Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron AF SP 28-75 F2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron AF SP 28-75 F2.8

    Men spreekt van dit soort teleobjectieven dat ze in dit geval op F 2.8 nogal soft zijn. Nu ben ik er ondertussen uit dat er mss betere alternatieven zijn wat lichtsterkte betreft, Ef 50 F1.4, EF 85 F1.8 enz... Deze liggen ook rond dezelfde betaalbare prijsklasse voor een amateur. De L versie van canon vind ik wat overdreven voor een amateur, maar ben wel overtuigd van zijn goede prestaties. In oudere topics op dit forum spraken ze ook van AF probleem met dit objectief binnenshuis. Zijn er medeforumgenoten die recente ervaringen hebben met dit objectief? Als portretobjectief lijkt mij wel een leuk objectief voor zowel binnen als buiten.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

  • #2
    Re: Tamron AF SP 28-75 F2.8

    ik gebruik deze lens en heb er hoegenaamd niet onmiddellijk problemen mee

    in donkere omstandigheden begint hij op de buitenste punten soms wel at te hunten omdat hij niet kan scherpstellen maar dit heeft elke lens hoor, ook de canon zal dit hebben, alleen mss minder snel dan de tamron wat dan ook het serieuze prijsverschil mogelijks verantwoord. Of jij dit al dan niet als een probleem ervaart, is een keuze die jij enkel kan maken
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Tamron AF SP 28-75 F2.8

      Alvast bedankt voor het antwoord. Dat hunten heb ik nu met mijn ef-'s 18-135 ook, dus ben ik het al een beetje gewoon. Dat objectief heeft dezelfde filtermaat als mijn 18-135 dus dat is ook weer intersant.
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Tamron AF SP 28-75 F2.8

        Bent U tevreden over de scherpte Userke?
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Tamron AF SP 28-75 F2.8

          Ik heb gemerkt dat de Tamron 28-75 mm een van de scherpst tekenende zoomlenzen op het APS-C formaat is. Daarnaast zijn vertekening en lichtafval aardig onder controle.

          In weze heeft dit objectief maar 2 nadelen. Er zit geen beeldstabilsatie in en 28 mm is weinig groothoekig.

          Als je met die beperkingen kan leven heb je een objectief met een goede prijs kwaliteit verhouding.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Tamron AF SP 28-75 F2.8

            ik ben er zeker tevreden van

            prijs/kwaliteit is deze lens voor mij goed

            je kan gerust eens op mijn website gaan kijken voor voorbeelden van deze lens.
            Bijna elke outdoor shoot die je daar ziet, is gemaakt met deze lens.

            De softness op 2.8 vind ik persoonlijk vrij goed meevallen maar vanaf F4 is dit zeker verdwenen.

            Ik zal anders straks eens foto's online plaatsen van een trouwfeest dat ik ermee gedaan heb waar ik continu op f2.8 heb gewerkt met veelal een sluiter van min 1/125ste en iso aangepast natuurlijk
            Ik zal je de link dan via een PB sturen

            Nu zoals annoh ook aanhaalt, 28 mm is moeilijker voor binnen in bepaalde gevallen alsook de beeldstabilisatie die er niet opzit, is ene minpunt, zeker als je kijkt dat elke 17-50/55 lens wel te koop is met beeldstabilisatie
            Wat ik bvb ook een pluspunt vind aan de tamron is de 5j garantie die je kan bekomen, ook al hoop je natuurlijk deze nooit nodig te hebben
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Tamron AF SP 28-75 F2.8

              Die optische stabilisatie daar heb ik ook aan zitten denken. Ik ga die stabilisatie van mijn huidig objectief eens afzetten en zo eens proberen te werken tussen 28 en 75mm. Langs de andere kant heeft een 85mm prime die stabilisatie ook niet maar ben er wel van overtuigd dat je daar in een studio minder last zal van hebben. Die 28 mm, daar kan ik mee leven. Ik ben benieuwd naar die foto's Userke. Alvast bedankt aan beide.
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Tamron AF SP 28-75 F2.8

                heb zelf deze lens 2 weken geleden gekocht en moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben...

                de scherpte op 2.8 is meer dan ok, maar als ze dan al eens soft zou zijn, is dat idd zeker weg met 1 stop dicht te knijpen...


                voor dat geld vind ik het een toplens...

                Ik spreek dan wel over de Nikon-versie,maar daar zit geen verschil in tov de Canon-variant...
                Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron AF SP 28-75 F2.8

                  Mijn Tamron 28-75 was niet softer op 2.8 dan mijn Canon 24-70L. Op de 5DII.
                  Contrast, snelheid, kleur, .. das een ander paar mouwen!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron AF SP 28-75 F2.8

                    Geen slecht objectief voor zijn prijsklasse. Mercikes voor de reacties.
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron AF SP 28-75 F2.8

                      werkt de di versie ook op de full frame van canon ? de 17-50 2.8 van tamron zou enkel werken op de crop serie , zoals mijn canon 30d
                      Last edited by ronny1975; 7 december 2011, 18:26.
                      SoNy NeX3-n

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron AF SP 28-75 F2.8

                        hoe zit het dan met de 17-50 2.8 (non-vc) van tamron
                        is die ook soft op 2.8?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron AF SP 28-75 F2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                          Ik heb gemerkt dat de Tamron 28-75 mm een van de scherpst tekenende zoomlenzen op het APS-C formaat is. Daarnaast zijn vertekening en lichtafval aardig onder controle.
                          Het is een FF-lens en geen crop.

                          Ik heb een tijd de Tamron gebruikt en was tevreden, maar toch vervangen door een Nikkor 28-70 2.8 en die is toch net iets beter.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tamron AF SP 28-75 F2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door ronny1975 Bekijk bericht
                            werkt de di versie ook op de full frame van canon ? de 17-50 2.8 van tamron zou enkel werken op de crop serie , zoals mijn canon 30d
                            Di is voor FF, de 17-50 is een Dii (voor crop).
                            Fotografie is leren kijken.
                            http://johanluyckx.weebly.com

                            Comment

                            Working...
                            X