem maar op.

              Let wel: dit wil niet zeggen dat ik dat goedkeur. Dit is enkel een vaststelling.
              equipment: camera's, lenses & some imagination

              Comment


              • #8
                Re: Tamron - SP 28-75MM F2.8 AF XR DI CANON OF Canon - EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                Los van de kwaliteiten van deze lenzen is de 17-55 de interessantste omwille van zijn bereik.

                Een lens die op een body alla 400D of 40D pas begint op 28mm kan niet breed genoeg gaan. Misschien is dit geen probleem voor jou want je trekt binnen nooit foto's en gebruikt nooit groothoek. Maar ik betwijfel dat dit het geval is. Jij zal het wel weten zeker.
                Dit verschil alleen al geeft je dus aan dat de beste keuze de 17-55 is.

                Maar je kan natuurlijk eventueel ook gaan voor de tamron 17-50 f2.8(400€). Ik ben altijd verbaast dat mensen met een crop camera met de 28-75 afkomen. Dit is een heel goeie lens maar niet erg praktisch voor wat de meesten ermee willen doen.

                Maar ook tussen deze lenzen is de canon de betere lens, want heeft IS en USM en al de rest doet ze op zijn minst evengoed meestal beter, . Ik zou niet twijfelen maar je moet er het geld voor willen neerleggen natuurlijk

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron - SP 28-75MM F2.8 AF XR DI CANON OF Canon - EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Los van de kwaliteiten van deze lenzen is de 17-55 de interessantste omwille van zijn bereik.

                  Een lens die op een body alla 400D of 40D pas begint op 28mm kan niet breed genoeg gaan. Misschien is dit geen probleem voor jou want je trekt binnen nooit foto's en gebruikt nooit groothoek. Maar ik betwijfel dat dit het geval is. Jij zal het wel weten zeker.
                  Dit verschil alleen al geeft je dus aan dat de beste keuze de 17-55 is.

                  Maar je kan natuurlijk eventueel ook gaan voor de tamron 17-50 f2.8(400€). Ik ben altijd verbaast dat mensen met een crop camera met de 28-75 afkomen. Dit is een heel goeie lens maar niet erg praktisch voor wat de meesten ermee willen doen.

                  Maar ook tussen deze lenzen is de canon de betere lens, want heeft IS en USM en al de rest doet ze op zijn minst evengoed meestal beter, . Ik zou niet twijfelen maar je moet er het geld voor willen neerleggen natuurlijk
                  Tnx voor je antwoord, ga die inderd ook veel binnen gebruiken...
                  EOS 40D + 17-55mm F/2.8 iS

                  http://www.chouffke.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron - SP 28-75MM F2.8 AF XR DI CANON OF Canon - EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    In dit geval zegt de prijs echt niets maar dan ook helemaal niets over de kwaliteit...
                    oh jawel hoor.. de canon is op vele vlakken superieur aan de tamron in mijn ogen
                    - handiger bereik op cropcamera
                    - stabilisatie
                    - scherper (zelfs wide open)
                    - robuuster gebouwd
                    - usm motor dus sneller en stiller
                    - beter iq (beter geschikt voor low-light)

                    al die dingen rechtvaardigen de meerprijs wel...
                    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron - SP 28-75MM F2.8 AF XR DI CANON OF Canon - EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                      Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                      oh jawel hoor.. de canon is op vele vlakken superieur aan de tamron in mijn ogen
                      - handiger bereik op cropcamera
                      - stabilisatie
                      - scherper (zelfs wide open)
                      - robuuster gebouwd
                      - usm motor dus sneller en stiller
                      - beter iq (beter geschikt voor low-light)

                      al die dingen rechtvaardigen de meerprijs wel...
                      Ik had het hier over kwaliteit.
                      Scherper en beter iq valt nog te bezien, ik ben alvast niet overtuigd.
                      De rest klopt maar is het grote prijsverschil imho zeker niet waard.
                      Het is misschien nuttig eens wat reviews te lezen (photozone.de bijvoorbeeld).
                      Last edited by pol parasol; 14 februari 2008, 08:55.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron - SP 28-75MM F2.8 AF XR DI CANON OF Canon - EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                        Ik vind de vergelijking tussen de Tamron 28-75 en de Canon 17-55 toch een beetje vreemd omdat de FOV best erg verschillend is. Ik zou dan ook eerder de vergelijking maken tussen de Tamron 17-50 en de Canon 17-55.

                        Sterker nog, ik héb gisteren even de vergelijking gemaakt tussen deze lenzen bij Konijnenberg. Ik ben namelijk per gisteren overgegaan op Canon (kom van Pentax) en wilde dus ook een zoomlens in dit bereik. Voor mij ook de keuze tussen deze twee lenzen.

                        Wat mij voornamelijk opviel is dat de AF van de Canon veel pretter (stiller en toch een stuk sneller imho) is en dat bij de Canon de focusring niet meedraait tijdens AF, wat ik toch ook een groot voordeel vind. Bovendien heeft de Canon natuurlijk IS, maar of ik dit belangrijk vind in dit bereik weet ik nog niet. Kwa bouw vond ik de Canon dan echt weer niet veel zoveel beter dan de Tamron.

                        Heb behoorlijk lang in twijfel gestaan maar heb uiteindelijk voor op dit moment toch gekozen voor de Tamron. De scherpte van deze lens is erg goed (volgens photozone.de in ieder geval, ik heb mijn exemplaar nog niet echt kunnen testen) en het prijsverschil tussen de Tamron (€ 349,-) en de Canon (€ 829,-) was voor mij op dit moment te groot.
                        Ik ben overigens inmiddels al wel zo overtuigd van USM dat ik uiteindelijk (waarschijnlijk komende zomer wanneer ik m'n langverwachte belastingteruggaaf eindelijk krijg ) zeker zal overgaan op een Canon lens in dit bereik. Maar of dit dan de 17-55 is of de 24-70L (+ nog een UWA) weet ik nog niet. Ik heb die laatste ook in handen gehad en de bouwkwaliteit van die L lenzen is echt 't Zal voornamelijk afhangen of ik de IS ook ga missen in dit bereik. (met m'n Pentax had ik ook SR in dit bereik dus ben het wel gewend...)
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron - SP 28-75MM F2.8 AF XR DI CANON OF Canon - EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                          Ik zat al te lezen, wanneer komt de reactie om de Canon niet met de 28-75 van Tamron,
                          maar met de 17-50 van Tamron te vergelijken.
                          De Canon lijkt me ook een héle fijne lens, maar met de Tamron ben ik ook zeer tevreden.
                          IS met deze brandpuntsafstanden vind ik niet zo nodig, echter USM is wel iets...
                          Maar daar hangt dan ook wel een behoorlijk prijskaartje aan,
                          voor dat prijsverschil heb ik mezelf nu een Canon 100mm Macro gegeven...

                          De AF van de Canon 17-55 is natuurlijk een beetje sneller en beduidend stiller,
                          maar dat zie je niet aan het fotoresultaat...
                          En doof wordt je niet van de Tamron

                          Ieder heeft zo z'n voorkeuren en budget, by the way.

                          Succes
                          Adrie

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron - SP 28-75MM F2.8 AF XR DI CANON OF Canon - EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                            Ik had het hier over kwaliteit.
                            Scherper en beter iq valt nog te bezien, ik ben alvast niet overtuigd.
                            De rest klopt maar is het grote prijsverschil imho zeker niet waard.
                            Het is misschien nuttig eens wat reviews te lezen (photozone.de bijvoorbeeld).
                            reviews zegt mij niks.. ik schroef em liever op mn camera en test em zelf wel

                            maargoed, iedereen moet voor zichzelf uitmaken hoeveel iets waard is
                            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                            Comment

                            Working...
                            X