Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TAMRON lens voor Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TAMRON lens voor Nikon

    Graag de mening over volgende lens :

    TAMRON 17-50 f2.8 XR Di II LD

    Past deze lens voor mijn Nikon D200?
    Momenteel heb ik er de standaard kitlens opzitten.

    Dank,


    Filip
    www.fluidr.com/photos/fotofilip3

  • #2
    Re: TAMRON lens voor Nikon

    Deze lens werkt zeker op je D200, inclusief autofocus. Uiteraard wel opletten dat je de Nikon versie neemt, er bestaan ook versies voor de andere merken.

    Comment


    • #3
      Re: TAMRON lens voor Nikon

      En ook niet het type nemen met de BIM(build in motor, voor D40 enz), want deze zijn veel trager in AF als de schroevendraaier AF types.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: TAMRON lens voor Nikon

        Schijnt een erg degelijk alternatief te zijn voor de nikon 17-55 2.8. Enorm goede kwaliteit en goede prijs! Inderdaad wel zien dat je de nikonvariant bestelt, want je hebt dezelfde lens ook voor nikon, sony, ...

        Comment


        • #5
          Re: TAMRON lens voor Nikon

          Men heeft me ook "ingefluisterd" dat zelfs alternatieve merken beter zijn dan het origineel.

          Is dit een juiste stelling?
          www.fluidr.com/photos/fotofilip3

          Comment


          • #6
            Re: TAMRON lens voor Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door XiNiX Bekijk bericht
            Men heeft me ook "ingefluisterd" dat zelfs alternatieve merken beter zijn dan het origineel.

            Is dit een juiste stelling?
            Een gewaagde uitspraak die ik niet durf te onderschrijven.
            Ik heb een Sigma 1505-500 en dat moet zowaar de slechtste lens zijn die op mijn camera heeft gezeten. Deze is nu vervangen door een Nikor 300mm f4.0 en een tc-1.7.
            Verder ook nog een Sigma 10-20 die goed is maar niet uitmuntend.
            Ook nog de macro lens van Sigma (180mm) die dan wel héél goed is.

            Mijn 24-70 f2.8 van Nikon en bovenvermelde tele prime blijven echter mijn beste lenzen.
            Ik heb nog een Tamron gehad (ook de 24-70 f2.8) die heel goed is maar toch niet zo goed als de Nikon.

            Comment


            • #7
              Re: TAMRON lens voor Nikon

              Dus eerder kiezen voor "the original stuff" dan voor een alternatief, of zijn sommige modellen dan weer "top" en andere wat "minder"?
              www.fluidr.com/photos/fotofilip3

              Comment


              • #8
                Re: TAMRON lens voor Nikon

                Hangt veel af hoe groot je geldkist is(en hoe vol) en je eisen en gebruik. Als je altijd op f8 werkt, zal je toch niet zoveel of geen verschil merken.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: TAMRON lens voor Nikon

                  hoi,

                  De lens komt zeer zeker in de buurt van de Nikon lens.

                  Alleen is ze veel goedkoper dan die van Nikon.

                  Dus is je budget beperkt, dan is deze lens zeker een aanrader.

                  mvg
                  nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                  Comment


                  • #10
                    Re: TAMRON lens voor Nikon

                    Ik heb de lens nu een paar weken, en ze bevalt mij prima.
                    Is lichtsterk en ook een stuk goedkoper als de nikon 17-55 versie!
                    Ik ben er in ieder geval tevreden van!

                    Succes!

                    Comment


                    • #11
                      Re: TAMRON lens voor Nikon

                      Ik heb zowel de Tamron 17-50 als de Nikon 17-55 gehad en volgens mij is het prijsverschil groter dan het verschil in kwaliteit. De Tamron is echt wel een aanrader hoor. Prijs/kwaliteit zou ik voor de Tamron gaan.

                      peter
                      www.peterlaurent.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: TAMRON lens voor Nikon

                        In principe zijn eigen merk lenzen de beste, alleen budgettaire redenen kunnen aanleiding zijn om hiervan af te stappen.
                        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                        Comment


                        • #13
                          Re: TAMRON lens voor Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                          In principe zijn eigen merk lenzen de beste,
                          Is dit ergens op gestaafd of gevoel?
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: TAMRON lens voor Nikon

                            Echte aanrader Ik heb hem ook en nog geen seconde spijt van gehad!
                            Verschil met de echte Nikon 17-55 2.8f is
                            Tamron kost zeker 3 keer minder
                            Tamron weegt 2 keer minder
                            Tamron vs Nikon kwaliteit is echt bitter weinig verschil voor die meerprijs!
                            Enkel is de Nikon beter en degelijker afgewerkt.

                            Er waren slechte exemplaren in de omloop ook van tamron,hadden last van frontfocus enz...ik heb gelukkig een goede op de kop kunnen tikken,weet alleen niet of dat nu nog voorvalt van de slechte exemplaren. Ik dacht dat er binnenkort een nieuwe versie uitkomt van de Tamron..;alternatief en ook goed is de Sigma.

                            Grtz Templar
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • #15
                              Re: TAMRON lens voor Nikon

                              Dank aan iedereen voor de hulp, heb ze net besteld en ben benieuwd naar de eerste resultaten.

                              Filip
                              www.fluidr.com/photos/fotofilip3

                              Comment

                              Working...
                              X